کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد
سرخط خبرها

راه‌اندازی دوباره تلسکوپ فضایی «هابل» بعد از یک ماه خرابی

  • کد خبر: ۷۴۶۴۱
  • ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
راه‌اندازی دوباره تلسکوپ فضایی «هابل» بعد از یک ماه خرابی
سازمان فضایی آمریکا می‌گوید هابل به‌زودی دوباره در دسترس قرار می‌گیرد و پس از حدود یک ماه به ماموریت‌های خود ادامه می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز - مهندسان ناسا به‌تازگی تجهیزات پشتیبان تلسکوپ فضایی هابل را فعال کرده‌اند تا فعالیت این تلسکوپ دوباره از سر گرفته شود. سازمان فضایی آمریکا می‌گوید هابل به‌زودی دوباره در دسترس قرار می‌گیرد و پس از حدود یک ماه به ماموریت‌های خود ادامه می‌دهد.

تلسکوپ هابل از اواسط ماه ژوئن از کار افتاد و قادر به رصد هیچ یک از اجرام فضایی نبود. ناسا ابتدا تصور می‌کرد که مشکل این تلسکوپ فضایی مربوط به کامپیوتر قدیمی آن است که از دهه ۱۹۸۰ همچنان فعالیت می‌کند. با این حال، وقتی کامپیوتر پشتیبان هم موفق به ادامه عملیات نشد، مسئولان کنترل ناسا در مرکز فضایی «گودارد» تمرکز خود را به واحد کنترل و داده‌ای معطوف کردند که در سال ۲۰۰۹ توسط فضانوردان نصب شده بود.

 


 

ایده جدید ایلان ماسک: تبدیل استارشیپ به تلسکوپ غول‌پیکر فضایی

 



آن‌ها با فعال‌سازی تجهیزات پشتیبان بالاخره توانستند کامپیوتر بار مفید (Payload) را فعال کنند. ناسا حالا می‌گوید که اگر همه چیز درست پیش برود، مشاهدات علمی آن‌ها باید خیلی زود دوباره از سر گرفته شود. این سازمان فضایی قبلا هم در سال ۲۰۰۸ به دنبال از کار افتادن بخش قدیمی سیستم جابه‌جایی مشابهی را در قطعات کامپیوتر اعمال کرده بود.

 

راه‌اندازی دوباره تلسکوپ فضایی هابل بعد از یک ماه خرابی


«توماس زربوچن»، رئیس عملیات ناسا در توییتی این عملیات موفقیت‌آمیز را به اعضای تیم هابل تبریک گفت. این تلسکوپ فضایی که در سال ۱۹۹۰ به فضا فرستاده شد، تاکنون بیش از ۱.۵ میلیون رصد انجام داده است. ناسا در دوره ماموریت‌های شاتل پنج بار فضانوردان خود را برای تعمیر این تلسکوپ به فضا فرستاد. آخرین ماموریت هابل در سال ۲۰۰۹ انجام گرفت.

ناسا در نظر دارد که تا انتهای سال جاری میلادی جانشین تلسکوپ هابل را به فضا بفرستد. تلسکوپ فضایی جیمز وب مدت‌هاست که در سفر پرتاب به فضا قرار دارد، اما تاکنون بار‌ها ماموریت ارسال آن به تعویق افتاده است. طبق جدیدترین اطلاعات، به نظر می‌رسد که این تلسکوپ در ماه آبان به فضا فرستاده می‌شود و رسما شروع به کار خواهد کرد.

 

منبع: دیجیاتو

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->