افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ + جزئیات

  • کد خبر: ۷۴۰۱۷
  • ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ + جزئیات
جدید‌ترین شرایط پذیرش داوطلبان کنکور در دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۰ چیست؟

به گزارش شهرآرانیوز، شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای هر فرد متفاوت است اما شرایط کلی پذیرش داوطلبان آزاد در دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ شامل بومی بودن داوطلب، کسب نمره علمی کل ۶۵۰۰ و بالاتر در زیر گروه مربوط ، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و معدل کل ۱۴ در دوره متوسطه دوم، حداکثر سن ۲۴ سال در بدو ورود به دانشگاه است.

البته شرایط دیگری برای پذیرش در این دانشگاه وجود دارد که جرئیات آن را در ادامه خواهید خوانید. البته برای اطلاع می توانید به سامانه دانشگاه فرهنگیان نیز مراجعه کنید.  در این میان بر اساس اعلام کانال معلمان و دانشجو معلمان کشور پذیرش از طریق کنکور سراسری در دانشگاه فرهنگیان با ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته در کنکور ۱۴۰۰ به مقدار ۲۵ هزار نفر داوطلب به طور قطعی رسیده است که اطلاعات و جزئیات کامل آن بزودی منتشر می شود.

همچنین پذیرش از طریق آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ در تیر ماه به میزان ۲۰ هزار نفر خواهد بود که هنوز جزئیات و دفترچه استخدامی آن منتشر نشده است.

 

جزئیات شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان

جدید ترین شرایط پذیرش داوطلبان کنکور در دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۰ چیست؟ چندی پیش اخباری درباره تغییر شرایط پذیرش دانشجو دانشگاه فرهنگیان منتشر شده است که بر اساس آن ورودی های جدید دانشگاه فرهنگیان با شرایط و تصمیمات جدید و متفاوت نسبت به دانشجو معلمان سال های گذشته استخدام می شوند.

اما بر اساس پیگیری های کانال معلمان و دانشجو معلمان کشور هیچ گونه تفاوتی بین پذیرش دانشجو معلمان جدید و سال های گذشته به لحاظ نوع استخدام و حقوق و مزایا وجود ندارد و هر گونه مطلبی در این خصوص تا زمان نگارش این مطلب کذب است. بر این اساس ورودی های امسال هم از بدو ورود یعنی از مهر ١۴٠٠ به دانشگاه به استخدام دولت درخواهند آمد و حقوق ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند.

حکم ورودی های جدید همان حکم سال ١۴٠٠ به مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود. دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از خدمت سربازی نیز معاف خواهند شد، البته به احتمال فراوان دوره ی مقدماتی و فشرده بجای دوره آموزشی برگزار شود. تحصیل دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان جزو سنوات خدمت آن ها محاسبه می شود و نوع استخدام ورودی های ١۴٠٠ قطعا به صورت رسمی- آزمایشی خواهد بود. پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برای هر فرد شرایط ویژه‌ای دارد.

 

شرایط پذیرش داوطلبان آزاد در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۰

  • بومی بودن داوطلب
  • داوطلب باید نمره علمی کل ۶۵٠٠ و بالاتر را در زیرگروه مربوطه کسب کرده باشد.
  • داوطلب باید دارای مدرک پیش‌دانشگاهی و
  • معدل کل ١۴ در دوره متوسطهٔ دوم (پایه‌های اول، دوم و سوم) باشد.
  • داوطلب باید حداکثر سن ٢۴ سال تمام را در بدو ورود به دانشگاه داشته باشد.
  • حداکثر سن ورود به دانشگاه و حداقل معدل کل، همان +۱۴
  • داشتن حداکثر ۳۰ سال سن در ابتدای استخدام قطعی پس از فارغ‌التحصیل شدن.
  • داوطلب باید تعهد خود به خدمت را ارائه دهد (داوطلبان باید ۲ برابر مدت تحصیلشان حداقل ۸ سال در خدمت آموزش‌وپرورش باشند).
  • داوطلب باید در مصاحبه اختصاصی قبول شود (جهت ارزیابی توانمندی‌ها و جنبه‌های جسمی، روانی و شخصیتی داوطلبان)

