بسکتبال ایران نیازمند چند بازیکن مثل فلاح|ایران دارای ضعیف‌ترین حمله در جام جهانی!

  • کد خبر: ۷۴۰۶۳
  • ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
بسکتبال ایران نیازمند چند بازیکن مثل فلاح|ایران دارای ضعیف‌ترین حمله در جام جهانی!
تیم ملی بسکتبال جوانان در رقابت‌های جام جهانی با شکست برابر لتونی در مکان دوازدهم این رقابت‌ها قرار گرفت.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، جام جهانی بسکتبال جوانان در کشور لتونی به پایان رسید. تیم ایالات متحده با پیروزی ۸۳-۸۱ مقابل فرانسه به مقام قهرمانی رسید و کانادا هم با پیروزی بر صربستان بر مکان سوم جای گرفت.
جوانان ایران ۷۱- ۶۳ مقابل لتونی شکست خوردند تا در مکان دوازدهم قرار گیرند. پنج شکست و فقط دو پیروزی مقابل پورتوریکو و مالی ماحصل حضور ایرانیان در این مسابقات بود. در بازی آخر پارسا فلاح فوروارد خوش قواره تیم ملی ایران با کسب ۲۵ امتیاز بهترین بازیکن میدان شد و محمد لک زایی هم ۲۳ امتیاز به دست آورد. پارسا فلاح در این بازی هم نمادی از استعداد‌های خوب ایرانی بود، او در پاس گل توپ ربایی، ریباند و شوت تاثیرگذاری به سزایی داشت. برای اینکه در بسکتبال موفق شویم، به چند بازیکن همانند پارسای فلاح نیاز داریم.
تردید نداریم که بسکتبال ما در قیاس با تیم‌های اروپایی و آمریکایی سوای بحث فیزیک بدنی، نیازمند آمادگی‌های ذهنی و روانی نیز هستند. این مهارت‌ها در کنار تمرینات از طریق شرکت در تورنمنت‌های بین المللی افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که ما در برگزاری مسابقات جوانان و نوجوانان آن طوری که باید اصولی عمل نمی‌کنیم. برخورد گلخانه‌ای در والیبال، بسکتبال و فوتبال هم جریان دارد.
شاید اگر حمایت بهمن سلیمانی و باشگاه کاله نبود، اعزام تیم جوانان هم میسر نمی‌شد، ولی این مساله نمی‌تواند اصل قضیه را پوشش دهد و آن اینکه ما در بسکتبال پایه باید بیشتر کار کنیم و چند باشگاه همانند کوچین را در امر تیم سازی سهیم سازیم. باشگاه‌ها در واقع پایه‌های محکم اسکلت ساختمان تیم‌های ملی محسوب می‌شوند و تا زمانی که باشگاهداری را اصولی انجام ندهیم، کار مهمی صورت نخواهیم داد.
ایران در بسکتبال جوانان جهان ضعیف‌ترین میانگین امتیازی را به نام خود ثبت کرد. در این دوره تیم ایران ۴۴۴ امتیاز گرفت که به طور میانگین ۶۳ امتیاز در هر بازی است. ایران در بین ۱۶ تیم در جایگاه شانزدهم قرار گرفت. دوره قبلی (۲۰۱۷)، باز هم ایران به لحاظ «میانگین امتیازی در بازی» در مکان آخر ایستاد.
تیم جوانان ایران با کادر فنی ۲۰۲۱، در سال ۲۰۱۷ نیز با ۳۹۱ امتیاز در مجموع ۷ مسابقه و میانگین ۵۵ امتیاز، در مکان شانزدهم قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->