انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس
سرخط خبرها

«گفت‌وگوی بینافرهنگی خراسان» همایشی درباره میراث معنوی مشترک کشورهای فارسی‌زبان

  • کد خبر: ۷۴۱۸۷
  • ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
«گفت‌وگوی بینافرهنگی خراسان» همایشی درباره میراث معنوی مشترک کشورهای فارسی‌زبان
همایش بین‌المللی «گفت‌وگوی بینا‌فرهنگی خراسان» در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در مراسمی که برای رونمایی از پوستر همایش بین‌المللی «گفت‌وگوی بینا‌فرهنگی خراسان» برگزار شد، گفت: این همایش در راستای اجرای تفاهم‌نامه بین وزارتخانه و آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

یوسف امینی دراین‌باره به ظرفیت و جایگاه ارزشمند خراسان و وجود مضجع نورانی امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و همچنین گستره تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی خراسان بزرگ اشاره کرد و بازخوانی و بازتفسیر و بازپیرایی این میراث ارزشمند را از اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد.

معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، به بیان جزئیات این همایش پرداخت.

به گفته افشین تحفه‌گر، این همایش در قالب ۴ نشست وبیناری و به‌میزبانی استان‌های خراسان‌رضوی، شمالی، جنوبی و گلستان و با حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی از کشور‌های ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان ازبکستان، پاکستان، سری‌لانکا و هندوستان و با همکاری آستان قدس رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

تحفه‌گر یادآور شد: این همایش بر اساس تفاهم‌نامه‌ای برگزار می‌شود که سال ۹۸ بین اداره کل ارشاد خراسان‌رضوی و آستان قدس رضوی بسته شده بود و در آن ۲۲ عنوان برنامه سینمایی فرهنگی و قرآنی و... دیده شده بود که یکی از آن‌ها مربوط به این همایش است.

به گفته او قبل از امسال اجرای این برنامه به معاونت فرهنگی ارشاد خراسان‌رضوی سپرده شد و به‌این‌ترتیب هماهنگی‌های لازم برای برگزاری همایش انجام و ستادی به همین منظور تشکیل شد.

بر اساس صحبت‌های تحفه‌گر این همایش در حوزه استان خراسان بزرگ و کشور‌های فارسی‌زبان برگزار می‌شود و همان‌طور که از عنوانش برمی‌آید، درباره میراث معنوی مشترک این کشور‌ها با محوریت زبان فارسی است.

او ادامه داد: مسئولیت علمی این همایش را دانشگاه فردوسی قبول کرده و ۴ محور را برای این همایش تعیین کرده است که هر کدام در یک روز و باتوجه‌به تعداد سخنرانانی که هر محور دارد، بین ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد. همچنین ۳۱ استاد، دانشمند، پروفسور فرهیخته از ۹ کشور دنیا از مراکز علمی و دانشگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی فعال برای شرکت در این همایش اظهار علاقه و اعلام حضور کردند.

همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بینافرهنگی از ۲۶ تیر به‌مدت ۴ روز از ساعت ۸ونیم تا ۱۰ونیم در محل دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->