نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

سوپرکلاسیکو در فینال کوپا| تقابل جذاب نیمار و مسی

  • کد خبر: ۷۳۷۳۳
  • ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
سوپرکلاسیکو در فینال کوپا| تقابل جذاب نیمار و مسی
آرژانتین و برزیل بامداد فردا آخرین بازی جام ملت‌های آمریکای جنوبی را برگزار می‌کنند.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ تب فوتبال بامداد فردا در ورزشگاه ماراکانا به بالاترین درجه خودش خواهد رسید؛ جایی که ۲ رقیب سنتی فوتبال جهان از ساعت ۴:۳۰ بامداد یکشنبه در فینال کوپا آمریکا به مصاف هم خواهند رفت، مسابقه‌ای که به سوپرکلاسیکوی فوتبال جهان معروف است. مسی و یارانش با شیلی، اروگوئه، پاراگوئه و بولیوی در گروه A بازی‌ها قرار داشتند.

 

آبی و سفید‌ها در گام اول مقابل شیلی با تساوی متوقف شدند؛ اما در ۳ بازی بعدی موفق شدند ۳ پیروزی متوالی کسب کنند و با ۱۰ امتیاز به عنوان تیم اول راهی مرحله حذفی این بازی‌ها شوند. اکوادور حریف بعدی مسی و هم بازیانش در مرحله یک چهارم نهایی بود که با ۳ گل بازی را واگذار کرد تا آلبی سلسته در نیمه نهایی به کلمبیا برسد. بازی آرژانتین و کلمبیا در این مرحله با تساوی ۱ بر ۱ به پایان رسید تا این مسابقه به ضربات پنالتی برسد و با درخشش امیلیانو مارتینز، این مسی و هم بازیانش بودند که در پایان جشن شادی گرفتند.

 

برزیل، دیگر فینالیست کوپا، در گروه دوم این رقابت‌ها ونزوئلا را در گام اول با ۳ گل شکست داد و برای بازی با پرو یک بار دیگر آتش بازی به راه انداخت و ۴ مرتبه دروازه پرو را باز کرد تا برای سایر مدعیان خط و نشان قهرمانی بکشد. پیروزی ۲ بر ۱ مقابل کلمبیا، صدرنشینی سلسائو در این گروه را قطعی کرد تا اکوادور یک حریف تدارکاتی در آخرین بازی مرحله گروهی برای طلایی پوشان محسوب شود. تساوی یک بر یک در این بازی، نیمار و هم بازیانش را حریف شیلی در مرحله یک چهارم نهایی کرد؛ مسابقه‌ای که با برتری خفیف ۱ بر ۰ میزبان همراه بود. برزیلی‌ها در نیمه نهایی یک برد اقتصادی دیگر کسب کرده و پرو را با یک گل از گردونه بازی‌ها حذف کردند.


تاریخ به سود برزیل

دیدار فینال کوپا آمریکا میان برزیل و آرژانتین درحالی برگزار می‌شود که ۲ تیم پیش از این ۱۰۷ بار با یکدیگر روبه رو شده اند که سهم برزیل ۴۲ و آرژانتین ۴۰ پیروزی بوده است. ۲۵ بازی هم با تساوی تمام شده، اما آرژانتین از ژوئن ۲۰۰۵ در بوینس آیرس برزیل را شکست نداده است. اکنون لیونل مسی و یارانش به دنبال آن هستند تا پس از ۱۶ سال برتری آلبی سلسته را مقابل سلسائو در ماراکانا جشن بگیرند و پس از فتح کوپا آمریکا در ۱۹۹۳ جام معتبر دیگری را نصیب تیم ملی فوتبال آرژانتین کند. اولین تقابل تاریخ آرژانتین و برزیل به سال ۱۹۱۴ برمی گردد که آلبی سلسته با نتیجه ۱ بر ۰ به پیروزی رسید.

 

۲ تیم تا کنون ۳۳ بار در کوپا آمریکا به مصاف هم رفته اند که آرژانتین ۱۵ بار پیروز شده، برزیل ۱۰ بار و تعداد تساوی‌ها هم ۸ تا بوده است. از این ۳۳ بازی ۳ بازی در فینال‌ها بوده اند. آخرین تقابل هم در سال ۲۰۱۹ بود که برزیل با نتیجه ۲ بر ۰ در نیمه نهایی کوپا مقابل آرژانتین با گل‌های ژسوس و فیرمینو پیروز شد؛ البته چند ماه بعد ۲ تیم در دیداری دوستانه در عربستان به مصاف هم رفتند که آلبی سلسته با گل لئو مسی پیروز شد. آرژانتین تا به حال ۱۴ عنوان قهرمانی و ۱۴ عنوان نایب قهرمانی را در کوپا آمریکا به خود اختصاص داده است و در صورت رسیدن به جام پانزدهم در کنار اروگوئه صاحب بیشترین مقام قهرمانی خواهد شد.


اظهار نظر جنجالی چیلاورت

گلر مشهور سابق پاراگوئه در آستانه فینال به لیونل مسی و آرژانتینی‌ها هشدار داد که نیمار و دیگر ستاره‌های برزیل تنها مشکلشان در بازی فینال نخواهند بود و مستقیما داوری را نشانه رفت. چیلاورت در این رابطه گفت: مسی و یارانش باید بسیار مراقب باشند. حریف آن‌ها در فینال، برزیل، وی‌ای آر و داوری است. چیلاورت که با رادیو کنتیننتال حرف می‌زد، ادامه داد: خیلی دوست دارم مسی در این بازی بتواند سه چهار گل بزند. در دیداری که شائبه کمک‌های داوری به برزیل وجود خواهد داشت، آرژانتین باید ۱۰۰۰ درصد توانش را بگذارد تا پیروز شود.
لازم به ذکر است بنا به تصمیم مسئولان برگزاری، این دیدار با حضور ده‌درصدی تماشاگران برگزار خواهد شد که ۲۲۰۰ تماشاگر سهم هرکدام از فینالیست‌ها خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->