کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

Super Mario 64 گران‌ترین بازی ویدئویی تاریخ شد

  • کد خبر: ۷۴۰۵۱
  • ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
Super Mario 64 گران‌ترین بازی ویدئویی تاریخ شد
دو روز بعد از اینکه یک نسخه نایاب از بازی The Legend of Zelda در کنسول NES رکورد گران‌قیمت‌ترین بازی جهان را از آن خود کرد، حالا این رکورد مجدداً با یک نسخه از بازی Super Mario 64 جا‌به‌جا شده است.

به گزارش شهرآرانیوز - دو روز بعد از اینکه یک نسخه نایاب از بازی The Legend of Zelda در کنسول NES رکورد گران‌قیمت‌ترین بازی جهان را از آن خود کرد، حالا این رکورد مجدداً با یک نسخه از بازی Super Mario 64 جا‌به‌جا شده است.

 

یک نسخه بسیار کمیاب و کاملاً دست نخورده از بازی Super Mario ۶۴ در حراجی Heritage Auctions به قیمت خیره‌کننده‌ ۱.۵۶ میلیون دلار به فروش رسیده تا تنها در فاصله دو روز، رکورد ارزشمندترین بازی کلکسیونی تاریخ شکسته شود؛ رکورد قبلی با ۸۷۰ هزار دلار متعلق به The Legend of Zelda در کنسول NES بود.



درحالی که نسخه‌ پلمپ The Legend of Zelda با رده‌بندی Wata ۹.۰ A مشخص شده بود، بازی Super Mario ۶۴ رده‌بندی Wata ۹.۸ A++ دارد. در توضیحات سایت Wata درباره ملاک این رتبه‌بندی نوشته شده: «گواهی Wata ارزش واقعی بازی‌های ارزشمند و کلکسیونی شما را تعیین می‌کند. این مدرک، هرگونه عدم اطمینان درباره ارزش این کالا‌های قیمتی را برطرف کرده و شرایط بازی را در یک مقیاس مطلق اندازه گیری می‌کند؛ بنابراین خریداران و فروشندگان می‌توانند با اطمینان کامل به معاملات خود بپردازند.»



درواقع رتبه‌ی ۹.۸A++ یعنی شرایط فیزیکی بازی دقیقا مثل حالت نو است و فاصله بسیار کمی با حالت ایده‌آل و امتیاز کامل ۱۰ دارد.

در توضیحات Heritage Auctions نیز درباره این معامله‌ تاریخی نوشته شده: «خب، ما درباره این یکی حرفی برای گفتن نداریم. اصلاً چه چیزی می‌توان گفت که شایسته‌ این نسخه‌ بی‌نظیر باشد؟ اهمیت فرهنگی این اثر و نقشی که در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی داشته، نیاز به توضیح ندارد. از طرفی وضعیت فیزیکی این بازی به قدری بی‌نقص است که نمی‌توان آن را توصیف کرد. اگر درصدد تصاحب Super Mario ۶۴، بهترین رده‌ کیفی از پرفروش‌ترین بازی تاریخ Nintendo ۶۴ و اولین ماجراجویی سه‌بعدی در اکوسیستم نینتندو هستید، این فرصتی است که نباید آن را از دست داد.»

بازی‌های نینتندو طی سال‌های اخیر حضور پررنگی در حراجی کلکسیونر‌ها داشته است؛ در ماه آوریل ۲۰۲۱ بود که یک نسخه از بازی Super Mario Bros به قیمت ۶۶۰ هزار دلار معامله شد. علاوه‌بر این، حراجی یک نسخه اولیه از کنسول توقف‌تولیدشده‌ نینتندو پلی‌استیشن را داشتیم که ۳۶۰ هزار دلار فروخته شد.

در حال حاضر، بخش گیمینگ این حراجی همچنان ادامه دارد و بازی‌های بسیار زیادی از تمامی نسل‌های کنسول‌های بازی در آن حضور دارند. نسخه‌های کلکسیونی Super Mario ۶۴،  Legend of Zelda: Ocarina of Time،  Crash Bandicoot ۱،  Tomb Raider ۱ و چندین بازی دیگر با صد‌ها هزار دلار ارزش گذاری می‌شوند و کلکسیونر‌ها برای تصاحب آن‌ها با هم رقابت می‌کنند.

 

منبع: زومجی

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->