نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

درخشش مستمر ستاره نیشابوری در لیگ برتر فوتبال| چلچلی شاکری

  • کد خبر: ۷۳۷۳۵
  • ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
درخشش مستمر ستاره نیشابوری در لیگ برتر فوتبال| چلچلی شاکری
ستاره خراسانی گل‌گهر سیرجان با گلی که این هفته به ثمر رساند شمار گل‌هایش را در لیگ‌برتر به ۴۰ رساند.

مرتضی اخوان/شهرآرانیوز، ارسال احمدرضا زنده‌روح در دقیقه ۲۹ با ضربه سر دقیق، بی‌نقص و محکم یونس شاکری به طاق دروازه آلومینیوم اراک نشست؛ گلی که در ادامه و دقیقه ۶۰ به‌وسیله حامد پاکدل جبران شد، اما برای ستاره خراسانی خط حمله گل‌گهر رنگ‌وبویی متفاوت داشت. یونس شاکری گل نخست تیمش مقابل آلومینیوم اراک را در چارچوب هفته بیست‌وششم لیگ‌برتر به ثمر رساند؛ گلی که ۳۰ دقیقه بعد جبران شد و در ادامه پنالتی دقیقه ۹۰ منشا بود که یاران امیر قلعه‌نویی را فاتح بازی بزرگ هفته کرد.

 

بااین‌همه شاکری از این گل خاطره بزرگ‌تری را در ذهن ثبت کرد. شاکری با به‌ثمررساندن این توپ توانست چهلمین گل خود در دوران حضور در لیگ‌برتر فوتبال را به ثمر برساند؛ گلی که در سی‌ودوسالگی طعمی متفاوت برای مهاجم گل‌زن خراسانی داشت؛ طعم زندگی و حیات.


۴۰ گل لیگ‌برتری

بسیاری از همشهری‌های شاکری او را «یونس زلاتان» صدا می‌زنند؛ بازیکن نیشابوری که فوتبالش را از باشگاه ریشه‌دار مشهدی یعنی ابومسلم آغاز کرد. او در تیم جوانان ابومسلم نشان داد مهاجمی شش‌دانگ و چهارچوب‌شناس است و حالا در ۱۲ سال حضور حرفه‌ای‌اش در مستطیل سبز توانسته است در قامت یک مهاجم بیش از ۵۰ بار دروازه حریفان را بگشاید. البته شماری از این گل‌ها در لیگ دسته‌یک بوده است، اما از وقتی یونس در لیگ‌برتر برای تیم‌ها به میدان می‌رفت تا قبل از بازی‌های هفته بیست‌وششم، ۳۹ گل زده بود که گل بازی مقابل آلومینیوم چهلمین گل او بود؛ گلی خاص که رکوردی جالب را برای او ثبت کرد.


درخشش در پدیده

شاکری در دوران حضورش در ابومسلم هنوز مهاجمی جوان بود که پایش به تجربه گل‌زنی‌های مکرر باز نشده بود. باوجوداین شاکری در ابومسلم لیگ‌یک ۱۱ گل به ثمر رساند تا مورد توجه لیگ‌برتری‌ها قرار بگیرد. شاید به همین دلیل بود که فصل بعد علی دایی، سرمربی وقت سرخ‌پوشان پایتخت، شاکری را ولو به‌عنوان بازیکن قرضی به خدمت گرفت و یونس در پیراهن پرسپولیس ۵ بازی هم انجام داد؛ بازی‌هایی که البته به گل خوشبختی منجر نشد، اما شاکری را بیش از پیش به فوتبال سرخابی زده ایران معرفی کرد. شاکری بعد از پرسپولیس به پدیده رفت و در جریان لیگ دسته‌یک ۱۶ بازی برای این تیم مشهدی انجام داد و نقش بسزایی در صعود پدیده به لیگ‌برتر داشت.

 

او در این ۱۶ بازی ۹ بار گل‌زنی کرد. شاکری از سال ۹۴ تا ۹۷ در پدیده تازه‌لیگ‌برتری ۵۱ بار به میدان رفت و در این برهه فقط ۷ گل به ثمر رساند؛ آماری که شاکری را به در‌های خروجی این باشگاه رهنمون کرد و بسیاری او را بدون کیفیت لازم برای یک مهاجم گل‌زن دانستند. بااین‌همه شاکری در سیاه‌جامگان خود را احیا کرد و در بازگشت دوباره به شهرخودرو توانست با ۱۳ گل زده به رکورد ۲۰ گل زده در پدیده لیگ‌برتری برسد. البته همان‌طور که گفته شد او پیش از آن ۹ گل هم در لیگ دسته‌یک برای تیم مشهدی به ثمر رسانده بود.


بازگشت بعد از قهر؛ ظهور در سیرجان

یونس شاکری در نیم‌فصل قبل با بی‌مهری مدیران باشگاه شهرخودرو روبه‌رو شد و وقتی در فهرست خروجی یحیی گل‌محمدی قرار گرفت، ترجیح داد بدون مصاحبه و حاشیه‌سازی برای تیمی که تیم شهرش می‌دانست، از مشهد برود.

 

شاکری به سیرجان رفت تا در گل‌گهر روز‌های سختی را سپری کند. باوجوداین مهاجم خراسانی خیلی زود به یکی از عوامل اصلی بقای گل‌گهر جلالی و سرآسیایی در لیگ‌برتر گذشته بدل شد. او در یک نیم‌فصل ۶ گل صدامتیازی برای گل‌گهر زد. اتفاقی که موجب شد فصل بعد هم با آمدن امیر قلعه‌نویی، این مهاجم در سیرجان ماندگار شود. شاکری در فصل جدید هم توانست با گادوین منشا، زوج رؤیایی را برای ژنرال تشکیل دهد و در هفته‌های ابتدایی به ماشین گل‌زنی این باشگاه بدل شود. بااین‌همه منشا و شاکری در ادامه فصل افول کردند و همین کمی کار گل‌گهر را سخت کرد.

 

باوجوداین شاکری در نیم‌فصل دوم بازهم رفته‌رفته خودش را پیدا کرد و حالا علاوه بر یک گلی که این فصل در جام‌حذفی برای گل‌گهر به ثمر رسانده، در لیگ‌برتر هم ۸ گل زده و ۳ پاس گل داده است تا یکی از بازیکنان مؤثر تیم امیر قلعه‌نویی در مسیر کسب سهمیه آسیایی باشد؛ رؤیایی که البته هنوز تحقق نیافته است، اما با تداوم درخشش یونس در خاک سیرجان هیچ بعید نیست رقم بخورد. گل‌گهر این روز‌ها یکی از رقبای جدی پدیده برای کسب سهمیه پلی‌آف آسیایی است و اگر این مهم با درخشش شاکری رقم بخورد، آن‌موقع شاید پدیده مشهد به‌دلیل ازدست‌دادن چنین مهاجمی بدجور تأسف بخورد؛ تأسفی که البته پاسخگویش باید مالک جنوبی قبلی شهرخودرو باشد که این روز‌ها گفته می‌شود در زندان به سر می‌برد!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->