سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آشنایی با خواص چای سبز

  • کد خبر: ۷۳۶۱۸
  • ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
آشنایی با خواص چای سبز
مصرف چای سبز می‌تواند بر سلامت پوست تأثیر مثبت بگذارد و به کاهش وزن کمک کند.
به گزارش شهرآرانیوز، قرن‌هاست که مردم از فواید چای سبز برای سلامتی استقبال می‌کنند. مطالعات هم نشان می‌دهند که مصرف چای سبز خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد.

براساس گزارشی از انستیتوی بین المللی توسعه پایدار، چای بعد از آب، دومین نوشیدنی پرمصرف در جهان است. چای سبز از برگ‌های غیراکسید شده تهیه می‌شود و از دسته چای‌هایی است که کمترین پردازش ممکن را دارد. به همین دلیل، حاوی بیشترین آنتی اکسیدان و پلی فنول‌های مفید است.

نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان

بیش‌تر مواد مغذی موجود در برگ چای سبز، در فرآیند دم کردن چای، به این نوشیدنی منتقل می‌شوند و این بر خلاف دیگر نوشیدنی‌های طبیعی و گیاهی است. دلیل اصلی این‌که چرا چای سبز فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد این است که این نوشیدنی دارای مواد مختلف آنتی‌اکسیدانی است. چای سبز علاوه بر کاتچین، دارای پلی‌فنل و فلاونوئید‌هایی است که آن‌ها نیز آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی هستند.

آنتی‌اکسیدان‌ها درواقع موادی هستند که میزان تشکیل رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهند و آسیب‌هایی را که این رادیکال‌های آزاد ایجاد کرده‌اند، خنثی می‌کنند. به عبارت ساده‌تر، رادیکال‌های آزاد باعث ایجاد مجموعه‌ای از آسیب‌های سلولی در بدن می‌شوند که می‌توانند به بافت‌ها صدمه بزنند و به پیری زودرس پوست و بیماری‌های مختلفی از جمله سرطان، بیماری قلبی و عروقی، کلسترول بالا، مشکلات بینایی و بسیاری دیگر منجر شوند.

مبارزه با حساسیت

این چای به دلیل مواد مغذی موثری که دارد به عنوان یک داروی آنتی هیستامین طبیعی شناخته می‌شود. برخی اعتقاد دارند، ترکیب خاصی در چای سبز که به اپی‌گالوکاتچین گالات (EGCG) مشهور است، بیش‌ترین تاثیر را در مبارزه علیه حساسیت دارد. هم‌چنین پلی‌فنل موجود در چای از طریق مسدود کردن گیرنده‌های اصلی در واکنش‌های حساسیتی به نام گیرنده‌های پادتن‌ای (IgE) واکنش ضدحساسیتی قدرتمندی را از خود نشان می‌دهد. به علاوه، فلاونول‌های طبیعی موجود در چای سبز که به کوئرستین مشهور هستند، واکنش‌های هیستامین را تسکین می‌دهند و از این طریق حساسیت‌ها را تحت کنترل در می‌آورند؛ بنابراین در فصل‌هایی که حساسیت‌تان به اوج خود می‌رسد، همیشه مقداری چای سبز بنوشید.

افزایش متابولیسم بدن

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد برای کاهش وزن مرتکب می‌شوند، این است که باید کاری کنند سوخت و ساز بدن‌شان افزایش یابد، بنابراین خوردن را محدود یا به طور کلی متوقف می‌کنند.

چای سبز به خوبی به کمک آن‌هایی می‌آید که می‌خواهند وزن‌شان را کاهش دهند؛ زیرا این نوشیدنی با افزایش میزان تبدیل خوراکی‌ها به کالری و تشدید سطح اکسیداسیون، سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و سبب تسریع کاهش وزن می‌شود.

افزایش هوش

در چای سبز هم درست مثل قهوه کافئین وجود دارد. کافئین محرک مشهوری است که می‌تواند به شکلی قابل توجه میزان تمرکز و دقت را بهبود ببخشد. کافئین این کار را از طریق انسداد انتقال‌دهنده‌های عصبی بازدارنده مشهور به آدنوزین انجام می‌دهد.

به همین دلیل است که بعد از مصرف قهوه احساس می‌کنید انرژی‌تان افزایش یافته است. با وجود این، چای برخلاف قهوه، تاثیرات منفی عصبی ندارد. کافئین می‌تواند هم‌چنین خلق و خو، هوشیاری، سرعت عکس‌العمل و حافظه – یا به طور کلی، کارکرد مغز را بهبود ببخشد. بنابراین، چای سبز همراه خوبی در هنگام مطالعه و منبع عالی انرژی در هنگام صبح است. سعی کنید چای سبز را به طور کامل جایگزین قهوه کنید.

پیشگیری از دیابت نوع دو

واقعیت این است که دیابت نوع دو یکی از نگرانی‌های رایج در افراد بالای ۴۰ سال است. می‌توانید با نوشیدن چای سبز از ابتلا به دیابت جلوگیری یا آن را کنترل کنید. چای سبز سطح گلوکز خون را تنظیم می‌کند؛ گلوکز خون به ویژه بعد از مصرف غذا به شکل ناگهانی افزایش می‌یابد.

این چای می‌تواند حساسیت به انسولین را هم بهبود ببخشد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که چای سبز می‌نوشند ۴۲ درصد کم‌تر در معرض دیابت نوع دو قرار دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->