تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور؛ رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس
سرخط خبرها

دو بر یک به نفع استقلال!

  • کد خبر: ۷۴۴۲۰
  • ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
دو بر یک به نفع استقلال!
نگاهی به شهرآورد‌هایی که علیرضا فغانی آن را سوت زده است

داور ۴۳ساله کشورمان که در سال‌های اخیر در زمره بهترین داوران دنیا بوده و قضاوت‌های مهمی ازجمله دیدار رده بندی جام جهانی و فینال المپیک را بر عهده داشته و با موفقیت از عهده آن برآمده‌است، قضاوت دربی۹۶ را هم برعهده گرفت. این هفتمین قضاوت او در شهرآورد است تا به رکورد محسن ترکی برسد. پیش از این ترکی با ۷قضاوت در شهرآورد رکورددار بود و حالا علیرضا فغانی در این رکورد با او برابری می‌کند.


دربی بازی با فغانی

بازی امروز هفتمین قضاوت علیرضا فغانی در شهرآورد تهران است. در ۶بازی گذشته که او قضاوت شهرآورد را بر عهده داشته است، ۲بار استقلال و یک بار پرسپولیس پیروز شده اند و ۳دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است. در این دیدار‌ها پرسپولیس ۵ و استقلال ۶بار به گل رسیده اند.


در این ۶دیدار، ۳ بازی صفر-صفر، ۲ بازی ۳-۲ و یک بازی یک برصفر شده است. این نشان می‌دهد تساوی بدون گل پرتکرارترین نتیجه این دیدار‌ها بوده است. نکته جالب درباره قضاوت‌های فغانی این است که او هرگز در شهرآورد‌ها اعلام ضربه پنالتی نکرده است. او ۲بار در ۶دربی با کارت قرمز بازیکنان را جریمه کرد که یک کارت سهم پرسپولیس (زنده یاد مهرداد اولادی) و یک کارت سهم استقلال (سیدمهدی رحمتی) بود. جالب‌تر اینکه هربار فغانی یکی از بازیکنان را در شهرآورد اخراج کرده، تیمی که بابت این اخراج متضرر شده، با نتیجه ۳بر۲ برنده بازی شده است.


اولین قضاوت فغانی در شهرآورد‌ها به سال۹۰ و بازی شماره۷۵ بازمی گردد که نتیجه آن بازی ۳بر۲ به سود پرسپولیس شد؛ مسابقه‌ای که در آن ایمون زاید آن هت تریک خاص را انجام داد و مانع پنجمین شکست متوالی قرمزپوشان شد. آخرین قضاوت فغانی نیز شهرآورد شماره۸۹ در سال۹۷ بود که نتیجه آن بازی تساوی بدون گل بود.


شهرآورد‌های خاطره انگیز

در بین شهرآورد‌هایی که فغانی قضاوت آن را برعهده داشته است، ۲ بازی را می‌توان انتخاب کرد که با نتایج مشابه ۳-۲ برای سرخابی‌ها به پایان رسید. نخستین قضاوت فغانی بین استقلال و پرسپولیس در دیداری اتفاق افتاد که بعد‌ها به دربی ایمون زاید معروف شد. در آن شهرآورد استقلال ابتدا با گل‌های میداودی و زندی از حریف پیش افتاد و مهرداد اولادی هم از پرسپولیس اخراج شد و خیلی‌ها استقلال را تیم پیروز آن بازی می‌پنداشتند، اما ایمون زاید، مهاجم ایرلندی سرخ پوشان، در ۱۰دقیقه پایانی ۳بار دروازه استقلال را باز کرد تا پرسپولیس برنده آن بازی شود.

 

شهرآورد شماره۸۵ هم یک بازی خاطره انگیز برای استقلالی‌ها بود که بعد از آن به دربی منصوریان شهرت پیدا کرد. آبی پوشان درحالی در آن بازی پیروز شدند که قبل از آن اوضاع خوبی نداشتند و کمتر کسی پیروزی آن‌ها را پیش بینی می‌کرد.


در جریان بازی هم ابتدا تیم پرسپولیس با گل زنی سروش رفیعی پیش افتاد و این موضوع کار را برای استقلال دشوارتر می‌کرد، اما آتش بازی استقلالی‌ها در ۲۵دقیقه منجر به ۳گلی شد که فرشید اسماعیلی، علی قربانی و کاوه رضایی به ثمر رساندند تا آبی پوشان ۳بر یک پیش بیفتند. پرسپولیس در دقایق تلف شده بازی توسط سیدجلال حسینی به گل رسید تا نتیجه این بازی ۳بر۲ به سود آبی پوشان شود. در این بازی سیدمهدی رحمتی، دروازه بان استقلال، با کارت قرمز فغانی اخراج شده بود.


فغانی: هم من بازیکنان را می‌شناسم، هم آن‌ها من را

علیرضا فغانی روز گذشته درباره انتخابش به عنوان داور دیدار پرسپولیس و استقلال در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران گفت: امیدواریم مسابقه خوبی را از ۲ تیم شاهد باشیم و وضعیت خوبی در بازی رقم بخورد. بی گمان همگی دوست داشتیم تماشاگران در ورزشگاه آزادی حاضر باشند و از تماشای این مسابقه لذت ببرند، اما متأسفانه شیوع ویروس کرونا این فرصت را از هواداران عزیز گرفته است و باید از خانه نظاره گر باشند.

 

داور بین المللی فوتبال کشورمان درباره قضاوت‌های دیگرش در جام حذفی یا لیگ هم گفت: بسته به درخواست و تقاضای فدراسیون فوتبال، در هر بازی که مدنظر داشته باشند، قضاوت خواهم کرد و امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد. وی در ادامه افزود: هم بنده بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها را می‌شناسم و هم آن‌ها از من شناخت دارند. با توجه به این شناخت کافی، بعید می‌دانم مشکلی در بازی رخ دهد. به امید خدا با تعامل بازی را اداره می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->