سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تاثیر واکسن کرونا در بدن افراد مبتلا به سرطان و دارای سیستم ایمنی ضعیف چگونه است؟

  • کد خبر: ۷۴۶۶۷
  • ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
تاثیر واکسن کرونا در بدن افراد مبتلا به سرطان و دارای سیستم ایمنی ضعیف چگونه است؟
پزشکان آمریکایی معتقدند واکسن کرونا در بدن افراد سالم موثرتر از افرادی با بدن‌هایی است که سیستم ایمنی ضعیفی دارند. با این حال توصیه مقامات پزشکی در ایالات متحده این است که بیماران مبتلا به بسیاری از سرطان‌ها باید در اولین فرصت ممکن واکسینه شوند اما افرادی که تحت پیوند سلول‌های بنیادی یا سلول درمانی قرار می‌گیرند باید پس از آغاز درمان، دست‌کم برای سه ماه منتظر بمانند و سپس واکسینه شوند.

به گزارش شهرآرانیوز،به گفته پزشکان آمریکایی، احتمالا عملکرد واکسن‌های کرونا در بدن‌هایی با سیستم ایمنی ضعیف به خوبی عملکرد آنها در بدن‌های سالم نیست، با این وجود تزریق این واکسن‌ها تا حدی از بدن در برابر ابتلا به بیماری کووید۱۹ محافظت خواهد کرد.

 

به همین دلیل است که همچنان واکسیناسیون در مقابل کرونا به افرادی که سیستم ایمنی بدنشان به دلیل بیماری یا مصرف داروهای خاص ضعیف شده، توصیه می‌شود.

 

همچنین مهم است که خانواده، دوستان و مراقبان این افراد نیز واکسینه شوند تا احتمال انتقال ویروس از آنها به این افراد کمتر شود.

 

آمار نشان می دهد که در ایالات متحده آمریکا حدود ۳ درصد از بزرگسالان سیستم ایمنی ضعیفی دارند و در میان آنها، افراد مبتلا به اچ آی وی (ایدز)، گیرندگان پیوند عضو، برخی از بیماران سرطانی و افرادی با اختلالات ایمنی مانند آرتریت روماتوئید، بیماری التهابی روده و لوپوس نیز دیده می‌شوند.

 

اگرچه تاکنون بطور گسترده و در مقیاس بزرگ درباره نتیجه تزریق واکسن‌های کرونا به افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف مطالعه نشده، اما اطلاعات و تجربیات محدود در مورد واکسیناسیون افراد در مقابل بیماری‌های آنفلوآنزا و ذات الریه نشان می‌دهد که این واکسن‌ها در بدن آنها به اندازه بدن افراد سالم تاثیر گذار نیستند.

 

به این معنی که افراد دارای بدنی با سیستم ایمنی ضعیف، باید اقدامات احتیاطی مانند استفاده از ماسک و اجتناب از حضور در ازدحام زیاد را جدی بگیرند و ادامه دهند.

 

دکتر آجیت لیمای، متخصص پیوند در دانشگاه پزشکی واشنگتن در سیاتل می‌گوید: ادامه همه اقدامات احتیاطی که قبل از واکسیناسیون در نظر داشتید کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

 

توصیه مقامات پزشکی در ایالات متحده این است که بیماران مبتلا به بسیاری از سرطان‌ها باید در اولین فرصت ممکن واکسینه شوند اما افرادی که تحت پیوند سلول‌های بنیادی یا سلول درمانی قرار می‌گیرند باید پس از آغاز درمان، دست‌کم برای سه ماه منتظر بمانند و سپس واکسینه شوند. این تاخیر باعث می‌شود که واکسن‌ها به بهترین شکل کار کنند.

 

به گزارش یورونیوز، پزشکان هم اکنون در حال مطالعه این موضوع هستند که برای دریافت کنندگان پیوند اعضا، آیا دریافت یک دز اضافی باعث موثرتر شدن واکسن‌ها خواهد شد یا خیر.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->