 

پیش بینی افزایش پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور ١۴٠١ با بحران کمبود معلم

 بر اساس پیش‌بینی سازمان برنامه و بودجه، جمعیت بازنشستگان آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۶، ۴۶۳.۲۷۲ نفر خواهد بود که حدود ۷۱درصد (۳۲۸.۴۲۶ نفر) از این تعداد قبل از سال ۱۴۰۲ بازنشسته خواهند شد.

بیشترین میزان بازنشستگی معلمان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ صورت خواهد پذیرفت و طی آن ۱۱۱.۵۴۵ نفر معلم از آموزش و پرورش خارج می‌شوند؛ پس از آن (سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶) شاهد سیر نزولی در تعداد معلمان بازنشسته خواهیم بود و به صورت میانگین سالیانه حدود ۱۸۶۵۰ معلم بازنشسته خواهند شد.در جدول سال ۱۴۰۱ کمبود شدید نیرو وجود خواهد داشت و انتظار می رود سال آینده رکورد دیگری در جذب دانشجومعلم داشته باشیم.

 

شیوه نامه جدید کسر از حقوق دانشجو معلمان در سال ۱۴۰۰

شیوه نامه جدید کسر از حقوق دانشجو معلمان در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است. بر اساس شیوه نامه جدید میزان کسورات ازحقوق دانشجو معلمان  شامل ترددی، خوابگاهی وهمچنین کسورات درایام کرونا و تابستان خواهد بود. کسورات جدید شامل دانشجویان ترددی ۲۰ درصد، دانشجویان خوابگاهی ۲۰ درصد، تابستان ۲۰ درصد و کرونا نیز ۲۰ درصد خواهد بود که بر اساس شیوه نامه این کسورات را هیئت امنا  به عنوان میانگین اعلام کرده است.

کسورات قبلی دانشجویان خوابگاهی ۹ ماه سال ۴۵ درصد، دانشجویان ترددی ۹ ماه سال ۲۵ درصد و سه ماه تابستان ۱۰ درصد بود. طبق این مصوبه، برای دانشجویان ترددی هیچ تفاوتی نداشته ولی برای دانشجویان خوابگاهی کسورات نصف شده است.

 

حقوق دانشجو معلمان در سال ۱۴۰۰

حقوق دانشجو معلمان در سال ۱۴۰۰ چندی پیش با صدور احکام آنها اعلام شد. این در شرایطی بود که بر اساس مصوبه مجلس در اسفند ۹۹ حقوق دانشجو معلمان در سال ۱۴۰۰ با کسر ۲۰ درصد محاسبه می شود و و آموزش و پرورش مجاز شد تا این کسری از حقوق دانشجو معلمان  را برای امور رفاهی آنها استفاده کند.حالا بر اساس اخبار منتشر شده حکم حقوقی دانشجو معلمان در خرداد ۱۴۰۰ مبلغ ٣ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و کسورات اجباری شامل بیمه درمانی، صندوق بازنشستگی، سایر بیمه ها، بیمه عمر و... کسورات دانشگاهی در کل تقریبا ۱میلیون و ١۵٠ هزار تومان خواهد بود.

کسورات بر اساس مصوبه مجلس ۲۰ درصد اعمال شده است. اما باید منتظر انتشار مصوبات جلسه هئیت امنا بود تا دقیقا مشخص شود ، تابستان، ایام کرونا، ایام عادی «خوابگاهی و ترددی» چقدر کسر خواهد شد. 

با این حساب خالص دریافتی یا همان مبلغ واریزی به حساب دانشجویان در خرداد از ٢ میلیون و ۳۰۰ هزار تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌باشد. در محاسبه کسورات تنها موارد اجباری حساب شده است.

منبع: مشرق

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->