قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد
سرخط خبرها

مینو محرز: ۴۰۰ هزار دز واکسن برکت تولید و به وزارت بهداشت تحویل داده شده است

  • کد خبر: ۷۳۰۸۲
  • ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
مینو محرز: ۴۰۰ هزار دز واکسن برکت تولید و به وزارت بهداشت تحویل داده شده است
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین وضعیت تولید و تزریق واکسن کوو ایران برکت توضیح داد.

گروه سلامت و پزشکی شهرآرانیوز | عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین وضعیت تولید و تزریق واکسن کوو ایران برکت توضیح داد.


دکتر مینو محرز درباره روند تأیید علمی و تولید واکسن برکت به شهرآرانیوز گفت: پس از کسب مجوز تزریق اضطراری این واکسن، گروه داروسازی با طی مراحل مختلف تأیید علمی و پزشکی، ۲ هفته قبل ۴۰۰ هزار دز از این واکسن را برای تزریق به وزارت بهداشت تحویل داده است.


وی ادامه داد: تعهد شرکت یک‌میلیون دز واکسن بوده است که خوشبختانه تا هفته آینده ۵۵۰ هزار دز دیگر به وزارت بهداشت تحویل داده خواهد شد.


محرز در واکنش به انتقاد برخی پزشکان مبنی بر تأییدنشدن واکسن برکت از سوی سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: تزریق اضطراری در همه جهان اتفاق افتاد و هیچ‌یک از واکسن‌های تولیدشده در جهان برای واکسیناسیون مردم کشورشان تأییدیه سازمان بهداشت جهانی را نگرفتند. تأییدیه و مقالات علمی مربوط به واکسن زمانی مطرح می‌شود که کشور تولیدکننده واکسن بخواهد آن را صادر کند. در چنین شرایطی، باید سازمان بهداشت جهانی مجوز تزریق آن را صادر و مقالات علمی آن را تأیید و منتشر کند.


وی درباره تعدد واکسن در ایران و پایین‌بودن آمار واکسیناسیون متذکر شد: فرایند تولید واکسن، چه در بعد علمی و چه تولید، امری حساس و زمان‌بر است و ما تا پیش از همه‌گیری جهانی، بسیاری از امکانات تولید واکسن در کشور را نداشتیم. در واقع، ایران سال‌هاست به‌جز واکسن‌های دامی، واکسن انسانی تولید نکرده است و موفقیت فعلی، با وجود کندبودن حرکت ما، پس از نزدیک به ۲۵ سال اتفاق افتاده است.
محرز یادآور شد: در گذشته، شرکت‌های بزرگ سرم‌سازی رازی و پاستور قطب‌های صنعت تولید واکسن بودند که در سالیان گذشته این امکان را از دست دادند و با تهیه آزمایشگاه سطح ۳، دوباره موفق شدیم واکسن ایرانی و انسانی تولید کنیم.


عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با دفاع از دستاورد علمی دانشمندان ایرانی خاطرنشان کرد: واکسن‌های فعلی به‌ویژه برکت، در کارخانه‌ای نیمه‌صنعتی تولید می‌شوند و با صنعتی‌شدن کامل کارخانه، روند تولید ما نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت و کمبود‌ها در تزریق واکسن جبران می‌شود. این را نیز اضافه کنم که در مسیر تولید واکسن، وزارت بهداشت با سخت‌گیری فراوان و کنترل‌های روزانه، بیش از ۴۷ هزار دز در روز را تأیید نمی‌کند که این نشان از دقت زیاد متخصصان وزارت بهداشت ایران است.


محرز درباره رونق گردشگری در کشور‌های اطراف برای تزریق رایگان واکسن گفت: این مسئله بسیار مهم و برای اقتصاد هر کشوری سودمند است، اما ایران اگر بخواهد به چنین کاری دست بزند، باید مسافران ورودی را ایزوله کند، وگرنه امکان ورود بیماری‌های گسترده مانند سرخک و آبله از مبدأ برخی کشور‌های همسایه وجود دارد و این اتفاق در شرایط کنونی به سود ما نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->