ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس
سرخط خبرها

تیم ملی بسکتبال بدون واهمه از شکست/ تیم ساختن سرمربی از توکیو و مادرید برای قم!

  • کد خبر: ۷۳۷۹۱
  • ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
تیم ملی بسکتبال بدون واهمه از شکست/ تیم ساختن سرمربی از توکیو و مادرید برای قم!
این چه رسم بی‌معنایی است که مربی تیم ملی در باشگاه کار کند؟ مربیگری تیم ملی چرا باید یک کار پاره‌وقت باشد؟

فرشاد کاس نژاد/شهرآرانیوز، بعد از ثبت دو شکست تیم ملی بسکتبال ایران در اسپانیا، مارکا از تیتر پیش‌غدا برای توصیف دو بازی اسپانیا - ایران که در والنسیا و مادرید برگزار شد، استفاده کرد. اما پیش از توصیف مارکا، وقتی تیم ملی در اردوی ژاپن دو شکست و یک پیروزی مقابل ژاپن ثبت کرد، از آنچه بر تیم ملی بسکتبال می‌گذرد، بی‌خبر نبودیم. این تیم می‌تواند پیش‌غذای حریفانش (آمریکا، فرانسه و چک) در المپیک باشد.
عجب که مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی هم برای بعد از المپیک برنامه منظمی خواهد داشت، شروع کار با تیم شیمیدر و بازگشت به لیگ بسکتبال. او در سال‌های اخیر همیشه از فرصت عجیب و غریب دوشغله بودن در مربیگری بهره‌مند بوده، اما این سوال با صدای بلند در بسکتبال پرسیده نمی‌شود که چرا شاهین‌طبع دو فصل اخیر را با شهرداری گرگان سپری کرد و سرمربی تیم ملی هم بود و در آستانه المپیک قرارداد بعدی‌اش را با شیمیدر امضا کرد؟ این چه رسم بی‌معنایی است که مربی تیم ملی در باشگاه کار کند؟ مربیگری تیم ملی چرا باید یک کار پاره‌وقت باشد؟ نتیجه‌اش اگر برای رییس فدراسیون بسکتبال روشن نبود، اما در میدان بسکتبال روشن می‌شود، مثل ثبت همین شکست‌های اخیر که تیم ملی را برای باختن در المپیک طی سفر‌هایی دلپذیر آماده کرده است.
تیم ملی بسکتبال در دو اردوی اخیر باید نشان می‌داد که پله پله برای بازی در المپیک آماده می‌شود، اما بازی آخر مقابل اسپانیا یک شکست سنگین بود تا نشان دهد شاید فاصله با آمادگی غیرقابل جبران است. نتیجه ۹۶ - ۵۳ به نفع اسپانیا و اختلاف ۴۳ امتیاز می‌تواند برای تیم ملی به شدت نگران‌کننده باشد. ما برای شکست‌هایی با چنین فاصله‌هایی انگار آماده شده‌ایم و ذره‌ای واهمه از شکست نداریم!
شاهین‌طبع اگرچه در اردوی ژاپن و استرالیا همراه تیم ملی است، اما باید شیمیدر را از راه دور برای فصل بعد بسازد. بازیکنان فصل گذشته تیم او در گرگان، حالا راهی قم می‌شوند. شاهین‌طبع حتما حواسش از توکیو و والنسیا و مادرید به قم است که قرارداد‌ها تنظیم شوند. عملکرد او در سازمان‌دهی شیمیدر شاید جای تحسین دارد.
از شهرداری گرگان و شیمیدر و نقل‌و‌انتقالات لیگ بسکتبال، اگر فرصتی شد برگردیم به تیم ملی و المپیک توکیو. اینجا، اما خبری نیست جز شکست پشت شکست و تصویرسازی برای شکست‌ها در المپیک.
صعود به المپیک باید تیم ملی را صاحب انگیزه‌های بزرگ برای تدارک و آمادگی فنی می‌کرد، باید فلسفه تیم را تغییر می‌داد، باید در بسکتبال ایران موج می‌ساخت. تیم مهران شاهین‌طبع، اما تا امروز از پس این کار‌ها برنیامده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->