خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

بانوان طعمه اکثر زورگیری‌ها در مشهد هستند

  • کد خبر: ۷۴۲۴۲
  • ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱
بانوان طعمه اکثر زورگیری‌ها در مشهد هستند
فرمانده نیروی انتظامی مشهد گفت: روزانه تعدادی زورگیری رخ می‌دهد که عمدتا خانم‌ها طعمه این زورگیری‌ها هستند. غالبا خانم‌هایی که در حال استفاده از گوشی همراه، غافل از محیط اطراف خود هستند، مورد زورگیری قرار می‌گیرند.
به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ حسین دهقان‌پور امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه کشفیات طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با اراذل و اوباش و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از اتفاقاتی که در چند روز گذشته نظیر تخریب، شرارت و نزاع‌های دسته جمعی با سلاح گرم و سرد اتفاق افتاد، تعدادی از این افراد دستگیر و تعدادی نیز متواری شدند که تحت تعقیب قضایی و انتظامی قرار گرفته‌اند. به همین منظور پلیس بر آن شد که در راستای تامین امنیت اجتماعی، طرح برخورد و مبارزه با اراذل و اوباش، افراد شرور و سارقین خیابانی را امروز برگزار کند.

وی افزود: به همین منظور برآورد‌های لازم در خصوص افرادی که متواری بودند، انجام گرفت. برخی از این متهمین ماه‌ها تحت تعقیب بودند. در نهایت بعد از یک کار تحقیقاتی و اطلاعاتی یک هفته‌ای، اکیپ‌ها آماده شده و به صورت ضربتی این اقدام صورت گرفت. از ساعت ۵ صبح امروز به صورت ضربتی تعداد زیادی از اراذل و اوباش، سارقین خیابانی و زورگیران با همت همه کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح شهر دستگیر شدند؛ البته کلانتری‌ها از پیش هدف‌گذاری کرده و مناطقی که بیشترین شرارت و درگیری را داشت، از قبل مشخص شد. بیش از ۷۵ نفر تا این لحظه دستگیر شده‌اند. این طرح ادامه دارد و ما امیدواریم سایر متهمان نیز به زودی دستگیر شوند.

فرمانده نیروی انتظامی مشهد با بیان اینکه نیروی انتظامی طرح‌های بسیاری را جهت برخورد با دارندگان سلاح و مهمات، برخورد با سارقین، افراد زورگیر، اراذل و اوباش و... در دست اقدام دارد، گفت: مجرمین و اراذل و اوباش و همچنین برهم زنندگان نظم و امنیت اجتماعی باید بدانند که تاوان شرارت‌های خود را می‌بینند. پلیس به محض رسیدن در صحنه براساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده و برابر قوانین و مقررات حتما با سلاح به دست‌ها و برهم زنندگان امنیت مردم برخورد قاطعی خواهد داشت. ما مصمم هستیم که آسایش و امنیت اجتماعی و آرامش روحی‌روانی مردم را از طریق برخورد با این افراد تامین کنیم.

وی در خصوص جرائم این متهمین گفت: سرقت‌های خیابانی و زورگیری، تخریب، شرارت، ایجاد ناامنی و رعب و وحشت بین مردم عمده جرائم این افراد بوده و در هنگام دستگیری از متهمان سلاح گرم و سرد و مشروبات الکلی و... کشف شده است.

دهقانپور افزود: عمدتا محلات حاشیه شهر هدف این طرح بوده است. محل سکونت این افراد غالبا حاشیه شهر است؛ بنابراین تمرکز را بر حاشیه شهر گذاشته‌ایم.

دهقان‌پور با بیان اینکه این دستگیری‌ها تاثیر بسزایی در کاهش جرایم خواهد داشت، گفت: این دستگیری‌ها قطعا تاثیرگذار خواهد بود. برخورد‌های انتظامی و قضایی روی دیگران تاثیر خواهد گذاشت و افراد خاطی متوجه می‌شوند که برای آن‌ها نیز این برنامه‌ها را خواهیم داشت و حتما به سراغ آنان خواهیم آمد.

فرمانده نیروی انتظامی مشهد در خصوص سلاح‌های شکاری و حمل این سلاح‌ها و قتل‌هایی که اخیرا با این سلاح‌ها انجام گرفته گفت: کسانی که مجوز استفاده از سلاح شکاری را دارند، فقط مجاز به استفاده از آن سلاح در مکانی هستند که مجوز برای آن مکان صادر شده است. نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، ارتش و هر ارگان دیگری که مجاز به صدور مجوز برای استفاده از این سلاح‌ها هستند، این سلاح‌ها را فقط برای شکار و در مکان و زمان‌های خاص که از قبل اعلام شده، مجاز دانسته‌اند. حتی اگر این سلاح دست فرد دیگری باشد و حتی شکار مجازی نیز داشته باشد، باز هم این کار غیرمجاز بوده و نباید از سلاح استفاده شود.

وی بیان کرد: جمع‌آوری سلاح و مهمات از وظایف و تکالیف نیروی انتظامی و همه ارگان‌های امنیتی است. در بازه‌های زمانی مختلف قطعا طرح‌های امنیت اجتماعی انجام می‌گیرد و آن‌هایی که سلاح غیرمجاز دارند، شناسایی می‌شوند و اقدامات لازم در جهت کشف سلاح و مهمات غیرمجاز انجام خواهد گرفت.

