تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

نام‌نویسی الکترونیک مدارس به در بسته خورد

  • کد خبر: ۷۴۳۹۶
  • ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
نام‌نویسی الکترونیک مدارس به در بسته خورد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی: مدیریت ۲ سامانه «سیدا» و «پادا» با وزارتخانه است

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ با شیوع کرونا بسیاری از ساز و کار‌های اداری و حضور فیزیکی افراد، به شیوه مجازی، در بستر وب و به شیوه غیرحضوری تبدیل شد. امسال راه اندازی ۲ سامانه کشوری «سیدا» و «پادا» برای ثبت نمرات و ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان یکی از فرصت‌هایی بود که از دل تهدید ویروس کووید ۱۹ در راستای جلوگیری از اجتماعات شلوغ و رعایت بهتر شیوه نامه‌های بهداشتی به وجود آمد. اما این ۲ بستر الکترونیک از همان روز‌های آغاز اجرایی شدن خود مخاطبان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرد؛ مشکلاتی از قبیل نبود امکان ورود به سامانه، پیغام خطا در هنگام ثبت نام و نیز تأییدنشدن نام مدارس انتخابی که در نهایت به حضور فیزیکی چند باره اولیا منجر می‌شود.


پیغام خطا برای ورود به «پادا»

مشایخی، یکی از شهروندانی است که برای ثبت نام پایه هفتم به مدرسه فرزندش مراجعه کرده است و می‌گوید: از مدرسه رمز ورود و کاربری دریافت کردم، اما هر بار که برای ثبت نام به سامانه مراجعه می‌کردم، سامانه رمز عبور و کاربری را نمی‌شناخت و پیغام خطا می‌داد.


این شهروند با بیان اینکه یک بار دیگر برای اصلاح نام کاربری و رمز ورود به مدرسه مراجعه کردم، ادامه می‌دهد: این بار سامانه نام کاربری را پذیرفت، اما هر مدرسه‌ای را برای ثبت نام انتخاب می‌کردیم، سامانه تأیید نمی‌کرد. این شهروند بیان می‌کند: برای ثبت نام اعلام کرده بودند که نام ۳ مدرسه در محدوده خود را به طور پیش فرض انتخاب کنیم، اما وقتی روی عناوین مدارس کلیک می‌کردیم، هیچ اسمی برایمان نمایان نمی‌شد. او تأکید می‌کند: به ناچار دوباره به مدرسه مورد نظر مراجعه کردیم و آنجا هم متولیان آموزشی از ثبت نام حضوری امتناع و تلاش برای ثبت نام غیرحضوری را توصیه کردند.


ثبت نام حضوری در مدارس غیرانتفاعی

خلیل زاده، شهروند دیگری که برای ثبت نام فرزندش در پایه اول به یک مدرسه غیرانتفاعی مراجعه حضوری داشته است نیز می‌گوید: چطور می‌گویند ثبت نام‌ها مجازی و غیرحضوری است؟ ما برای ثبت نام فرزندمان در پایه اول مراجعه حضوری داشتیم. این شهروند با اشاره به اینکه چندی پیش اعلام کردند آزمون ورودی برای ثبت نام در مدارس غیردولتی مجاز نیست، می‌افزاید: تمام مدارس غیردولتی معروف از دانش آموزان مصاحبه و آزمون ورودی می‌گیرند. حتی در همین شرایط کرونا مجبور شدم یک بار برای مصاحبه فرزندم را تا مدرسه همراهی کنم و بار دیگر هم برای ثبت نام، حضوری مراجعه کردم.


فریدونی، معاون آموزشی در یکی از مدارس است و با بیان اینکه متأسفانه زیرساخت‌های لازم برای ثبت نام و ثبت نمرات در سامانه‌های «پادا» و «سیدا» فراهم نشده است، می‌گوید: ما حتی برای ثبت نمرات دانش آموزان در سامانه هم مشکل داشتیم؛ مشکل وارد نشدن به سامانه، خطای ۱۴۰۴ و خیلی موارد دیگر وجود دارد. او ادامه می‌دهد: اکنون هم بسیاری از اولیا برای ثبت نام به مشکل خورده اند و این مشکل دلیل مراجعه چند باره آن‌ها به مدارس می‌شود.


مدیریت سامانه‌ها در اختیار وزارتخانه است

در این باره مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی می‌گوید: درباره سامانه «سیدا» و «پادا» باید گفت که این ۲ سامانه کشوری است و مدیریت آن با خود وزارت آموزش و پرورش است. قاسمعلی خدابنده در گفتگو با خبرنگار ما بیان می‌کند: بالاخره کار کردن با این ۲ سامانه مانند بسیاری دیگر از سامانه‌ها در روز‌های ابتدایی ممکن است با مشکلاتی همراه باشد، اما تا امروز مشکل خاص و حادی که برای شهروندان دردسر ایجاد کرده باشد، به ما گزارش نشده است. وی درباره مشکلات اولیا در این باره نیز می‌گوید: بسیاری از مشکلات از سوی واحد فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش برطرف شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی ادامه می‌دهد: اکنون ثبت نام‌ها طبق مسیر منطقی خود در حال انجام است و باز هم اگر شهروندان مشکل خاصی برای ورود و ثبت نام دارند، در وهله اول به مدرسه و در مرحله دوم به ادارات آموزش و پرورش ناحیه خود اطلاع دهند. خدابنده همچنین درباره اعلام نارضایتی برخی اولیا برای تعویق زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی نیز می‌گوید: با توجه به شرایط پیش آمده و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری آزمون‌های تراکمی تا اطلاع ثانوی لغو شد؛ اولویت اصلی حفظ سلامت دانش آموزان و همکاران خواهد بود، بنابراین آزمون ورودی این مدارس نیز در اولین فرصت پس از بهبود شرایط و با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->