قطع ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در طرقبه - شاندیز خراسان رضوی دل پردرد بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از اجرای حداقل‌های قانونی | حداقل‌هایی که با هزینه‌های مسکن و درمان هم‌خوانی ندارد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود سازمان هواپیمایی: خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست
سرخط خبرها

لاستیک خودرو را از سامانه کالا دریافت کنید + لینک ثبت‌نام

  • کد خبر: ۷۳۱۷۵
  • ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
لاستیک خودرو را از سامانه کالا دریافت کنید + لینک ثبت‌نام
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رانندگان همواره باید لاستیک مورد نیاز خود را از سامانه کالای وزارت صمت تهیه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست خبری امروز خود درباره فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره نوسازی ناوگان جاده‌ای گفت: از سال گذشته به دنبال نوسازی ناوگان بودیم و سال گذشته با دو شرکت تولید داخل قرارداد تولید شش هزار دستگاه کامیون را به امضا کردیم.

او ادامه داد: در بخش سواری کرایه نیز با یکی از خودروسازان داخلی قراردادی امضا شد که سال گذشته ۱۴۰ دستگاه تحویل شده و امسال نیز قرارداد ساخت دو هزار دستگاه سواری کرایه به امضا رسیده است.

امانی ادامه داد: در خصوص نوسازی اتوبوس و مینی بوس نیز به دلیل تحریم‌ها در سال‌های گذشته با مشکل مواجه شدیم، اما امسال یک شرکت خودروساز برای تولید اتوبوس فعال شده و قرار است با سازمان راهداری قرارداد امضا کند.

او با بیان اینکه دو شرکت خودروساز دیگر هم ساخت ۵۰۰ دستگاه مینی بوس را در دستور کار دارند، افزود: از محل واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت اروپایی نیز تاکنون ۳۳۰ دستگاه وارد کشور و شماره گذاری شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره مشکل لاستیک خودرو‌های سنگین هم گفت: در ابتدای سال ۹۹ اعلام شد که لاستیک از سبد ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج شده و با تمهیداتی که اندیشیده شده است در کمیته پایش حمل و نقل هر دو هفته یک بار به ریاست وزیر راه برگزار می‌شود، قرار شد تعدادی لاستیک وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی که باقی مانده بود، سهمیه بندی شده و تا پایان سال در اختیار رانندگان قرار گیرد.

معاون وزیر راه تصریح کرد: در حال حاضر رانندگان خودرو‌های سنگین باید لاستیک را از سامانه کالا وابسته به وزارت صمت تهیه کنند و هر ماه یک بار سهمیه دارند که در صورت عدم مراجعه، سهمیه آن‌ها به صورت آزاد به فروش می‌رسد.

امانی در مورد حادثه اتوبوس سرباز معلمان، گفت: این حادثه یک سانحه دلخراش بود و در همان ساعات اولیه، شرکت متخلف را تعطیل کردیم، کارت هوشمند رانندگان متخلف این حادثه باطل شد. به کانون شرکت‌های حمل و نقل استان مربوطه تذکر دادیم، چون تخلف مدیر فنی شرکت محرز بود و ماشین با لاستیک غیرقابل اطمینان حرکت کرده بود. در حال تهیه سامانه‌ای برای نظارت بیشتر بر شرکت‌های حمل و نقل مسافری هستیم.

این مقام مسئول درباره تسهیلات خرید کامیون جدید افزود: برای نوسازی ناوگان از محل تولید داخل، ۸۰ درصد هزینه کامیون را وام کم بهره ۶ درصد به رانندگان می‌دهیم و این بزرگ‌ترین کاری بود که توانستیم انجام دهیم تا نوسازی فراموش نشود.

رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه رانندگان متقاضی نوسازی باید چه در بخش نوسازی از محل واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت چه از محل تولید داخل، حداقل یک دستگاه کامیون فرسوده را اسقاط کنند، افزود: البته انتظاری که در زمینه نوسازی ناوگان از محل تولید داخل داشتیم، برآورده نشد، چون اقساط وام خرید کامیون نوساز بالاست و برای رانندگان جذاب نیست. در حال مذاکره با شورای پول و اعتبار هستیم تا مدت بازپرداخت اقساط وام خرید کامیون، طولانی‌تر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره این آخرین وضعیت تخصیص قیر رایگان به سازمان راهداری برای پروژه‌های راه‌سازی گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ به هیچ عنوان تخصیص قیر رایگان وجود ندارد. از ابتدای سال تاکنون به ما قیری ندادند و از محل منابع سازمان راهداری برای پروژه‌های راه‌سازی خصوصاً راه روستایی، قیر خریداری می‌کنیم.

امانی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ صرفاً قرار شده تا سقف ۱۵ هزار میلیارد تومان به دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده شود که ۴۸ درصد این رقم سهم وزارت راه است، افزود: در هفته گذشته استفساریه‌ای در مجلس بررسی و تصویب شد تا ابهامات این قانون برطرف شود. مهم‌ترین ابهام آن اختصاص این رقم در نیمه دوم سال بود و از آنجایی که در ماه‌های سرد سال امکان کار عمرانی و پروژه اجرایی وجود ندارد، در استفساریه مجلس قرار شد تا این پول به وزارت نفت داده شود و بعد وزارت نفت به دستگاه‌ها قیر بدهد.

رئیس سازمان راهداری اظهار کرد: این در حالی است که در قانون بودجه آمده تا رقم ۱۵ هزار میلیارد تومان به دستگاه‌های مربوطه داده شود تا خودشان قیر تهیه کنند. در حال پیگیری مراحل قانونی تأثیر این استفساریه هستیم تا هرچه سریع‌تر به دولت ابلاغ شود.

امانی در مورد شائبه مفسده زا بودن قیر رایگان هم گفت: ساز و کار و سامانه‌ای برای توزیع قیر رایگان طراحی کرده‌ایم تا قابل رصد باشد. در این سامانه از زمان تحویل قیر تا توزیع آن و تخصیص قیر به پروژه کاملاً قابل رصد است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین در مورد آمار تصادفات جاده‌ای هم گفت: از سال ۹۱ تا ۹۹ کاهش ۲.۸ درصدی متوسط تلفات جاده‌ای داشته‌ایم در حالی که عمر ناوگان اتوبوسی ما به طور متوسط سالانه ۱۱.۳ درصد کاهش داشته است.

معاون وزیر راه همچنین درباره یکپارچه سازی مدیریت پایانه‌های مرزی و واگذاری آن به سازمان راهداری تصریح کرد: یکی از اشکالات موجود در پایانه‌های مرزی این بود که ۱۳ تا ۲۵ دستگاه در مرز‌ها حضور دارند که تداخل‌های کاری و موازی کاری ایجاد می‌کرد. در نتیجه رئیس جمهور دستور داد مدیریت پایانه‌های مرزی به صورت یکپارچه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شود. اجرای این دستور رئیس جمهور نیاز به زیرساخت و دستورالعمل داشت که آئین نامه مربوطه تهیه و به دولت برای تصویب ارسال شده است.

رئیس سازمان راهداری تأکید کرد: در صورت تصویب این آئین نامه در هیئت دولت شرح وظایف هر دستگاه به طور کامل تعیین شده و ساماندهی مرز‌ها آغاز خواهد شد. با این حال ما بازنگری در ساختار پایانه‌های مرزی را در دستور کار دادیم. برخی فرآیند‌ها اصلاح شده و با شعار «مرز محل عبور است» اقدام به خلوت کردن مرز‌ها و متمرکز کردن دستگاه‌ها کرده‌ایم؛ مرز بازرگان اولین مرزی است که ساماندهی خواهد شد و به زودی مدیران دستگاه‌های مربوطه با حضور وزیر راه در این پایانه مرزی حاضر شده و شروع آزمایشی ساماندهی مرز‌ها را کلید خواهند زد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->