دهقان‌پور در خصوص مزاحمت‌های خیابانی علیه بانوان گفت: متاسفانه در نقاط مختلف شهر مشهد این وضعیت وجود دارد. روزانه تعداد زیادی زورگیری داریم و بیشتر خانم‌ها طعمه زورگیری‌ها هستند، به واسطه اینکه قدرت دفاعی کمتری دارند. سارقین غالبا خانم‌هایی را انتخاب می‌کنند که در مسیر‌های کم تردد، کم جمعیت و... حضور دارند یا در حال استفاده از گوشی موبایل و غافل از محیط اطراف خود هستند. قطعا اگر خانم‌ها بیشتر حواس‌شان به اطراف باشد به این راحتی طعمه زورگیر‌ها نخواهند شد.

وی در خصوص ارتباط بین قطعی برق با افزایش جرائم، عنوان کرد: در یک بازه زمانی خاص قطعی برق با افزایش جرائم مرتبط بوده است، ولی دقیق نمی‌توان به این استناد کرد و این را عامل اصلی دانست. ولی تخلفات راهنمایی-رانندگی و تصادفات سر چهارراه‌ها به واسطه قطعی برق زیاد شده است.


فرمانده انتظامی مشهد افزود: حتما باید اطلاع رسانی شود که مخصوصا طلافروشان زمان قطعی برق باید نسبت به تعطیلی واحد طلافروشی اقدام کنند، زیرا در آن شرایط امکان هرگونه تعارض به طلا فروشی‌ها وجود دارد.

وی در خصوص مرخصی زندانیان بخاطر کرونا و تاثیر آن بر افزایش جرم تصریح کرد: قطعا مرخصی‌ها بر افزایش جرم تاثیر داشته است. درحال حاضر درصدد هستیم تا مکانی را برای نگهداری تعداد زیادی از معتادین کارتن خواب درنظر بگیریم. برنامه‌هایی با بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مقامات قضایی نیز در حال انجام است و اگر این گروه جمع آوری شوند قطعا سرقت‌های خرد به حداقل می‌رسند و اگر مکانی برای نگهداری این گروه نداشته باشیم تاثیر زیادی بر سرقت‌ها دارد. همینطور زندانیان که آزاد می‌شوند نیز بی‌تاثیر نیستند.

دهقان‌پور با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که مردم برخورد‌ها و اقدامات پلیس را نمی‌بینند، اظهار کرد: مردم در خیابان سرقت و زورگیری را می‌بینند، اما برخورد بعدی پلیس که رصد می‌کنند، اطلاعات به دست می‌آورند و نسبت به دستگیری اقدام می‌کنند را نمی‌بینند. انتظار ما این است که مردم اقدامات پلیس را نیز ببینند و از این طریق احساس امنیتی در جامعه حکم‌فرما شود.

وی ضمن بیان اینکه مردم می‌توانند کمک شایانی در در پیشگیری از وقوع جرم داشته باشند، ادامه داد: من استدعا دارم که مردم در همه زمینه‌ها با پلیس همراه باشند و همکاری کنند. در بسیاری از مواقع سوژه‌های مختلف و مهمی بوده است که با یک تلفن همشهری ما توانسته‌ایم به کشفیات زیادی برسیم؛ به عنوان مثال در کلانتری سناباد تلفن یک شهروند مبنی بر اینکه یک فردی درحال پرسه‌زنی است و مشکوک به نظر می‌رسد باعث شده بلافاصله پلیس آنجا حاضر شود و اتفاقا در حین سرقت دوچرخه این فرد را که شهروند به او مشکوک شده بود دستگیر کند. همین سارق بعدا حدود ۵۰ سرقت دوچرخه را اعتراف کرد و توانستیم ۳۵ دستگاه دوچرخه از محلی که به مال خر فروخته بود کشف کنیم و به شکات اعلام شد و دوچرخه‌هایشان را شناسایی کردند. فقط یک تلفن و تماس شهروند تا این حد کمک‌کننده بود.

فرمانده نیروی انتظامی مشهد افزود: بنده استدعا دارم که مردم هرجا به کسی مشکوک شدند و حرکات غیرعادی را دیدند حتما به پلیس اطلاع دهند. به هیچ عنوان دلسرد نشوند که ما با ۱۱۰ تماس گرفتیم و دیر آمدند. قطعا زمانی که تماس می‌گیرند پلیس فوریت و غیر فوریت را از هم جدا می‌کند و قطعا آن‌هایی که فوریت داشته باشد سریعا پلیس حاضر می‌شود و مواردی که در شمول فوریت نباشد برای آن برنامه ریزی و اقدام می‌کنیم. این خواهش را داریم که مردم ارتباط خود را با پلیس قطع نکنند، ما را همراهی کنند که ما هر آنچه داریم از حمایت و پشتیبانی مردمی است.
 
اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در مشهد
همزمان با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در مشهد از صبح امروز تا کنون ۷۵ نفر از اراذل و اوباش متهم به سرقت، دستگیر و تعدادی سلاح سرد و گرم و مقادیری مشروبات الکلی نیز کشف شد.
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->