آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

توصیه‌هایی برای دولت سیزدهم

  • کد خبر: ۷۳۵۴۰
  • ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
توصیه‌هایی برای دولت سیزدهم
از پیشنهاد‌های چهره‌های اصولگرا تا پاسخ مثبت اصلاح طلبان به تماس‌ها از سوی رئیس جمهور منتخب

به گزارش شهرآرانیوز؛ در شرایطی که رایزنی‌های بسیار فشرده‌ای برای مشخص شدن ترکیب کابینه دولت سیزدهم درجریان است و دفتر رئیس جمهوری منتخب، گزینه‌های مختلف برای تصدی مسئولیت‌های اجرایی دولت آینده را بررسی می‌کند، بازار توصیه‌ها و پیشنهاد‌های چهره‌های سیاسی به رئیس جمهور منتخب، گرم است. چهره‌های مختلف اصولگرا در توصیه‌هایی به آیت ا... سیدابراهیم رئیسی، می‌کوشند از منظر خود، راه گذار از شرایط موجود به شرایط مطلوب را ترسیم کنند و چهره‌های اصلاح طلب نیز که با تماس از دفتر رئیس جمهور منتخب در راستای نظرخواهی مواجه شده اند، از این موضوع بسیار استقبال کرده اند. در ادامه، اظهارات چند تن از چهره‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب را مرور خواهیم کرد.


جوان گراییِ تجربه محور

عباس سلیمی نمین، تحلیلگر سیاسی و روزنامه نگار اصولگرا، در گفتگو با «خبرآنلاین»، در پیشنهادی به رئیس جمهور منتخب برای تشکیل کابینه و بهره مندی از حضور جوانان گفت: ما در وضعیت انسداد مدیریتی هستیم که از دو دهه قبل ایجاد شده است. رفع این مسئله دفعی نیست و به یک برنامه ریزی و مرکزیت فکری نیاز دارد. متولدین دهه۶۰ و پس از آن باید به تدریج در بدنه اجرایی کشور مجرب شوند و مورد آزمایش قرار گیرند و پس از دو سال، در روند‌های ترمیمی، وارد کابینه و مدیریت‌های کلان شوند. کشور در شرایط آزمون و خطا نیست. برخی مدیران جوانی که می‌آیند به دلیل کم تجربگی، بردباری و تحمل کافی ندارند. وی افزود: امروز از آقای رئیسی باید این انتظار را داشته باشیم که ازطرفی جوانان باتجربه و راه پیموده را برای حضور در کابینه بر دیگران ترجیح دهد و ازطرفی جوانان متخصص و توانمند را با برنامه ریزی، به تدریج وارد عرصه مدیریتی در سطح معاون و مدیرکل کند.


بهره مندی از نظرات مناسب اصلاح طلبان

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و فعال سیاسی اصولگرا، درباره نحوه به کارگیری گروه‌های سیاسی و به ویژه اصلاح طلبان در دولت آینده توسط رئیس جمهور منتخب به «نامه نیوز» گفت: با توجه به موضع گیری‌هایی که تا کنون داشته اند و اقداماتی مثل دعوت از رقبای انتخاباتی خود یا موضوعاتی مثل تشکیل ستاد‌های انتخاباتی اصلاح طلبان در برخی شهر‌ها برای حمایت از رئیسی و یا حمایت برخی رسانه‌های اصلاح طلب از ایشان، می‌توان حدس زد که همان طوری که گفته اند دوره رقابت را تمام شده می‌دانند و می‌خواهند که با هم افزایی برای حل مشکلات کشور اقدام و حرکت کنند. پیش بینی من این است که آقای رئیسی از دیدگاه‌ها و نظرات مناسب اصلاح طلبان برای حل مشکلات کشور بهره خواهند برد و سعی دارد که نگاه جامع و پدرانه‌ای به همه داشته باشد.


نظرخواهی حتی از رقبا

محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، در گفتگو با «مهر» درباره تماس دفتر رئیس جمهور منتخب با برخی فعالان سیاسی اصلاح طلب برای نظرخواهی، گفت: آقای رئیسی در ایام انتخابات اعلام کردند که فردی فراجناحی هستند و به عنوان یک نامزد غیرجناحی نامزد شده اند. در هر دو جناح سیاسی افراد لایقی وجود دارند که می‌توانند مورد نظرخواهی و مشورت رئیس جمهور قرار بگیرند. این اقدام، اقدام بسیار خوبی بود و نوعی نشاط اجتماعی و اعتماد به وجود می‌آورد؛ زیرا نشان می‌دهد رئیس جمهور منتخب علاقه دارد نظر دیگران حتی گروه‌هایی را که به ایشان رأی ندادند، در اداره کشور بداند. این روش آقای رئیسی کمک خواهد کرد تا همان آشتی ملی محقق شود. ایشان درواقع در راه آرامش کشور، جلوگیری از اضطراب‌ها و تنش‌ها و درنهایت به کارگیری از نظرات دیگران، قدم برمی دارد.


کابینه فراجناحی

محمد سالاری، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره تأکید رئیس جمهور منتخب بر وابسته نبودن به جریانات سیاسی، به «ایلنا» گفت: اقدامات اخیر آقای رئیسی درخصوص جلسه هم اندیشی با رقبای انتخاباتی و همچنین دریافت نظرات احزاب سیاسی و منتقدان، گام اول در مسیر ایجاد همدلی در کشور و بهره مندی از خردجمعی است که بهتر است ازسوی جریان‌های سیاسی مورد توجه و استقبال قرار بگیرد. برداشتن گام اول از سوی آقای رئیسی قابل اعتنا بوده و درصورت تداوم می‌تواند نتایج درخوری به دنبال داشته باشد. وی افزود: تشکیل یک کابینه فراجناحی و به دور از تعصبات جناحی و سهم خواهی ها، بهترین مؤلفه راستی آزمایی مستقل بودن رئیس جمهور آینده کشورمان است که درصورت تحقق می‌تواند امید به حل مشکلات داخلی و بین المللی را افزایش دهد و همه جریانات سیاسی حتی منتقدان را برای همکاری با دولت سیزدهم ترغیب کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->