«بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد شیائومی با Redmi K70 Ultra به جنگ پرچمدارها می‌آید گمانه‌زنی جدید درباره زمان عرضه GTA 6
سرخط خبرها

آشنایی با «استیم»، «گیم‌پس» و دیگر پلتفرم‌های آنلاین بازی ویدئویی

  • کد خبر: ۷۴۱۴۹
  • ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
آشنایی با «استیم»، «گیم‌پس» و دیگر پلتفرم‌های آنلاین بازی ویدئویی
حالا که کووید ۱۹ تفریح‌ها و دورهمی‌های ما را محدود کرده است، در این مطلب می‌خواهیم پلتفرم‌هایی را معرفی کنیم که به شما امکان می‌دهند در رایانه خود دنیایی از بازی‌های مختلف را قانونی دانلود کنید و در آن‌ها به صورت آنلاین با دوستانتان رقابت کنید.

علیرضا وفایی نیا | شهرآرانیوز - یک سال پیش در چنین روز‌هایی ما هم مثل خیلی دیگر از مردم خیال می‌کردیم تابستان خاص و عجیبی پیش روی خود داریم، تابستانی که به دلیل همه‌گیری کرونا، مجبور شده بودیم به جای سفر و تفریح، بیشتر آن را در خانه بگذرانیم، ولی خیلی از ما حتی فکرش را هم نمی‌کردیم که ماجرای قرنطینه و دردسرهایش تا امروز ادامه داشته باشد. هنوز در روی همان پاشنه می‌چرخد و با قرمز شدن وضعیت خیلی از شهر‌های کشور، به نظر می‌رسد امسال هم خبری از سفر‌های تابستانی نباشد. حالا که کووید ۱۹ تفریح‌ها و دورهمی‌های ما را محدود کرده است، در این مطلب می‌خواهیم پلتفرم‌هایی را معرفی کنیم که به شما امکان می‌دهند در رایانه خود دنیایی از بازی‌های مختلف را قانونی دانلود کنید و در آن‌ها به صورت آنلاین با دوستانتان رقابت کنید.


استیم

 

آشنایی با پلتفرم‌های رایانه‌ای که به کمک آن‌ها می‌توانید به‌صورت آنلاین با دوستانتان بازی کنید

 

با بیشتر شدن اقبال کاربران به بازی‌های آنلاین، هر پلتفرم برای فروش بازی‌ها به صورت دیجیتالی، به سراغ یک شبکه آنلاین رفت. این شبکه‌ها بستری مناسب برای آنلاین بازی‌کردن کاربران در کنار یکدیگر فراهم می‌آورند.


برخلاف پلی‌استیشن و ایکس‌باکس که تنها دارای یک شبکه رسمی اشتراک بازی هستند، رایانه‌ها چند فروشگاه و برنامه مختلف دارند که بستر خرید بازی‌های دیجیتالی و تجربه بازی در کنار یکدیگر را برای کاربران خود فراهم می‌کنند. در میان این شبکه‌ها، قدیمی‌ترین و پرکاربردترین را می‌توان استیم نامید که اعلام شده است تا پایان سال ۲۰۲۰، تقریبا ۱۲۰ میلیون کاربر فعال داشته است.


استیم نام برنامه‌ای است که در سال ۲۰۰۳ از سوی شرکت ولو (Valve) راه‌اندازی شد تا کاربران رایانه بتوانند ساده‌تر از قبل بازی‌های خود را به صورت دیجیتالی خریداری کنند. هم‌چنین استیم از ۲۸ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند و کاربران هر منطقه از جهان، می‌توانند بازی‌های موردعلاقه خود را با قیمتی بومی‌سازی‌شده خریداری کنند. کاربران برای خرید بازی‌های مورد نظر خود در استیم، باید حساب کاربری داشته باشند و پس از خرید بازی، می‌توانند آن را از بخش Library دانلود و بازی کنند.


سیستم ضد هک، امنیت بسیار بالای حساب کاربری، استفاده از فضای ابری برای ذخیره داده‌ها و بازی‌ها، امکان چت، گفت‌وگوی صوتی و تصویری با بازیکنان در سرتاسر جهان، امکان اضافه کردن بازیکنان به فهرست دوستان، انجام بازی‌های چندنفره و نشان دادن بازی‌ای که هرکدام از دوستانتان در حال انجام آن هستند و سروری که استفاده می‌کنند، فروشگاهی بسیار بزرگ با هزاران بازی مختلف و متنوع در سبک‌های گوناگون از استودیو‌های بازی‌سازی معتبر سراسر دنیا، به‌روزرسانی‌های خودکار مورد نیاز برای هر بازی با کمک هوش مصنوعی پیشرفته، امکان دیدن جدیدترین تریلر و اخبار بازی‌ها و بسیاری ویژگی‌های دیگر، استیم را به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بازی‌های ویدئویی تبدیل کرده است.


