جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز حمله کردند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد به دام افتاد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) خراسان رضوی، رتبه دوم چندقلوزایی کشور در سال ۱۴۰۲ نحوه مشاهده و دریافت فیش حقوقی بازنشستگان بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در نقاط مختلف کشور (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا کبودی بی دلیل بدن خطرناک است؟ جزییات تازه از قتل ۲ جوان در جشن تولد خونین در گلمکان خراسان رضوی + عکس
سرخط خبرها

آیا سربازان راهنمایی و رانندگی می‌توانند قبض جریمه صادر کنند؟

  • کد خبر: ۷۴۲۸۳
  • ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
آیا سربازان راهنمایی و رانندگی می‌توانند قبض جریمه صادر کنند؟
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد درباره اینکه چه افرادی اجازه صدور قبض جریمه دارند، توضیح داد.

جانقربان | شهرآرانیوز- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد درباره اینکه چه افرادی اجازه صدور قبض جریمه دارند، توضیح داد.

سرهنگ حسنعلی امامی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: طبق ماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ افسرانی که دوره‌های لازم را دیده باشند و درجه‌دارانی که ۱۰ سال خدمت کرده و دوره‌های لازم را دیده باشند، اجازه صدور قبض جریمه دارند.


این مقام مسئول افزود: همچنین سربازانی که دارای درجه ستوانی‌اند و مدرک لیسانس دارند و آموزش دیده‌اند، اجازه صدور قبض جریمه راهنمایی و رانندگی را دارند.

وی گفت: براساس ماده ۲ این قانون به افسران کادر و پیمانی مورد وثوق راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی که برای تشخیص تخلفات مربوط به حمل و نقل تعیین شده و آموزش لازم را دیده باشند، اجازه داده می‌شود تخلفات مربوط را وفق قانون تشخیص دهند و قبض جریمه صادر کنند.

رئیس پلیس راهور مشهد در ادامه گفت: طبق تبصره یک این ماده نیروی انتظامی برای مدت حداکثر ۱۰ سال می‌تواند به درجه‌داران کادر مورد وثوق راهور که دارای دیپلم کامل و گواهی‌نامه رانندگی و نیز ۱۰ سال سابقه خدمت متوالی در راهنمایی و رانندگی بوده و آموزش لازم را دیده باشند، اختیارات و وظایف مندرج در این ماده را از لحاظ تشخیص تخلف و صدور قبض جریمه تفویض کند و در موارد خاص و ضروری از افسران کادر و پیمانی سایر بخش‌های انتظامی که آموزش لازم را دیده‌ند استفاده کند.

سرهنگ امامی یادآور شد: براساس تبصره ۳ این ماده نیز راهنمایی و رانندگی مجاز است از گزارش داوطلبان مورد وثوق آموزش دیده که دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی بوده و دوره آموزشی لازم را دیده باشند، به صورت رایگان در تشخیص تخلف و صدور قبض جریمه توسط مأموران این ماده استفاده کند.

وی گفت: تمامی افرادی که اکنون در راهنمایی و رانندگی قبض جریمه صادر می‌کنند، بدون استثنا دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد درباره توقف خودروهای درحال حرکت نیز اظهار کرد: در صورت مشاهده تخلف، خودرو متوقف خواهد شد. همچنین براساس مجوز دادگستری در حوزه پیشگیری از وقوع جرم راهنمایی و رانندگی مجوز توقف خودروها را داشته است و اجازه دارد در ایست و بازرسی‌ها داخل خودروها را کنترل کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->