سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کارت‌پستال‌هایی ضدعفونی‌شده از لندن!

  • کد خبر: ۷۴۳۸۲
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کارت‌پستال‌هایی ضدعفونی‌شده از لندن!
نیکولا مویرهد، عکاس بریتانیایی، در ۱۵ ماه گذشته در قرنطینه‌های پیاپی لندن دوربین پولاروید خود را زمین نگذاشت و هفته گذشته مجموعه‌ای از عکس‌های خود را با نام «کشف‌نشده» منتشر کرد.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ نیکولا مویرهد، عکاس بریتانیایی، در ۱۵ ماه گذشته در قرنطینه‌های پیاپی لندن دوربین پولاروید خود را زمین نگذاشت و هفته گذشته مجموعه‌ای از عکس‌های خود را با نام «کشف‌نشده» منتشر کرد. نیکولا برای نمایان‌کردن ویروس کرونا که حضورش در تک‌تک لحظات زندگی همه ما پررنگ است، اما به‌طرز متناقضی با چشم دیده نمی‌شود، عکس‌های پولاروید خود را با مواد تمیزکننده خانگی، «ضدعفونی» کرده است تا به‌صورت استعاری تأثیر این همه‌گیری را در زندگی روزمره مردم لندن به نمایش بگذارد. عجیب آنکه در بسیاری از این عکس‌ها لکه‌های سبزرنگ شکل‌گرفته به تصویری که ما از ویروس کرونا در ذهن داریم، نزدیک است و در برخی دیگر عکس ضدعفونی‌شده گویی تصویری مبهم از اسکن ریه را نشان می‌دهد. این عکس‌ها با توضیحات احساسی مویرهد همراه است:


کارت‌پستال‌هایی ضدعفونی‌شده از لندن!
«زنی تنها در محوطه برج مشهور لندن ناهار می‌خورد. این صحنه در نگاه اول عادی به نظر می‌رسد، اما غیبت مردم و گردشگران در اطراف این برج که همیشه مملو از جمعیت بود، در آوریل ۲۰۲۰ واقعیت دردناک قرنطینه را بیش از پیش نمایان کرد.»


 
کارت‌پستال‌هایی ضدعفونی‌شده از لندن!
 
«نمایی از پل واترلو بر روی رودخانه تیمز که برخلاف روز‌های پیش از کرونا کسی در اطراف آن قدم نمی‌زند. آرامش شهر لندن در چندماه اول همه‌گیری دلهره‌آور بود.»

کارت‌پستال‌هایی ضدعفونی‌شده از لندن!
 
«دستکش‌هایی زنانه و مردانه که برای تمیزکردن و ضدعفونی‌کردن سطوح از آن‌ها استفاده می‌کردیم؛ مراسمی مفصل که همه در موج اول کرونا به آن عادت کردیم.»
 
کارت‌پستال‌هایی ضدعفونی‌شده از لندن!
 
«ویرجینیا وولف در کتاب «موج‌ها» می‌نویسد: «من پیوسته متولد و باز متولد می‌شوم. آدم‌های مختلف کلمات مختلفی از من بیرون کشیده‌اند.» رودخانه تیمز در تاریخ لندن چنین نقش مهمی داشته است و حالا شاهد یک همه‌گیری دیگر است. این رودخانه شبیه به یک مخزن زمانی از همه زندگی‌هایی است که در اطراف آن وجود داشته است. این همه‌گیری نیز در حافظه آب ذخیره خواهد شد و دانستن این واقعیت هنگامی که در کنار این رود قدم می‌زنم، به من آرامش وصف‌ناپذیری می‌دهد.»
 
کارت‌پستال‌هایی ضدعفونی‌شده از لندن!
 
«تماس و ارتباط فیزیکی از نیاز‌های اساسی انسان است که ما مجبور شده‌ایم برای مقابله با این همه‌گیری، آن را قربانی کنیم. نگه‌داشتن دست همسرم، درحالی‌که بسیاری از افراد به‌دلیل قرنطینه یا متأسفانه به‌علت خود ویروس از عزیزانشان جدا شده بودند، برای من یک امتیاز بزرگ به حساب می‌آمد.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->