سفر پرهزینه المپیکی‌ها| ۱۸ میلیارد ناقابل!

  • کد خبر: ۷۴۵۷۵
  • ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
سفر پرهزینه المپیکی‌ها| ۱۸ میلیارد ناقابل!
هزینه بلیت رفت‌وبرگشت ورزشکاران کشورمان ۱۸ میلیارد تومان شد که نسبت به ادوار گذشته افزایش چشمگیری داشته‌است!

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم بدرقه کاروان ایران در بازی‌های المپیک شامگاه شنبه، هم‌زمان با اعزام نخستین گروه ورزشکاران برگزار خواهد شد. والیبال، تیروکمان، تیراندازی و تنیس روی میز ازجمله رشته‌هایی هستند که ورزشکارانشان در قالب اولین گروه عازم توکیو خواهند شد. اعزام این ورزشکاران شامگاه شنبه انجام خواهد شد. طبق برنامه قرار است ساعاتی قبل از اعزام اولین گروه ورزشکاران المپیکی، مراسم بدرقه کاروان ایران در حضور آن‌ها و در محل سی‌آی‌پی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شود. این مراسم از ساعت۲۰ امشب آغاز می‌شود. پیش از این قرار بود مراسم بدرقه کاروان المپیک یکم تیرماه و هم‌زمان با روز جهانی المپیک در اراضی عباس‌آباد برگزار شود، اما برای جلوگیری از تجمع بیش از حد جمعیت، این مراسم لغو و به تاریخ ۱۶تیرماه در آکادمی ملی المپیک موکول شد، اما مراسم دوم هم به‌علت شیوع کرونا منتفی شد و درنهایت قرار بر این شد تا مراسم بدرقه بدون عوامل غیرورزشی و به‌صورت محدود در فرودگاه برگزار شود.

 

پخش کلیپ‌های تهیه‌شده از ورزشکاران و همچنین کلیپی ویژه از جابه‌جایی پرچم میان پرچم‌دار دوره قبل بازی‌های المپیک با صمد نیکخواه‌بهرامی، یکی از ۲ پرچم‌دار این دوره از بازی‌های المپیک، ازجمله مراسم پیش‌بینی‌شده برای بدرقه است. درحالی‌که امشب اولین گروه ورزشکاران المپیکی ایران از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) راهی توکیو خواهد شد، سیدرضا صالحی‌امیری درباره هزینه‌های سرسام‌آور اعزام به‌علت بالارفتن نرخ ارز گلایه کرد. به گفته رئیس کمیته ملی المپیک، فقط برای تهیه بلیت کاروان ایران ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده است!

 

این عدد سرسام‌آور فقط هزینه تهیه بلیت پرواز رفت‌وبرگشت به توکیو، پایتخت کشور ژاپن است، درحالی‌که ایران ۶۶ ورزشکار اعزامی به این مسابقات خواهد داشت. البته که مربیان، سرپرستان و دیگر اعضای تیم‌ها و البته مسئولان کاروان ایران هم جمعیت نفرات اعزامی را افزایش می‌دهند، اما به‌هرحال دوری مسافت بین ایران و شرق آسیا باعث شده است تا چنین هزینه‌ای صرف تهیه بلیت هواپیما شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->