استاندار خراسان‌رضوی: تأمین آب؛ مهم‌ترین اولویت استان

  • کد خبر: ۷۴۵۳۹
  • ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
استاندار خراسان‌رضوی: تأمین آب؛ مهم‌ترین اولویت استان
محمدصادق معتمدیان در جریان بیست‌ویکمین سفر شهرستانی خود به شهرستان خواف و شهر‌های محروم جنوب خراسان‌رضوی گفت: تأمین آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، شرب و صنعت، مهم‌ترین اولویت استان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از روابط‌عمومی استانداری، استاندار خراسان‌رضوی تأمین آب را مهم‌ترین اولویت استان برشمرد.


محمدصادق معتمدیان که در جریان بیست‌ویکمین سفر شهرستانی خود به شهرستان خواف و شهر‌های محروم جنوب خراسان‌رضوی سفر کرده بود، در جمع اهالی روستا‌های شعبه و سعدآباد شهرستان رشتخوار با تأکید بر اینکه بسیاری از دشت‌های استان در وضعیت بحران آب قرار دارند، افزود: بنابراین تأمین آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، شرب و صنعت، مهم‌ترین اولویت استان است.
او ا دامه داد: همچنین نهضت گازرسانی با سرعت در حال انجام است و تا پایان سال آینده همه روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار در خراسان رضوی از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.


معتمدیان همچنین در جلسه جمع‌بندی سفر به شهرستان خواف، اظهار کرد: هرجا به مردم رجوع کردیم، در انجام برنامه‌ها قطعا موفق بودیم و هرجا بدون استفاده از نظر مردم طرح‌ها و برنامه‌ها را در پشت در‌های بسته تدوین کردیم، ناموفق بودیم.


وی با اشاره به اینکه سفر‌های شهرستانی یک مدل عملیاتی است، اظهار کرد: دبیرخانه پیگیری مصوبات سفر در استانداری ایجاد شده است که به‌صورت مداوم اقدامات را پیگیری و گزارشی همراه با درصد پیشرفت مصوبات به ما ارائه می‌کند.


۷۸ مصوبه برای توسعه خواف

وی خطاب به مدیران استان درباره ره‌آورد سفر به شهرستان خواف گفت: ۷۸مصوبه‌ای که نتیجه سفر دوروزه ما به خواف بوده است، باید اولویت دستگاه‌های اجرایی استان باشد.


معتمدیان با بیان اینکه درحال نهادینه‌کردن فرهنگ مطالبه‌گری در استان هستیم، گفت: مردم در شرایط سختی قرار دارند و وظیفه شرعی و قانونی ما این است که به‌عنوان خدمتگزاران در کنار مردم باشیم.


استاندار خراسان‌رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان خواف خاطرنشان کرد: شهرستان خواف شهرستانی بزرگ و مرزی است؛ مردم این منطقه جمعیت مولدی هستند و این شهرستان در بخش دامداری از قطب‌های استان است.


وی تأکید کرد: در بحث نهاده‌های دامی، دستوراتی گرفته‌ایم و سهمیه‌ای هم به‌شکل ویژه برای شهرستان خواف تخصیص می‌دهیم.


معتمدیان همچنین خواستار توجه به بحث آبخیزداری و آبخوان‌داری در شهرستان خواف و توجه به مبحث مسئولیت‌های اجتماعی شد.


استاندار خراسان‌رضوی در ادامه سفر به شهرستان خواف، با حضور در جمع مردم شهر قاسم‌آباد شهرستان خواف، به بررسی مشکلات اهالی این شهرستان پرداخت. همچنین بازدید از چند روستای شهرستان خواف ازجمله روستای محروم گوریاب و دیدار چهره‌به‌چهره با مردم و بررسی مشکلات آن‌ها و بازدید از ۲ شهر تاریخی و مرزی نشتیفان و سنگان از دیگر برنامه‌های معتمدیان در سفر به خواف بود.


همچنین در روز دوم این سفر، استاندار خراسان‌رضوی وارد شهرستان رشتخوار شد و پس از حضور در مزار شهدای گمنام این شهرستان و ادای احترام به مقام والای شهیدان، به برخی شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان نیز سر زد.
دیدار با خانواده شهدا، حضور در نمازجمعه، تشکیل ستاد تسهیل در راستای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید، دیدار چهره‌به‌چهره با مردم و برگزاری نشست بررسی مشکلات شهرستان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی از دیگر برنامه‌های سفر استاندار به شهرستان رشتخوار بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->