نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاج‌فیروز: ثبت‌نام مجدد برای انتخابات هیات فوتبال خلاف قانون است تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی
سرخط خبرها

شاگردان بازیکن سابق استقلال در آستانه لیگ برتری شدن| یک لیگ هوادار عنایتی

  • کد خبر: ۷۴۲۹۰
  • ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
شاگردان بازیکن سابق استقلال در آستانه لیگ برتری شدن| یک لیگ هوادار عنایتی
«هوادار» با سرمربی مشهدی در آستانه صعود به لیگ‌برتر است، مگر اینکه در هفته آخر اتفاقات عجیبی رقم بخورد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ حالا فقط یک‌قدم تا خوشبختی باقی مانده است. برای سرمربی مشهدی که دوران مربیگری‌اش شروع چندان پرفروغی نداشت، حالا ثانیه‌ها حکم طلا را پیدا کرده است. عنایتی میان‌سال پخته و فوتبال‌دیده در آستانه اولین افتخار رسمی دوران مربیگری است. تیم فوتبال هوادار که با عنایتی هویت گرفت و فقط یک‌فصل‌ونیم از حضورش در لیگ دسته‌یک می‌گذرد، یک گام تا لیگ‌برتری شدن فاصله دارد.

 

بنفش‌پوشان تهرانی پیش از آنکه به‌عنوان یک باشگاه تهرانی هواداری داشته و شناخته‌شده باشند، هویتشان با سرمربی مشهدی و پرافتخارشان گره خورده است. عنایتی که هنوز آقای‌گل تاریخ لیگ‌برتر فوتبال ایران به حساب می‌آید، بعد از ورود به عرصه مربیگری، اولین‌بار است که در آستانه ثبت یک افتخار بزرگ قرار می‌گیرد. او اگر بتواند هوادار را لیگ‌برتری کند، اولین امتیاز مثبت و بزرگ در کارنامه کاری‌اش روی نیمکت را محقق خواهد کرد.


مسیری که عنایتی تا خوشبختی پیمود

نفسش را چاق می‌کند و نگاهش را به آسمان می‌اندازد. کسی چه می‌داند در دلش چه می‌گوید. شاید خدا را شاکر است که در پله ماقبل پایانی در دیار کریمان از پس مس کرمانی برآمد که مربی کارکشته ای، چون فرهاد کاظمی را روی نیمکت داشت. رضا عنایتی تا رسیدن به این موقعیت در قامت یک سرمربی مسیر طولانی و پرچالشی را طی کرد. او بعد از بازنشستگی از فوتبال با صبا کارش را آغاز کرد و خیلی زود به عنوان دستیار در سیاه جامگان مشغول شد.

 

عنایتی سرمربیگری مشکی پوشان مشهدی را هم به عهده گرفت، اما کارنامه اش فاجعه بود و بس! پاس همدان و بعد از آن قشقایی؛ هیچ کدام دوای درد عنایتی نبود. آقای گل تاریخ لیگ برتر فصل قبل دست به اقدامی انتحاری زد و همراه با تنی چند از دوستانش امتیاز باشگاه سرخ پوشان پاکدشت را خرید. از نیم فصل گذشته بود که عنایتی آمد و نام سرخ پوشان پاکدشت را به هوادار تغییر داد و خود بر جایگاه سرمربیگری تکیه زد.

 

نیم فصل دوم سال گذشته عنایتی تیمش را قهرمان نیم فصل کرد و اگر نبود نتایج ضعیف نیم فصل اول، شاید الان هوادار لیگ برتری بود. امسال، اما از روز اول همه چیز دست خود او بود و حالا تیمش با ۵۷ امتیاز و تفاضل گل کمتر از فجرسپاسی در جایگاه دوم لیگ دسته یک قرار دارد و با توجه به اوضاع جدول، فقط به پیروزی در گام آخر مقابل شهرداری آستارا در بازی خانگی می‌اندیشد. بردی که هوادار را بی حرف وحدیث لیگ برتری خواهد کرد.


بازی‌های ۶۰ امتیازی!

غلامرضا عنایتی از آن مربیانی است که در بازی‌های کلیدی موسوم به مسابقات شش امتیازی معمولا نتایج خوبی نمی‌گیرد. او از تقابل برابر ۲ رقیب مستقیمش در راه لیگ برتر، یعنی فجرسپاسی و بادران، و از ۱۲ امتیاز ممکن فقط ۴ امتیاز گرفته است. با وجود این، بنفش پوشان تهرانی این هفته مقابل مس کرمان و در جدال حساس و مستقیم ۲ مدعی توانستند در ورزشگاه شهید باهنر شهر کرمان میزبان را زمین گیر کنند و با برتری ۳ بر ۱ مسیر رسیدن به لیگ برتر را برای خود هموار کنند.

 

پیروزی‌ای که البته شاگردان فرهاد کاظمی را در سوی مقابل به طور کامل از صعود به لیگ آرزو‌ها ناامید کرد. حالا مردان عنایتی در هفته پایانی و در بازی‌ای که میزبان هستند، باید به مصاف شهرداری آستارا بروند. تیمی که قهرمان نیم فصل بود، اما در نیم فصل دوم با بروز مشکلات مالی و مدیریتی تا آستانه سقوط هم پیش رفت. با وجود این، آستارایی‌ها حریف دست وپابسته‌ای مقابل هوادار عنایتی در روز آخر نیستند. تیم عنایتی با پیروزی احتمالی در این بازی ۶۰ امتیازی می‌شود و راهی لیگ برتر خواهد شد.


چرا صعود هوادار اتفاق بزرگی است؟

صعود رضا عنایتی و تیمش به لیگ برتر از چند جهت مهم است. اول اینکه هوادار تیمی تازه تأسیس به شمار می‌رود. اگر پیشینه سرخ پوشان پاکدشت را از کنار نام این تیم حذف کنیم، ساختار باشگاه عنایتی نو و تازه است و صعود در سال اول رسمی تیم داری بسیار مهم است. در سویی دیگر هوادار در جدال با تیم‌هایی لیگ برتری می‌شود که هم از آن پول دارتر هستند و هم هویت و هوادار دارند. فجرسپاسی با آن قدمت و اعتبار بعد از ۸ فصل دوری از لیگ برتر در راه این لیگ است و بادران هم با حمایت‌های مستقیم رئیس فدراسیون و گروه صنعتی بادران در لیگ حاضر است؛ تیمی با ستاره‌های بی شمار. از طرفی هوادار عنایتی می‌تواند یک تیم تهرانی دیگر را به لیگ برتر اضافه کند که سال هاست صعودکننده‌ای از لیگ یک نداشته است. هوادار به معنای واقعی تیم بخش خصوصی است و صعودش به لیگ برتر می‌تواند موفقیتی برای پروژه توجه به بخش خصوصی در فوتبال ایران باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->