افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

اعلام ویژه برنامه‌های دهه آخر صفر در مشهد/سرویس‌دهی رایگان قطارشهری در روز شهادت امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۷۳۵۷
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
اعلام ویژه برنامه‌های دهه آخر صفر در مشهد/سرویس‌دهی رایگان قطارشهری در روز شهادت امام رضا (ع)
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: ۵۰۰ نفر در غرفه‌های میدان شهدا قرار است خدمات درمانی را به صورت افتخاری به زائران ارائه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی یعقوبی ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه پایانی صفر اظهار داشت: در همین خصوص نیز ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران پیاده در محور‌های وردی ارائه خدمت خواهند کرد..
وی ادامه داد: به منظور پاکسازی شهر در ایام صفر ۵۶۰۰ نیروی پاکبان آماده‌باش هستند و از ۷۰ دستگاه خودرو مکانیزه و ۲۶۰ خودروی حمل و جمع‌آوری زباله به صورت شبانه روزی استفاده می‌شود.
وی افزود: در ۷ محور ورودی مشهد خدمات ارائه می‌شود و ۲۳۰ پاکبان ما در آن مکان‌ها فعال هستند.
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: همچنین ۱۶ تانکر آب برای شست و شوی مسیرها، ۶ تریلی تانکری برای پشتیبانی از سرویس‌های بهداشتی و ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است.
یعقوبی ادامه داد: ۲۳ ایستگاه استقبال از زائران به صورت مشارکتی و حمایتی توسط شهرداری و ۱۳ مرکز اسکان با ظرفیت ۵ هزار نفر آماده شده است.
وی در ادامه با اشاره به ممنوعیت تردد خودرو‌های شخصی در محور‌های منتهی به حرم مطهر در تعطیلات پایان ماه صفر گفت: از شب رحلت پیامبر (ص) تا روز شهادت امام رضا (ع) ممنوعیت تردد خودرو‌های شخصی در محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی را خواهیم داشت.
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در ادامه تصریح کرد: ۱۶۰ دستگاه تاکسی صلواتی برای خدمت به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند و همچنین بیش از ۲۵۰ جایگاه برای نصب پرده اطلاع‌رسانی هیئات در سطح شهر ایجاد شده و در صورت نیاز افزایش پیدا می‌کند.
یعقوبی در ادامه گفت: مرکز ۱۳۷ و مراکز اطلاعات سفر به صورت ۲۴ ساعته فعال است و طرح «شهروند مهمان‌نواز حریم رضوی» در قالب ۳۳ عنوان خدمت اجرا می‌شود.

مهمان داریم

نرگس شالچیان، معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این نشست اظهار داشت: اعتباری که با مشارکت مردم در سال گذشته به‌دست آورده‌ایم، ۲۳ برابر بودجه اعتباری ما بوده و امسال هم بیشتر مشارکت‌ها مردمی بوده است.
وی با اشاره به ساماندهی کمپین و شعاری با عنوان «مهمان داریم» خاطرنشان کرد: دست نیاز و کمک به طرف تمام مردم دراز کرده‌ایم و سفره‌ای پهن کرده‌ایم و فراخوان ایداه تا اجرا را منتشر کردیم. همچنین تمام راهنمایان زائر آموزش‌های لازم را دیده‌اند و به صورت افتخاری خدمت می‌کنند.
وی با بیان اینکه سال گذشته زائران برای خرید بلیت بازگشت مشکل داشتند، امسال در عرصه میدان شهدا مکان‌هایی را به شرکت‌های اتوبوسی منتخب اختصاص دادیم، افزود: در بازه دهه صفر ۹۸ تا دهه صفر ۹۹ افرادی که نذر آموزشی دارند، می‌توانند نذر خود را با ثبت نام در درگاه‌های ثبت نام «شهروند میهمان‌نواز» ادا کنند.

سرویس‌دهی رایگان قطارشهری در روز شهادت امام رضا (ع)


نیشابوری، مدیرعامل نظارت بر حمل و نقل شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: فردا ۲۹ مهر پایان ماموریت سرویس‌دهی اتوبوس‌ها در عراق است و بعد از آن به سمت مشهد اعزام می‌شوند.
وی اظهارداشت: سرویس‌دهی قطارشهری به مدت دو ساعت در روز‌های پایانی ماه صفر بیشتر خواهد بود و در روز شهادت امام رضا (ع) سرویس‌دهی به صورت رایگان انجام خواهد گرفت.
به گفته وی، سوخت اتوبوس پایانه‌ها، ۱۴۰ هزار لیتر نفت و گاز خواهد بود و در این زمینه کمبودی نخواهیم داشت.
نیشابوری خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ دستگاه تاکسی به صورت صلواتی خدمت ارائه خواهند کرد و همچنین حدود ۱۶۰ دستگاه ون برای محور‌های حرم مطهر پیش‌بینی شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->