نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

پادشاهی مطلق لیونل مسی| توپ طلا در دستان ستاره بارسا و آرژانتین؟

  • کد خبر: ۷۴۲۸۸
  • ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
پادشاهی مطلق لیونل مسی| توپ طلا در دستان ستاره بارسا و آرژانتین؟
مسی با کسب عنوان قهرمانی کوپا، حالا بیشترین شانس را برای کسب توپ طلا دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خوان کاسترو، سردبیر فوتبال خارجی روزنامه مارکا، دیروز در گزارشی وضعیت ستاره‌های فوتبال جهان را برای کسب توپ طلا بررسی کرد. براساس این گزارش، لیونل مسی بیشترین شانس را برای کسب هفتمین توپ طلای خودش دارد و بعد از او ستاره‌هایی، چون امباپه، رونالدو و لواندوفسکی حضور دارند. البته فوق‌ستاره آرژانتینی با کسب عنوان قهرمانی در کوپا، تقریبا این عنوان را برای خودش ذخیره کرده است.


چشمک مسی به توپ هفتم

قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا همراه با تیم‌ملی آرژانتین که نخستین قهرمانی مسی در رده ملی بود، رأی‌های زیادی را برای کسب توپ طلا به سبد او خواهد ریخت. اما آیا او رقیبی هم دارد؟ قهرمانی در کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۱، اولین قهرمانی لیونل مسی با پیراهن آلبی‌سلسته بود و توانست مسیر او را برای کسب هفتمین توپ طلا هموار کند. مراسم اهدای توپ طلا در پایان سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ در پاریس برگزار خواهد شد.

 

کوپا آمه‌ریکا و یورو، همان‌طور که معمولا در سال‌های برگزاری تورنمنت‌های بزرگ این‌چنینی و جام‌جهانی اتفاق می‌افتد، تا حد زیادی برنده توپ طلای سال را مشخص می‌کنند و به نظر می‌رسد با توجه به درخشش در بازی‌های ملی و آنچه او در بارسا انجام داده است، هیچ‌کس نمی‌تواند از آنچه لئو مسی در سال ۲۰۲۱ فتح کرده است، پیشی بگیرد. بله، مسی نه قهرمان لیگ اسپانیا شد و نه چمپیونزلیگ و این چیزی است که احتمالا به ضرر او تمام خواهد شد.

 

دستاورد‌های امسال لئو مسی: ۳۸ گل و ۱۴ پاس گل در ۴۷ مسابقه، بردن جایزه پیچیچی (بهترین گل‌زن) در لالیگا و بردن جایزه بهترین گل‌زن کوپا آمه‌ریکا با ۴ گل به‌صورت مشترک با لوئیس دیاز، ۵ پاس گل و دخیل‌بودن در ۹ گل از ۱۲ گلی که آلبی‌سلسته در مسیر قهرمانی کوپا به ثمر رساند. این‌ها فقط دستاورد‌های مسی در سطح فردی بود. مسی امسال با آرژانتین عنوان قهرمانی کوپا آمه‌ریکا را کسب کرد و با بارسا در کوپا دل‌ری قهرمان شد. به یاد داشته باشید که مسی ۶ توپ طلا دارد که در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ کسب کرده است.


رقیبان مسی در مسیر توپ طلا

رقیبان اصلی؛ کیلیان امباپه با ۲۷ گل در فصل پیش بهترین گل‌زن فرانسه بود، اما پی‌اس‌جی نه قهرمان لیگ شد، نه چمپیونزلیگ. تیم‌ملی فرانسه هم در یورو شکست خورد و حذف شد و امباپه نیز نمایش بسیار ناامیدکننده‌ای در این تورنمنت داشت. اوضاع درباره کریستیانو رونالدو هم تقریبا به همین شکل است. او با زدن ۳۱ گل بهترین گل‌زن سری‌آ شد، اما نه در لیگ و نه در چمپیونزلیگ قهرمان نشد، CR۷ البته همراه پرتغال در یورو توانست با ۵ گل بهترین گل‌زن این رقابت‌ها شود، اما جز این موفقیت دیگری در این رقابت‌ها کسب نکرد.

 

روبرت لواندوفسکی با تیم‌ملی لهستان شانسی برای رقابت با حریفان در یورو نداشت، اما با زدن ۳ گل نمایش فردی درخشانی داشت. او همچنین با به‌ثمررساندن ۴۱ گل در بوندس‌لیگا رکورد بیشترین تعداد گل در طول یک فصل را شکست. لوا جایزه بهترین گل‌زن را خواهد برد. رقیبانی که از شانس کمتری بهره‌مند هستند؛ بازیکنانی مثل کیه‌لینی و بونوچی و دیگران هستند که در رقابت‌های یورو درخشیدند و نظر‌ها را به خود جلب کردند، اما بسیاری هستند که فقط در سطح باشگاهی در تقویم ۲۰۲۱ درخشان ظاهر شده‌اند.

 

به‌عنوان مثال کانته یا مونت، ستاره‌های چلسی، ممکن است به‌دلیل درخشش در سطح باشگاهی و قهرمانی در چمپیونزلیگ همراه آبی‌ها به‌عنوان کاندیدا‌های توپ طلا در نظر گرفته شوند، اما فرانسوی‌ها در یورو خیلی زود حذف شدند و انگلیس هم در فینال شکست خورد. همیشه باید به بازیکنانی که در چمپیونزلیگ و یورو قهرمان شده‌اند، حواسمان باشد. آن‌ها ۲ بازیکن ایتالیایی-برزیلی هستند؛ یکی امرسون پالمیری که به دلایل واضح از این معادله خط می‌خورد و دیگری جورجینیوی فوق‌العاده. این هافبک در چمپیونزلیگ نمایش درخشانی داشت، هرچند کانته از او بهتر بود.

 

او در یورو هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و با بالای سر بردن جام قهرمانی اروپا در لندن به اوج خود رسید. درست است که او در ضربات پنالتی در دیدار فینال برابر انگلیس پنالتی خود را از دست داد (البته برابر اسپانیا در نیمه‌نهایی پنالتی سرنوشت‌ساز خود را به ثمر رساند)، اما این موضوع درخشش خارق‌العاده او در رقابت‌های یورو را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد. آیا او می‌تواند رقیب بزرگ مسی باشد؟ چیز بیشتری برای گفتن وجود ندارد. به‌روشنی باید گفت که بسیار سخت خواهد بود که کسی جرئت کند و توپ طلای امسال را از چنگ مسی درآورد. با وجود این، باید منتظر ماند و دید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->