تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
سرخط خبرها

پیشنهاد تعطیلی ادارات مشهد به استانداری خراسان؛ قطعی گسترده برق در مشهد در روز‌های پایانی هفته

  • کد خبر: ۷۳۲۱۲
  • ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
  • ۱
پیشنهاد تعطیلی ادارات مشهد به استانداری خراسان؛ قطعی گسترده برق در مشهد در روز‌های پایانی هفته
سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: به علت افزایش بسیار زیاد گرمای هوا در روز‌های پیش رو، این هفته روز‌های بسیار سختی را در پیش خواهیم داشت و قطعی برق در استان و بویژه مشهد، گسترده‌تر خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس آذری بیان کرد: به علت افزایش بسیار زیاد گرمای هوا در روز‌های پیش رو، این هفته روز‌های بسیار سختی را خواهیم داشت و قطعی برق در استان و بویژه مشهد، گسترده‌تر خواهد بود. در روز‌های آینده به علت افزایش استفاده از دستگاه‌های سرمایشی و بالا رفتن مصرف برق، خاموشی‌های استان، مطابق برنامه و بدون کاهش زمان قطعی، اعمال خواهد شد، اما ممکن است فراتر از برنامه‌های تعیین شده برق قسمت‌هایی از مشهد قطع شود. به همین دلیل به استانداری خراسان رضوی نامه زده و پیشنهاد داده ایم که تمام ادارات و شرکت‌ها را تا آخر هفته جاری تعطیل نمایند.

وی درخصوص بیان علت اینکه چرا فراتر از برنامه پیش بینی شده در استان شاهد قطعی برق هستیم، تصرح کرد: گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که برق مشهد بدون برنامه از تهران قطع می‌شود. به عنوان مثال امروز مطابق جدول اقدام به خاموش کردن برق مناطق کرده ایم، اما به ناگاه از شرکت توانیر تهران که بالادست شرکت توزیع برق خراسان هستند برخی از پست‌های برق مشهد قطع شد. این پست‌های برق مناطق بسیار زیادی را برق رسانی می‌کنند و با این قطع شدن بسیاری از مناطق مشهد برخلاف برنامه از پیش تعیین شده خاموش می‌شوند.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که چرا بدون هماهنگی بامشهد برخی از مراکز پست‌های برق مشهد قطع می‌شود، گفت: دلیل این کار این است که افزایش مصرف برق باعث افت زیاد فرکانس می‌شود و اگر پست برق قطع نشود ممکن است برق کل استان یا قسمتی از کشور قطع شود. به همین دلیل و به ناچار این پست‌های بزرگ توزیع برق خاموش می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود که برخی از مناطق شهر خارج از برنامه و جدول از پیش تعیین شده، خاموش و مدت زمان خاموشی نیز نامعلوم باشد و با افزایش فرکانس، برق پست و آن منطقه از شهر وصل می‌شود.

سخنگوی صنعت برق استان تاکید کرد: به علت افزایش گرمای هوا در روز‌های پیش رو یقینا خاموشی‌های مشهد گسترده‌تر و فراتر از برنامه تعیین شده خواهد بود. چون گرمای ۴۴ درجه هوا در نیمه ابتدایی تیرماه بسیار زیاد است و دستگاه‌های سرمایشی بسیار زیادی روشن خواهند بود. امسال نسبت به سال‌های پیش شاهد افزایش دمای بسیار زیاد و مصرف بالای برق بوده ایم. به عنوان مثال، در فروردین ۱۴۰۰ حدود ۲۳ درصد افزایش برق نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ داشته ایم.

وی با اشاره به این موضوع که خنکی هوا در کاهش مصرف برق بسیار تاثیر گذار است، یادآور شد: همانطور که می‌دانید در شنبه گذشته شاهد بارندگی هرچند به میزان بسیار کمی در مشهد بودیم. همین میزان بارندگی و خنکی حاصل از آن، باعث شد که حدود ۱۵۰ مگاوات برق کمتر در مشهد مصرف شود. در تمام استان نیز شاهد کاهش مصرف برق بودیم. این موضوع باعث شد که خاموشی در شنبه و از ساعت ۱۴ تا ۱۹ اتفاق نیافتد. دستگاه‌های سرمایشی یکی از مصرف کننده‌های بزرگ برق در تمام حوزه‌ها هستند که با افزایش دما وارد گود می‌شوند و میزان بالایی از برق تولیدی را مصرف می‌نمایند.

وی با تاکید بر اینکه به صورت پیوسته مراکز پرمصرف مورد رصد قرار می‌گیرند، اظهار کرد: به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف، تاکنون برق حدود ۲۵۰ اداره که مربوط به برخی اداره کل‌ها نیز می‌شده قطع شده است. حتی برخی ادارات چندین بار مشمول این سختگیری‌ها شده اند. از تمامی مراکز می‌خواهیم که مصرف برق را مطابق الگوی مصرف انجام دهند. همچنین درحال پیگیری هستیم که مراکزی که می‌توانند از برق اضطراری و ژنراتور‌های تولید برق استفاده نمایند تا حد ممکن از این روش برق مصرفی خود را تامین کنند.

وی درخصوص مقابله با دستگاه‌های تولید رمزارز و جلوگیری از مصرف برق توسط آن‌ها گفت: در خراسان رضوی حدود ۹ هزار دستگاه‌های تولید رمزارز کشف شده است. میزان برق صرفه جویی شده در این حوزه حدود ۲۰ مگاوات بوده است که این مقدار به مدار مصرف شهری بازگشته است. هرچند بعید نیست که ماینر‌های دیگری نیز درحال فعالیت باشند، اما در صورت شناسایی، آن‌ها نیز جمع آوری شده و با مالکان آن برخورد خواهد شد.

آذری با اشاره بر اینکه شاید ناراحت‌ترین افراد از خاموشی‌های برق در این ایام، مدیران شرکت برق منطقه‌ای خراسان باشند و در همین جا از مردم عذرخواهی می‌نمایم، ابراز داشت: در شرایط کنونی چاره‌ای جز قطع برق در استان نداریم. اگر قطعی‌های برق اتفاق نیافتد ممکن است به اصطلاح "بلک اوت" شده و هر سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی با قطعی برق روبرو شوند. آنگاه حدود ۷۲ ساعت طول خواهد کشید که این سه استان به مدار بازگردند و این چیزی در حد فاجعه است. از مردم عزیز خواهشمندم که باجدیت بیشتری الگوی مصرف برق را رعایت کرده و اهتمام ویژه‌ای بر کاهش مصرف برق داشته باشند.

منبع: قدس آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
abbas
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
0
0
سلام واقعا چرا باید در یک روز ۲بار برق منطقه کوی امیر قطع بشه و هر روز قعطی برق داشته باشیم با بچه کوچک وسایل برقی دوتا سوخته ایا کسی پاسخگو هست؟؟؟؟؟ اون بماند باز ساع ۸شب اومدیم خونه درب برقی پارکینگ باز نمیشه اسانسور قطع برق ایسگاه راه پلها قطع .. فقط برق خونه وصل بود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->