شبیه‌ساز‌های اندروید

بازی‌های آنلاین موبایلی در سال‌های گذشته طرف‌داران فراوانی پیدا کرده‌اند، اما اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با کنترل یک بازی اکشن در فضای محدود تلفن همراه مشکل دارید یا سخت‌افزار گوشی‌تان جواب‌گوی اجرای بازی‌هایی مثل کال‌آف‌دیوتی یا پابجی نیست، شبیه‌ساز‌های اندروید این امکان را برایتان مهیا کرده‌اند تا بتوانید به‌سادگی بازی‌های موبایلی را روی رایانه‌تان اجرا کنید.

BlueStacks

 

آشنایی با پلتفرم‌های رایانه‌ای که به کمک آن‌ها می‌توانید به‌صورت آنلاین با دوستانتان بازی کنید

 

نرم‌افزار BlueStacks یکی از قدیمی‌ترین شبیه‌ساز‌های اندروید است که قدمت آن به سال‌ها پیش بازمی‌گردد. با توجه به به‌روزرسانی‌های متعددی که بلواستکس در این مدت طولانی دریافت کرده است، باید گفت امروز به یکی از روزآمدترین شبیه‌ساز‌های اندروید تبدیل شده است. محیط نرم‌افزاری بلواستکس مانند تلفن‌های همراه اندروید طراحی شده است تا کاربران بدون نیاز به آموزش خاصی، به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کنند؛ بنابراین اگر با سیستم‌عامل اندروید آشنا باشید، برنامه بلواستکس شما را سردرگم نخواهد کرد. البته تنظیمات و بخش‌هایی نیز برای آن تعبیه شده است که خارج از محیط اندرویدگونه نرم‌افزار قرار دارد.


مهم‌ترین و کاربردی‌ترین بخش بلواستکس، نوار ابزاری است که در سمت راست صفحه قرار دارد. این بخش خلاصه‌ای از تنظیمات و ابزار‌هایی است که احتمال دارد کاربر به آن‌ها نیاز پیدا کند. برای نمونه، اگر در برنامه‌ای به چرخش صفحه نیاز داشتید، می‌توانید با کلیک روی More و در ادامه با انتخاب Rotate صفحه‌نمایش خود را بچرخانید. هم‌چنین امکانات دیگری مانند اسکرین‌شات، ضبط صفحه‌نمایش، Install Apk، تنظیمات صدا و تنظیمات اصلی بلواستکس را نیز می‌توان در این بخش مشاهده کرد.


Install Apk یکی از راه‌های نصب اپلیکیشن در بلواستکس محسوب می‌شود. اولین و ساده‌ترین راه برای نصب اپلیکیشن‌های اندروید در بلواستکس، مراجعه به پلی‌استور است، اما اگر به هر دلیلی تمایلی به استفاده از پلی‌استور ندارید، می‌توانید با دانلود فایل‌های Apk در محیط ویندوز، آن‌ها را با استفاده از بخش Install Apk در شبیه‌ساز نصب کنید. در نهایت، باید گفت اگر به دنبال یک شبیه‌ساز کاربردی و حرفه‌ای می‌گردید، بلواستکس می‌تواند جزو بهترین گزینه‌های شما باشد.

GameLoop

 

آشنایی با پلتفرم‌های رایانه‌ای که به کمک آن‌ها می‌توانید به‌صورت آنلاین با دوستانتان بازی کنید

 

کال‌آف‌دیوتی موبایل، Pubg Mobile و دیگر بازی‌های شوتر اندروید از عوامل مهمی هستند که باعث جذب بازیکنان به شبیه‌ساز‌های اندروید می‌شوند، اما اگر شما هم فقط به قصد تجربه چنین بازی‌هایی می‌خواهید به سراغ شبیه‌ساز‌های اندروید بروید، احتمالا گزینه‌ای مناسب‌تر از گیم‌لوپ پیدا نخواهید کرد. گیم‌لوپ از سوی شرکت تنسنت ساخته شده است و به طور رسمی از بازی‌هایی مانند پابجی موبایل و کال‌آف‌دیوتی موبایل پشتیبانی می‌کند. پس می‌توان نتیجه گرفت که در گیم‌لوپ خطر بسته شدن حساب کاربری در بازی‌ها شما را تهدید نخواهد کرد و با خیال راحت می‌توانید از انجام بازی‌های اندروید روی رایانه‌تان لذت ببرید.


