علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان
سرخط خبرها

مشهد نمادی از گفتگو و آزاداندیشی باشد

  • کد خبر: ۷۴۵۲
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۸
  • ۱
مشهد نمادی از گفتگو و آزاداندیشی باشد
اظهارات نایب رئیس شورای شهر در جلسه علنی شورا
مهدوی | نایب رئیس شورای شهر با اشاره دهه پایانی ماه صفر و مناسبت‌های این ایام گفت: روز پایانی ماه صفر با شهادت امام رضا (ع) متقارن است. امام رضا (ع) در دوران حضور خود در مشهد بستر مناظره را فراهم کردند و من نیز در سفری که به ایتالیا داشتم در معرفی امام رضا (ع)، به این وجه شخصیتی ایشان کردم. اما در باب قدرشناسی از ائمه (ع)، صرفا برگزاری مراسم بزرگداشت کافی نیست. باید در کنار این موضوع به موضوع گفتگو و محور قرار دادن آن در مشهد تأکید کرد تا مشهد نمادی از گفتگو و آزاداندیشی باشد.
به گزارش شهرآرا، حمیدرضا موحدی زاده روز گذشته و در غیاب محمدرضا حیدری، ریاست هفتادوپنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد را برعهده داشت به دهه پایانی ماه صفر و مناسبت‌های این ایام اشاره کرد و افزود: روز پایانی ماه صفر با شهادت امام رضا (ع) متقارن است. امام رضا (ع) در دوران حضور خود در مشهد بستر مناظره را فراهم کردند و من نیز در سفری که به ایتالیا داشتم، در معرفی امام رضا (ع)، به این وجه شخصیتی ایشان اشاره کردم. در باب قدرشناسی از ائمه (ع)، صرفا برگزاری مراسم بزرگداشت کافی نیست. باید در کنار این موضوع به موضوع گفتگو و محور قرار دادن آن در مشهد تأکید کرد تا مشهد نمادی از گفتگو و آزاداندیشی باشد. وی در بیان دیگر مناسبت‌های تقویمی به ۲۹ مهرماه، روز صادرات نیز اشاره و بیان کرد: بی شک امنیت و ثبات اقتصادی برای حمایت از صادرات نقش تعیین کننده و بسزایی دارد. بر این اساس باید امکان مبادلات مالی و پولی بین صادرکنندگان ایران با دیگر کشور‌ها فراهم شود. قطعا این موضوع نیز از طریق روان سازی مقررات و قوانین حوزه صادرات کشور محقق می‌شود. وی با اشاره به جایگاه مشهد در حوزه‌های اقتصادی و صادراتی افزود: مشهد به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مکانی می‌تواند چهارراه ارتباطی با آسیای میانه و سایر کشور‌های اطراف باشد. با این وجود از این ظرفیت به شکل شایسته و مؤثر استفاده نکرده ایم. وی همچنین ضمن تشریح روایت سفر خود به ایتالیا، گفت: در این سفر و دیدار‌هایی که با مسئولان شهر «ماترا» داشتیم، به ظرفیت‌های مشهد و وجود بارگاه منور رضوی و شاعر بلندآوازه خراسان، حکیم ابوالقاسم فردوسی اشاره کردیم. یکی از نکاتی که در این سفر و دیدار‌ها باید به آن اشاره کنم، وجود مجسمه فردوسی در میدان مرکزی یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهر رم بود.
نایب رئیس شورای شهر مشهد افزود: در بخش دیگری از این پارک، مجسمه نظامی گنجوی قرار داشت. اما نکته این بود که در قسمت نام این مجسمه ذکر شده بود که این شاعر متعلق به کشور آذربایجان است. همه می‌دانیم که چنین نسبتی نادرست است و ما باید بیش از پیش از هویت و مفاخر خود دفاع کنیم. موحدی زاده ادامه داد: این موضوع را با سفارت خودمان مطرح کرده و از آن‌ها گله کردیم که چرا از این موضوع دفاع نکردید. آن‌ها عنوان کردند سفارت آذربایجان زودتر برای این موضوع اقدام کرده است. درباره مجسمه فردوسی نیز باید به این موضوع اشاره کنم که در مقایسه با نماد‌های دیگر کشور‌ها مهجور بود و به نماد‌های کشور‌های دیگر بیشتر رسیدگی کرده بودند.
نایب رئیس شورای شهر مشهد در ادامه به دعوت شهردار شهر ماترای ایتالیا و تشریح دیدار‌های صورت گرفته در این شهر پرداخت و گفت: شهر تاریخی «ماترا» در سال ۲۰۱۹ از طرف اتحادیه اروپا به عنوان پایتخت فرهنگی کشور‌های اروپایی شناخته شد. از آنجا که مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده بود، شهرداری این شهر از مدیران شهری مشهد دعوت کرده بود. البته در این ارتباط رایزنی‌هایی از سوی سفارت ایران در ایتالیا، به نمایندگی از مردم مشهد و خراسان رضوی انجام شد تا بستری برای گسترش همکاری‌ها فراهم شود.
او با تشریح ظرفیت‌های شهر مشهد گفت: در بیان این ظرفیت ها، حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر در این شهر برای مدیران شهری ماترا مایه تعجب بود. آن‌ها معتقد بودند چرا باید در شهری با چنین ظرفیت حضور زائر و گردشگر، از نظر درآمد‌های پایدار و تکاپوی اقتصادی مشکل وجود داشته باشد؟
وی شاخص‌ترین رویداد این دیدار‌ها و سفر به ایتالیا را نام گذاری خیابانی به نام خراسان دانست و افزود: تمایل بسیاری داشتیم که این خیابان به نام مشهد نام گذاری شود، اما از آنجا که این نام گذاری را از قبل هماهنگ کرده و تابلوی آن را سفارش داده بودند، چنین اتفاقی نیفتاد و درنهایت خیابانی به نام خراسان نام گذاری شد. نایب رئیس شورای مشهد در ادامه از حضور هیئتی از کشور ایتالیا و شهر ماترا تا پایان سال در مشهد خبر داد و گفت: در این ارتباط یکی از انتظارات آن ها، نام گذاری یکی از خیابان‌های مشهد به نام شهر ماتراست که امیدواریم در این سفر که اواخر امسال صورت می‌گیرد، شرایط برای معرفی بیشتر مشهد فراهم شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیدحسن هاشمیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
0
باسلام متاسفانه ما دچار شعار زدگی شدیم و فکر میکنیم صرفا با گفتن مشکلات به خودی خود حل میشوند مردم از شهرداریها بسیار ناراضی هستند ولی هیچ ارگانی هم پاسخگوی مردم در برابر ظلم شهرداریها نیست مامردم با شهرداری منطقه ۴ یه مشکلی داشتم که به همه جا رجوع کردیم تا بلکه بصورت منطقی پاسخگوی ما باشند اما متاسفانه دریغ از یه جواب. من حضوری خدمت آقای موحدی زاده رفتم و دغدغه مردم رو به ایشون گفتم ولی متاسفانه جوابی نگرفتم جز اینکه پیگیری میکنیم از این همه اذیت و آزار شهرداری به کجا پناه ببریم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->