رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است حمله پهپادی مقاومت عراق به اسرائیل اذعان رژیم صهیونیستی به کشته شدن اسیر خود در غزه نشست رمضانی رئیسی با خیّران + فیلم
سرخط خبرها

ادعای وزارت دادگستری آمریکا علیه ۴ ایرانی به اتهام آدم‌ربایی در این کشور

  • کد خبر: ۷۴۲۹۶
  • ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
ادعای وزارت دادگستری آمریکا علیه ۴ ایرانی به اتهام آدم‌ربایی در این کشور
وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای مدعی شد که چهار نفر از سوی ایران مامور به ربودن یک خبرنگار ایرانی الاصل شده بودند که تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نشریه پولیتیکو در این باره نوشت؛ وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد که چهار ایرانی روز سه‌شنبه به دسیسه برای ربودن یک خبرنگار مستقر در بروکلین متهم شده‌اند.

 

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده این کیفرخواست که در دادگاهی فدرال در نیویورک رویت شد، مدعی شده است که چهار  ایرانی  برنامه داشتند خبرنگاری ایرانی الاصل را به خاطر  آن چه «تحریک افکار عمومی در ایران و سراسر جهان نسبت به تغییر  قوانین و رویه حکومت آن» عنوان شده، بربایند. 

 

آدری اشتراوس، دادستان آمریکا در بخش جنوبی نیویورک در این بیانیه مدعی شده است: دولت ایران ظاهرا به عاملانی داخلی دستور داده بود که با قصد ربودن قربانی و بازگرداندنش به ایران که در بهترین حالت، سرنوشت او در آنجا نامعلوم می ماند، این آدم ربایی را طرح ریزی کرده و در خاک آمریکا اقدام به جاسوسی کنند. 

 

ادعا می شود که جاسوس نفر پنجمی که در حال حاضر ساکن کالیفرنیاست هم با اتهامات دیگری روبروست و گفته می شود به اجرای این طرح کمک مالی می‌کرده است. ادعا می شود که این افراد هر یک به توطئه برای آدم ربایی، توطئه برای نقض مقررات تحریمی آمریکا علیه ایران، توطئه برای کلاه برداری بانکی و حواله پول و پول شویی متهم شده اند. 

 

این بیانیه مدعی است که یکی از این افراد در ایران زندگی می کند و سه متهم دیگر تحت نظارت او فعالیت می کنند و شبکه اطلاعاتی او دست کم از ژوئن ۲۰۲۰ در اقدامی برای بیشتر کردن تلاش حکومت ایران در جهت آن چه خاموش کردن انقادات خبرنگاران از آن عنوان شده، برای این آدم ربایی طرح ریزی می کرده است. 

 

طبق ادعای وزارت دادگستری آمریکا، این فرد و شبکه او به استخدام ماموران خصوصی تحقیق به منظور جاسوسی فرد مورد نظرشان و افراد خانه او متهم شده اند. این شبکه با ارائه اطلاعات نادرست از هویت و ماموریت جاسوسی شان توانسته بودند از این ماموران تحقیق خدمات بگیرند و برای پرداخت کردن مبلغ این خدمات در آمریکا پول شویی کرده اند. 

 

وزارت دادگستری آمریکا مدعی است، این شبکه همچنین افرادی از کشورهای دیگر از جمله کانادا، انگلیس و امارات را هدف خود قرار داده است. 

 

اف. بی. آی درباره این پرونده تحقیق می کند و یک دادگاهی فدرال محلی در صورتی که تشخیص داده شود متهمان محکومند، حکم آن ها را صادر خواهد کرد. 

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->