نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

شایعه همکاری اعراب و ایتالیا برای میزبانی| خیز عربستان برای میزبانی جام‌جهانی

  • کد خبر: ۷۴۵۴۸
  • ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
شایعه همکاری اعراب و ایتالیا برای میزبانی| خیز عربستان برای میزبانی جام‌جهانی
برنامه عجیب سعودی–ایتالیایی برای بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان همه نگاه‌ها را به خود متوجه کرده‌است.

به گزارش شهرآرانیوز، تلاش‌ها برای گرفتن میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۰ از مدتی پیش شروع شده است و برای مثال به‌تازگی بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، خبر از احتمال میزبانی مشترک انگلیس و ایرلند برای این رقابت‌ها داد. اسپانیا و پرتغال نیز چنین ایده‌ای را در نظر دارند و میزبانی مشترک را تقاضا کرده‌اند. جام‌جهانی ۲۰۳۰ احتمالا با ۴۸ تیم برگزار خواهد شد و شاهد انجام ۸۰ مسابقه خواهیم بود و به همین دلیل فیفا ایده میزبانی مشترک ۲ کشور را بیشتر می‌پسندد. طبق گزارش منتشرشده در نشریه اتلتیک، عربستان‌سعودی در حال همکاری با شرکت مشاوره جهانی «Boston Consultancy Group» مستقر در ایالات‌متحده برای پیداکردن کشوری برای میزبانی مشترک است و تاکنون ایتالیا بیشترین شانس را دارد.

 

همچنین عربستان میزبانی مشترک با ۲ کشور مصر و مراکش را نیز در نظر دارد، ولی مشکل اینجاست که این ۲ کشور از لحاظ بودجه و زیرساخت کمبود‌هایی جدی دارند. عربستان چندسالی است که در ورزش شروع به سرمایه‌گذاری‌های جدی کرده است و به‌خصوص پس از رسیدن میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به قطر، حالا به‌طور جدی کسب میزبانی بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان را هدف‌گذاری کرده است. عربستان در سال‌های گذشته میزبانی چند رویداد ورزشی معتبر را برعهده داشته است. دسامبر ۲۰۱۹ دیدار بوکس سنگین‌وزن جهان بین آنتونی جاشوا و اندی روئیز در این کشور برگزار شد.

 

رالی داکار و نیز میزبانی گرندپریکس فرمول یک از دیگر رویداد‌های مهم برگزارشده در عربستان بوده‌اند. ارتباط ایتالیا و عربستان در زمینه ورزشی هم در چند سال گذشته رشد داشته و برای مثال تاکنون ۲ دیدار سوپرکاپ ایتالیا در عربستان برگزار شده است و سومی را نیز سال آینده شاهد خواهیم بود. عربستان، اما برای کسب میزبانی جام‌جهانی با موانعی جدی نیز روبه‌روست. مشکلات مربوط به حقوق بشر که باعث شد بن‌سلمان نتواند مالکیت نیوکاسل را برعهده بگیرد، جنگ یمن و نیز ترور جمال خاشقچی در سفارت عربستان در ترکیه، از دیگر معضلات عربستان در راه میزبانی جام‌جهانی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->