ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درخشش نوجوانان خراسانی در مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور

  • کد خبر: ۷۳۸۵۷
  • ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
درخشش نوجوانان خراسانی در مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور
رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی کشور در بخش دختران در شهرکرد به پایان رسید.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم دوومیدانی خراسان رضوی با ۵ مدال طلا قهرمان نوجوانان کشور شد. رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی نوجوانان کشور در بخش دختران از روز جمعه به‌میزبانی شهرکرد آغاز شد که عصر روز شنبه با قهرمانی خراسانی‌ها به پایان رسید.


کمتر از ۲۰ روز پیش بود که شهرکرد میزبان مسابقات قهرمانی کشور دختران جوان بود و در آن رویداد دختران خراسانی توانستند با کسب مدال‌های طلا و نقره روی سکوی نایب‌قهرمانی قرار بگیرند. اتفاق مهم‌تر رکوردشکنی دونده مشهدی بود که رکورد ملی ۱۰۰ متر بامانع کشور را جابه‌جا کرد. در آن مسابقات حمیده جوان هدایت دختران خراسانی را برعهده داشت و حالا در همان شهر و در رقابت نوجوانان، آن‌ها دوباره با حضور جوان توانستند روی سکو بایستند. در این دوره تیم استان ۵ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز به‌دست آورد و با اقتدار روی سکوی اول ایستاد.


مدال‌های رنگارنگ خراسانی‌ها

در ۱۰۰ متر بامانع ۶ دونده به فینال راه یافتند که در این بین یاسمن نعیمی‌راد از خراسان‌رضوی با زمان ۱۶ ثانیه و ۶۱ صدم‌ثانیه به‌عنوان نفر چهارم راهی این مرحله شد. در مرحله فینال، اما دونده کردستانی رکوردشکنی کرد و رکورد ملی جابه‌جا شد. نماینده مشهد نیز به نایب‌قهرمانی رسید. آژین قادری از کردستان رکورد ۱۵ ثانیه و ۱۴ صدم‌ثانیه را ثبت کرد و قهرمان شد. یاسمن نعیمی از خراسان ۱۵ ثانیه و ۴۱ صدم‌ثانیه را ثبت کرد و در رده دوم جای گرفت. رکورد این ماده پیش از این در اختیار فاطمه محیطی‌زاده بود که مهر ۹۹ ثبت شده بود.

 

در ماده ۱۰۰ متر نیز ۶ دونده فینالیست شدند که مینا شافعی و فرشته کافی‌مقدم از خراسان‌رضوی به‌عنوان نفرات دوم و سوم صعود کردند. در فینال نیز همین اتفاق تکرار شد و ۲ دونده خراسانی در رده‌های دوم و سوم جا گرفتند. مینا شافعی با رکورد ۱۲ ثانیه و ۴۹ صدم‌ثانیه و فرشته کافی با زمان ۱۲ ثانیه و ۵۸ صدم‌ثانیه مدال نقره و برنز نوجوانان را به‌دست آوردند. در این ماده ملینا اسماعیلی از البرز با زمان ۱۲ ثانیه و ۳۸ صدم‌ثانیه به قهرمانی رسید. در ماده دو ۸۰۰ متر قهرمانی به دختر خراسانی رسید.

 

یاسمن اصغری با رکورد ۲ دقیقه و ۳۱ ثانیه به‌عنوان نفر اول از خط پایان عبور کرد. دونده‌هایی از فارس و سیستان در رده‌های دوم و سوم ایستادند. در ماده ۴۰۰ متر نیز مینا ناصری از خراسان‌رضوی حضور داشت که موفق شد نایب‌قهرمانی این ماده را به‌دست بیاورد. غزل گمار از کرمانشاه در رده نخست قرار گرفت و ناصری با زمان یک‌دقیقه و یک‌ثانیه و ۳۳ صدم‌ثانیه با اختلاف بسیار کم به‌عنوان نفر دوم شناخته شد. در ماده ۲۰۰ متر نیز مینا شافعی از خراسان رضوی نقره گرفت.


در ماده ۴۰۰ متر بامانع بازهم یاسمن نعیمی‌راد درخشید و این دختر خراسانی با رکورد یک‌دقیقه و ۷ ثانیه و ۵۸ صدم‌ثانیه قهرمان این ماده شد. فائزه آل‌حسن دیگر دونده خراسانی نیز با زمان یک‌دقیقه و ۱۰ ثانیه و ۶۹ صدم‌ثانیه روی سکوی سوم قرار گرفت و برنزی شد. دونده خوزستانی نایب‌قهرمان شد. فاطمه خزایی از خراسان‌رضوی در ماده پرش طول نیز شرکت کرد، اما در رده ششم جا گرفت.


جای خالی مشهدی‌ها

در برخی ماده‌های این مسابقات، خراسانی‌ها نماینده‌ای نداشتند و موفق به کسب مدال نشدند. در پیاده‌روی، صبا فرمان‌پور از همدان توانست با طی‌کردن ۵۰۰۰ متر در زمان ۳۰ دقیقه و ۱۵ ثانیه رکورد ملی را جا‌به‌جا کند و قهرمان نوجوانان ایران شود. در پرش بانیزه یسنا بهمردی از تهران با پرشی به ارتفاع ۲ متر و ۹۰ سانتی‌متر به قهرمانی رسید. در پرش سه‌گام زهرا حفظی از یزد با ثبت رکورد ۱۱ متر و ۸۶ سانتی‌متر به قهرمانی رسید. در پرتاب چکش بیتا فکری از تهران با پرتابی به‌طول ۵۶ متر و ۳۶ سانتی‌متر طلا گرفت.

 

مهشید عادل از چهارمحال‌وبختیاری نیز با پرتاب ۳۹ متر و ۵۸ سانتی‌متری قهرمان ماده پرتاب دیسک شد. در پرتاب وزنه الهه علیزاده ۱۳ متر و ۲۶ سانتی‌متر پرتاب کرد و قهرمان شد. در پرش ارتفاع عاطفه سرافراز از یزد با پرشی به‌طول یک‌متر و ۵۸ سانتی‌متر قهرمان شد.


دوومیدانی‌کاران در انتظار تصمیم جدید

درحالی‌که رقابت‌های ورزشی و مسابقات با قرمزشدن دوباره شهر‌های مختلف ایران درحال لغو است، براساس برنامه پیشین فدراسیون قرار بود مرحله اول لیگ باشگاه‌های کشور در بخش بانوان از ۲۹ تیر به‌میزبانی تهران آغاز شود و پس از آن مرحله دوم در روز‌های هفتم و هشتم شهریور در اراک پیگیری شود و درنهایت مرحله پایانی به‌میزبانی مشهد در ۲۱ و ۲۲ شهریور برگزار و تکلیف قهرمان مشخص شود. مرداد نیز به مسابقات لیگ جوانان اختصاص یافته است.

 

مرحله اول دختران ۶ و ۷ مرداد برنامه‌ریزی شده و مرحله دوم نیز قرار است ۱۴ و ۱۵ شهریور پیگیری شود و کرج و خرم‌آباد میزبان این ۲ مرحله خواهند بود. باید دید با تصمیم جدید ستاد کرونا برنامه این مسابقات تغییر می‌کند یا خیر. رقابت‌های جوانان جهان کنیا نیز ۲۶ تا ۳۰ مرداد برگزار می‌شود که فعلا مهلا محروقی از خراسان‌رضوی تنها نماینده کشور در بخش دختران این رقابت است

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->