عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چین شهروندان خود را از خاک افغانستان خارج می‌کند

  • کد خبر: ۷۳۸۰۵
  • ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
چین شهروندان خود را از خاک افغانستان خارج می‌کند
چین روز شنبه خبر داد که ده‌ها نفر از شهروندان خود را از افغانستان خارج کرده است. اداره امور کنسولگری چین امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت چین به شهروندان خود توصیه می‌کند برای حفظ سلامتی خودف افغانستان را در سریعترین زمان ممکن ترک کنند.»

به گزارش شهرآرانیوز، دولت چین روز شنبه اعلام کرد که ۲۱۰ نفر از شهروندان خود در افغانستان را پیش از خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از این کشور خارج کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اداره امور کنسولگری چین امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت چین به شهروندان خود توصیه می‌کند برای حفظ سلامتی خودف افغانستان را در سریعترین زمان ممکن ترک کنند.»

 

این سازمان چینی افزود که آماده ارائه کمک، به شهروندان این کشور برای خروج از افغانستان است. پیش از این، شرکت هواپیمایی شیامن چین اعلام کرد که طی روز‌های اخیر دست کم ۲۱۰ شهروند این کشور را به کابل به شهر ووهان منتقل کرده است.

 

«وانگ وین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته با انتقال از خروج سراسیمه آمریکا از افغانستان گفته بود: «آمریکا اب خروج شتابزده از افغانستان، مسئولیت‌ها و وظایف خود را نادیده گرفته است که این موضوع زمینه را برای هرج و مرج و جنگ در این کشور و کشور‌های منطقه فراهم می‌کند».

 

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. همزمان با خروج نیرو‌های آمریکایی، شبه‌نظامیان گروه طالبان نیز به حملات خود افزوده و در هفته‌های گذشته مناطق وسیعی را به کنترل خود در آورده‌اند.

 

ایالات متحده و دیگر کشور‌های عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آن‌ها در افغانستان ادامه داشته است.

 

از سوی دیگر، «شهاب الدین دیلاوار» سخنگوی هیأت طالبان که در مسکو به سر می‌برد، در یک کنفرانس خبری مدعی تسلط طالبان بر ۸۵ درصد خاک افغانستان شد و گفت که فقط کابل و مناطق اطراف آن در اختیار طالبان نیست.

 

به نوشته روسیا الیوم، او گفت که تمامی نهاد‌ها و ادارات در مناطق تحت کنترل طالبان به امور طبیعی خود ادامه می‌دهند و هدف از سفر به روسیه ارائه اطلاعات مربوط به خود به مقامات مسکو است.

 

دیلاوار افزود: «مردم ما در سایه امارت اسلامی در شرایط بهتری خواهند بود و در مقابل هرگونه اشغالگری خارجی خواهند ایستاد. به مبارزه و مقاومت تا زمانی که ایالات متحده و دیگر کشور‌ها حق ما برای تعیین سرنوشت خودمان را به رسمیت بشناسند، ادامه خواهد داشت. در طول ۲۰ سال در معرض اشغالگری وحشیانه بودیم و تمامی گروه‌های خارجی باید از افغانستان بیرون روند.».

 

او مدعی شد که در حکومت «امارت اسلامی» تمامی گروه‌ها و نژاد‌ها و مذاهب مشارکت خواهند کرد و طالبان با تمامی همسایگان افغانستان از جمله چین و ایران و ترکمنستان و تاجیکستان روابط و شراکت دارد و علاقه‌مند است تا با این کشور‌ها همکاری کند.

 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->