نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

وضعیت کاروان ایران پیش از المپیک توکیو| اعزام ۶۷  ورزشکار با ۶۸ سهمیه قطعی

  • کد خبر: ۷۳۴۲۹
  • ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
وضعیت کاروان ایران پیش از المپیک توکیو| اعزام ۶۷  ورزشکار با ۶۸ سهمیه قطعی
ترکیب کاروان ورزش ایران برای حضور در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک در فاصله کمتر از ۳ هفته مانده به این بازی‌ها با ۶۸ سهمیه شامل ۵۷ سهمیه مردان و ۱۱ سهمیه بانوان نهایی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، ترکیب کاروان ورزش ایران برای حضور در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک در فاصله کمتر از ۳ هفته مانده به این بازی‌ها با ۶۸ سهمیه شامل ۵۷ سهمیه مردان و ۱۱ سهمیه بانوان نهایی شده است. شکل گیری کاروان ورزش ایران برای حضور در این دوره استثنایی بازی‌های المپیک به اردیبهشت ۲ سال پیش باز‌ می‌گردد؛ زمانی که نجمه خدمتی از حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ چین و کسب جایگاه پنجم در مرحله فینال این رقابت ها، اولین سهمیه المپیکی ورزش ایران را به دست آورد.

 

بعد از آن کسب سهمیه توسط دیگر  ورزشکاران و تیم‌ها در رشته‌هایی مانند دوومیدانی، کشتی (آزاد و فرنگی)، تیروکمان، بسکتبال، والیبال و...  ادامه پیدا کرد؛ اگرچه در میانه راه ظهور کرونا و تغییرات گسترده‌ای که با خود به همراه داشت، ورزشکاران کشورمان را به دلیل لغو پی در پی رقابت‌های گزینشی از روال عادی برای دستیابی به سهمیه جدید دور کرد، به طوری که در سال گذشته هیچ سهمیه جدیدی به ترکیب کاروان المپیک اضافه نشد. این طلسم البته در آخرین روز اسفند سال گذشته با المپیکی شدن نیما عالمیان در تنیس روی میز شکسته شد. آخرین سهمیه ورزش ایران برای المپیک تابستانی امسال به واسطه انصراف یکی از بانوان وزنه بردار کشور ساموا به پریسا جهانفکریان تعلق گرفت.

 

با لحاظ شدن این سهمیه و سهمیه‌ای که از طرف فدراسیون جهانی دوومیدانی به فرزانه فصیحی اختصاص یافت و همچنین سهمیه‌ای که ثریا آقایی به واسطه انصراف رقیبش به دست آورد، مجموع سهمیه‌های ورزش ایران به ۶۸ رسیده است.۶۸ سهمیه‌ای که ورزش ایران برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو به دست آورده، در ۱۷ رشته (۱۶ فدراسیون) است. دوومیدانی، تیراندازی، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، دوچرخه سواری، تیروکمان، تکواندو، شمشیربازی، کاراته، بوکس، تنیس روی میز، قایق رانی، وزنه برداری، شنا، بدمینتون، والیبال و بسکتبال ۱۷ رشته‌ای هستند که ورزشکارانشان برای این دوره بازی‌های المپیک صاحب سهمیه شده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->