اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

تاریکی؛ خطر تازه‌ای که عابران پیاده را تهدید می‌کند

  • کد خبر: ۷۳۸۲۸
  • ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
تاریکی؛ خطر تازه‌ای که عابران پیاده را تهدید می‌کند
مسعود رحیمیان - شهرساز و کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری

در این روز‌ها که تکنولوژی حرف اول را می‌زند و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مردم، چه کاری و چه تفریحی، وابسته به برق شده است، قطع آن و اعمال خاموشی مکرر در همه مناطق شهر و کشور موجب بروز مشکلاتی در ارائه خدمات دهی به مردم شده است. خاموشی‌های مکرر و بدون برنامه به ویژه در غروب‌ها و شب ها، مشکلاتی برای رانندگان ایجاد کرده و قطعا عامل مهمی در بروز تصادفات خواهد بود.


قطعی برق باعث نابسامانی در تقاطع ها، اخلال در نظم شهری و وضعیت ترافیکی نامناسب در شهر‌ها شده، تا حدی که پلیس راهور ناجا اعلام کرده است که در تصادفات جرحی یا فوتی، اگر کارشناسان پلیس راهور، رابطه سببی بین تصادف و نبود برق و قطعی چراغ تقاطع یا میدان را احراز کنند، بخشی از سهم تقصیر در وقوع تصادف را به شرکت برق خواهند داد.
هنگام بروز خاموشی، رانندگان و عابران پیاده می‌توانند با رعایت برخی موارد بسیار ساده، احتمال بروز تصادف را به حداقل ممکن برسانند. بی توجهی به جلو ازسوی راننده و رؤیت نشدن عابران پیاده، مهم‌ترین دلایل بروز تصادفات هنگام تاریکی و شب هاست.


نداشتن نقص در سیستم روشنایی خودرو و داشتن نور کافی چراغ‌ها تا ۳۰ متر، از مهم‌ترین موارد مؤثر در دید راننده هنگام بروز خاموشی هاست. تمیزی شیشه‌های خودرو برای کاهش خطای دید، ممنوعیت استفاده از نور بالا، رعایت فاصله مناسب با خودرو‌های اطراف، از دیگر نکات مهمی است که رانندگان باید به آن‌ها توجه داشته باشند. به طور کلی شایسته است رانندگان در مواجهه با خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تقاطع‌ها و میادین با دقت و آرامش بیشتری تردد کنند و از عجله و شتاب بپرهیزند.


عابران پیاده هم باید بدانند که هنگام تاریکی، دیده شدن آن‌ها توسط راننده، بسیار دشوار است. استفاده از لباس‌های رنگ روشن و به ویژه شبرنگ دار می‌تواند حافظ جان عابران پیاده باشد. شب‌ها هنگام عبور از عرض خیابان، استفاده از نور تلفن همراه برای علامت دادن به رانندگان، راهکاری ساده و بسیار مؤثر برای جلب توجه رانندگان، افزایش دید و کاهش سرعت خودروهاست.
همچنین شایسته است عابران پیاده هنگام قطعی برق، از راه رفتن در حاشیه خیابان‌ها به جای استفاده از پیاده رو‌ها جدا اجتناب کنند و برای عبور عرضی فقط از خطوط عابر پیاده یا پل‌های هوایی و زیر گذر‌های ویژه عابر استفاده نمایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->