شبیه‌ساز اندروید گیم‌لوپ در واقع به طور کامل روی اجرای بازی‌ها تمرکز دارد. به بیانی ساد‌ه‌تر، باید گفت که نباید از آن مانند بلواستکس انتظار اجرای نرم‌افزار‌های اندروید را داشته باشید. جز چند اپلیکیشن شامل توییتر و شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزار‌های دیگر به‌راحتی نصب و اجرا نخواهند شد. هرچند گیم‌لوپ هم توانایی نصب فایل اندروید خارج از محیط شبیه‌ساز را دارد، برای نصب بازی‌ها بهتر است از خود فروشگاه برنامه استفاده کنید تا با مشکلی روبه‌رو نشوید.


گیم‌لوپ به طور کلی از ۴ بخش مختلف به نام‌های Rcmd، Me، Streaming و Library تشکیل شده است. احتمالا با اختلاف یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن مربوط به قسمت Streaming می‌شود که در کمتر شبیه‌سازی می‌توان مشابه آن را پیدا کرد. در این قسمت می‌توانید به طور زنده استریم‌های بازیکنان دیگر را مشاهده یا خود شروع به پخش استریم کنید. حتی می‌توانید به صورت جداگانه اپلیکیشن Nimo TV را از پلی‌استور دانلود و در تلفن همراه خود نصب کنید تا زمان‌هایی که به رایانه دسترسی ندارید، از تماشای استریم‌ها محروم نشوید. گیم‌لوپ در زمینه اجرای بازی‌ها اندروید عملکرد بسیار خوبی دارد و اگر به قصد انجام بازی‌های آنلاین به دنبال شبیه‌ساز اندروید می‌گردید، می‌تواند انتخاب اول شما باشد.


گیم‌پس

 

آشنایی با پلتفرم‌های رایانه‌ای که به کمک آن‌ها می‌توانید به‌صورت آنلاین با دوستانتان بازی کنید

 

چند وقت پیش، مایکروسافت از آخرین نسخه از سیستم‌عامل خود، یعنی ویندوز ۱۱، رونمایی کرد. خبر خوب برای گیمر‌ها در این نسخه، هماهنگ شدن بیشتر پلتفرم گیم‌پس با سیستم‌عامل جدید مایکروسافت بود.


رقابت پلی‌استیشن و ایکس‌باکس در دنیای بازی‌های ویدئویی بر کسی پوشیده نیست. در چند سال گذشته، ایکس‌باکس در زمینه ساخت بازی‌های بزرگ و انحصاری، میدان رقابت را تا اندازه‌ای به رقیب قدرتمندش واگذار کرده است. سرویس گیم‌پس در واقع ایده جدید ایکس‌باکس است برای جلب نظر گیمر‌ها و برگشت به میدان رقابت.


در این سرویس، به جای اینکه مجبور باشید برای خرید هر بازی هزینه‌ای بین ۲۰ تا ۷۰ دلار بپردازید، با پرداخت یک حق اشتراک ماهیانه، به دنیایی از بازی‌های موجود در این پلتفرم دسترسی خواهید داشت.


در واقع، گیم‌پس سرویسی مشابه با نتفلیکس برای بازی‌های ویدئویی است. کاربران این سرویس به فهرستی پر و پیمان از بازی‌های ویدئویی دسترسی دارند و می‌توانند بازی‌ها را تا زمانی که اشتراکشان به پایان می‌رسد یا از فهرست بازی‌ها حذف می‌شوند تجربه کنند. هر ماه عناوین جدیدی به این سرویس اضافه می‌شود که فهرست اسامی آن‌ها به همراه جزئیات مربوط به پلتفرمشان از سوی مایکروسافت اعلام می‌شود.


هر ماه تعدادی از بازی‌هایی که زمانی نسبتا طولانی در این سرویس بوده‌اند از گیم‌پس حذف می‌شوند. اگر شروع به تجربه عنوانی کردید و نتوانستید آن را کامل کنید و عنوانی که تجربه می‌کنید از سرویس گیم‌پس حذف شد، می‌توانید آن را با تخفیفی ویژه از فروشگاه مایکروسافت بخرید. قابلیت جذاب دیگری هم در سرویس گیم‌پس وجود دارد. همه عناوین انحصاری جدید و قدیمی مایکروسافت روی این سرویس به طور دائمی در دسترس هستند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->