اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مهروموم ۱۹ کافه سنتی و کافی‌شاپ در مشهد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیاده‌سازی امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت در ۶ بانک اعلام قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی بازار مسکن همچنان در رکود
سرخط خبرها

روند کاهشی تولید تخم‌مرغ در استان ادامه دارد | بی‌رغبتی تولید در صنعت دام و طیور

  • کد خبر: ۷۳۹۱۶
  • ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
روند کاهشی تولید تخم‌مرغ در استان ادامه دارد | بی‌رغبتی تولید در صنعت دام و طیور
رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان‌رضوی گفت: اکنون به‌دلیل مشکلات این بخش و بی‌رغبتی مرغدار، تولید روزانه ۶۰۰تن تخم‌مرغ به کمتر از ۳۵۰تن رسیده است.

طنین همتی|شهرآرانیوز؛ موسوی‌نژاد، رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار، با اشاره به بی‌رغبتی مرغداران برای تولید اظهار کرد: متأسفانه مشکلاتی که صنعت طیور تخم‌گذار این روزها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، به‌دلیل نبود حمایت‌های دولت روزبه‌روز بدتر می‌شود. به‌جرئت می‌توان گفت مرغداران پرورش‌دهنده مرغ تخم‌گذار از ابتدای سال۹۹ انگیزه‌شان را برای تولید از دست داده‌اند؛ به‌طوری‌که کاهش تولید تخم‌مرغ در خراسان‌رضوی در سال۹۹ به‌شکل چشمگیری کم شده است.

 

وی گفت: در سال۹۸ روزانه ۶۰۰تن تخم‌مرغ تولید می‌کردیم که این عدد در سال۹۹ به ۴۵۰تن رسید. مشکلاتی که ابتدای سال۹۹ برای تأمین نهاده به وجود آمد، مشکلاتی که بازارگاه برای مرغدار به وجود آورد، افزایش هزینه‌ها، به‌روزرسانی‌نکردن قیمت تخم‌مرغ در زمان‌ لازم، جلوگیری‌ مکرر از صادرات، دخالت‌های دستوری و قیمت‌های فرمایشی برای محصولی که مرغدار تولید می‌کند، فارغ از نگاه کارشناسانه به امور، همه باعث شد مرغدار انگیزه‌ای برای تولید نداشته باشد.

 

موسوی‌نژاد اضافه کرد: ما بارها هشدار دادیم. در سال۹۸ هم شاهد این موضوع بودیم که چه اتفاقی برای تخم‌مرغ در کشور افتاد. در ابتدای سال۱۴۰۰ هم در بخش تولید هشدارهای لازم را دادیم. اکنون کاهش قیمت به کمتر از نرخ مصوب رسیده است و دلیلی نمی‌بینیم که دولت بی‌توجه باشد و لاکپشتی تصمیم بگیرد.

 

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان‌رضوی یادآور شد: درخواست کردیم حالا که قیمت کمتر از نرخ مصوب شده است، شرکت پشتیبانی امور دام موظف شود با خرید تضمینی قیمت را متعادل کند تا مرغدار بیش از این ضرر نکند. قیمت مصوب تخم‌مرغ که در دی‌ماه۹۹ تصویب شد، ۱۴هزار تومان بود. در کنار آن، قیمت ذرت و سویا رسما حدود ۲۵درصد افزایش یافت، اما بااین‌همه افزایش قیمت هزینه‌های جانبی، قیمت تخم‌مرغ در همان نرخ قبلی مانده است.

همه این عوامل باعث شد در ابتدای سال۱۴۰۰ قیمت هر کیلو تخم‌مرغ به بیش از ۱۸هزار تومان برسد، ولی دولت بازهم توجهی نکرد. مرغدار تخم‌مرغی را که بهای تمام‌شده آن ۱۸هزار تومان است، ۹۵۰۰تومان می‌فروشد. پشتیبانی امور دام موظف است خرید تضمینی کند تا ما در آینده دچار بحران قیمت نشویم.

 

موسوی‌نژاد اضافه کرد: به‌نظر می‌رسد دولت فعلی بیش از این نمی‌خواهد خودش را بدنام کند و قرار است تصمیم‌گیری درباره افزایش قیمت را به دولت بعدی منتقل کند. طبق آمار امروز، تولید سال گذشته که ۴۵۰تن بوده، اکنون به کمتر از ۳۵۰تن رسیده است‌ و مرغدار انگیزه‌ای برای تولید ندارد و به مرحله‌ای رسیده است که دلالی را به تولید ترجیح می‌دهد. متأسفانه اقداماتی که دولت در بخش صنعت دام و طیور انجام داده کاملا متضاد شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و‌ مانع‌زدایی‌ها» است.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->