طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد
سرخط خبرها

قطع بی‌دلیل درختان جرم محسوب می‌شود

  • کد خبر: ۷۳۹۱
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶
قطع بی‌دلیل درختان جرم محسوب می‌شود
سـتون صـدای مـشـاور جــایی بــرای بیــان پرسـش‌ها و مـشکلات حـقوقی شـما شهـروندان است که می‌توانید آن‌ها را با ما در میان بگذارید و پاسخ سؤالات خود را از قضات دادگستری، وکلا و کارشناسان حقوقی دریافت کنید.

پیامک:
۳۰۰۰۷۲۸۹
تلفن:
۵-۳۷۲۸۸۸۸۱-۰۵۱
پیام رسان:
۰۹۱۵۴۲۹۴۵۸۰
شهروندان گرامی با هدف پیگیری دقیق و سریع مسائل مطرح شده، لطفا آدرس و اطلاعات کاملی در اختیار ما قرار دهید.

ماجرای پر پیچ و خم طلاق پس از یک ازدواج ناموفق، چنان پیچیده است که تقریبا در هر شماره از ستون صدای مشاور سؤالاتی درباره مهریه، نفقه و... مطرح می‌شود و این سؤالات به نوعی مهمان همیشگی این ستون هستند. با این همه یکی از سؤالات رسیده برای صدای مشاور امروز، دغدغه زیبای یک شهروند درباره حفظ درختان است که نظام حقوقی ایران توجه ویژه‌ای به آن داشته تا جایی که در صورت تخطی افراد از قانون «حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها» این عمل جرم تلقی شده و مجازات دارد. طبق این قانون هیچ فردی حق ندارد بدون دلیل درختی را قطع کند یا فضای سبزی را از بین ببرد. محمد زندیه، وکیل پایه یک دادگستری، به پرسش‌های رسیده از سوی شهروندان پاسخ می‌دهد.

۰۲۸...۰۹۱۵// شخصی سن واقعی‌اش با آنچه که در شناسنامه ثبت شده متفاوت است، آیا امکان تغییر سن در شناسنامه وجود دارد؟
شخصی که متقاضی کاهش سن است می‌تواند به دو روش عمل کند: اگر کاهش سن کمتر از ۵ سال باشد متقاضی باید دادخواست تغییر سن را به طرفیت اداره ثبت اسناد و احوال به دادگستری تقدیم کند و اگر کاهش سن بیشتر از ۵‌سال باشد، مستقیما به اداره ثبت احوال مراجعه و موضوع در کمیسیون تشخیص سن با حضور فرماندار یا بخشدار، رئیس اداره ثبت، پزشک منتخب، مدیرعامل سازمان بهداری، رئیس شورای اسلامی و با ریاست قاضی منتخب دادگستری انجام می‌شود. البته توجه داشته باشید که هر فرد می‌تواند فقط یک بار برای اصلاح سن اقدام کند.
۸۹۹...۰۹۱۵// در صورتی که مردی یکی از شرایط ضمن عقد را نقض کند، همسرش می‌تواند طلاق بگیرد؟
زن و شوهر متعهد و مکلف به رعایت شرایط ضمن عقد نکاح هستند و چنانچه زوج از شرایط مقرر در سند نکاحیه تخلف کند، زوجه می‌تواند به دادگاه دادخواست طلاق بدهد. البته دادگاه ابتدا بررسی لازم در احراز تخلف را انجام می‌دهد و در صورت اثبات، حکم به طلاق صادر می‌کند.
۷۵۰...۰۹۳۹// آیا می‌توان بعد از گذشت یک سال از طلاق غیابی درخواست مهریه کرد؟
چنانچه زن مهریه خود را به اجرا نگذاشته باشد، می‌تواند دادخواست مطالبه مهریه را تقدیم کند. علاوه بر این دادخواست مهریه بعد از حکم طلاق به نحو غیابی منع قانونی ندارد.
۰۲۴...۰۹۱۵// آیا براساس قانون قطع درختان و آسیب به محیط‌زیست مجازات دارد، حکم آن چیست؟
قطع درختان طبق قانون مجازات اسلامی ماده ۶۸۶‌جرم تلقی می‌شود و قابل مجازات است. براساس ماده مذکور، طبق قانون حفظ و گسترش فضای سبز هرکس دانسته و به عمد برخلاف قانون درختی را قطع کند یا موجبات از بین رفتن آن‌ها را فراهم سازد، علاوه برجبران خسارت، به حبس تعزیری از ۶‌ماه تا ۳‌سال یا جزای نقدی از ۳‌میلیون تا ۱۸‌میلیون ریال محکوم می‌شود.
۵۲۰...۰۹۳۸// آیا امکان پس گرفتن شهادت وجود دارد و دادگاه شهادت مجدد را قبول می‌کند؟
دادگاه می‌تواند در تکمیل تحقیقات و اغناء وجدان به شهادت شهود استناد کند و شاهدان مکلف هستند در دادگاه برای ادای شهادت حضور یابند. چنانچه شاهد از دعوت دادگاه در امور کیفری تمکین نکند، دادگاه قادر است دستور جلب را صادر کند، همچنین شهادت مجدد نیز مورد قبول خواهد بود.
۳۰۲.۰۹۳۰// اگر شخصی همسرش را تهدید به هتک‌حرمت و آبروریزی در محیط کار کند، در صورت اتفاق افتادن این کار و شکایت از وی مجازاتش چه خواهد بود؟
هر شخصی فردی را تهدید به هتک‌حرمت کند تحت تعقیب قرار می‌گیرد و تفاوتی بین رابطه نسبی یا سببی و غیر آن ندارد. همچنین هتک حرمت جرم محسوب شده و شخص خاطی به مجازات حبس یا ۷۴‌ضربه شلاق یا جزای نقدی محکوم می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->