نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

لیگ دوومیدانی کشور بدون تیم‌های مشهدی| مشهد پشت خط استارت!

  • کد خبر: ۷۴۶۹۴
  • ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
لیگ دوومیدانی کشور بدون تیم‌های مشهدی| مشهد پشت خط استارت!
لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور این روز‌ها در حال برگزاری است، ولی همچون سال‌های قبل خبری از تیم‌های مشهدی نیست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رقابت‌های لیگ دوومیدانی باشگاه‌های آزاد کشور از روز گذشته آغاز شد و بر اساس برنامه، قرار است امروز دور نخست آن به پایان برسد. این رقابت‌ها مانند هرسال با حضور تیم‌های متمول و ستاره‌های دوومیدانی ایران برگزار می‌شود، اما باید گفت باز هم مثل سال‌‎های اخیر دست‌کم در بخش آقایان مشهد و استان خراسان‌رضوی تیمی ندارد. البته ورزشکاران خراسانی در دوومیدانی همواره در کشور درخشان بوده‌اند و چهره‌هایی، چون حسن تفتیان و شاهین مهردلان در جمع بهترین‌های ایران برای تیم‌های دیگر استان‌ها مسابقه داده‌اند و همواره هم روی سکو رفته‌اند.

 

با این همه، سؤال اینجاست که چرا خراسان‌رضوی با این ظرفیت در دوومیدانی نمی‌تواند در این تورنمنت تیم داشته باشد؟ آیا مشکلات اقتصادی و نبود حامی مالی بهانه مناسبی برای غیبت مشهد در این پیکارهاست؟ از طرفی دیگر، برخی مدعی‌اند مسابقات قهرمانی کشور می‌تواند آوردگاه مناسب‌تری برای حضور استان‌ها در عرصه رقابت با یکدیگر باشد و این مسابقات برای ورزشکاران و فدراسیون بیشتر جنبه مالی دارد.


مسئله قهرمانی کشور و لیگ برتر

محسن پورتقی، سرپرست هیئت دوومیدانی خراسان رضوی، مدعی است رقابت‌های لیگ باشگاه‌های آزاد کشور خروجی مهمی ندارد. او در این باره می‌گوید: «کیفیت و ارزش فنی مسابقات قهرمانی کشور با باشگاه‌های آزاد یا همان لیگ، زمین تا آسمان فرق دارد. شما در مسابقات لیگ می‌توانید با یک رکورد ساده اول شوید، اما در مسابقات قهرمانی کشور، استان‌ها ورزشکاران رکورددارشان را به میدان می‌آورند و شما باید رکورد خوبی بزنید تا به روی سکو بروید.»

 

اظهارات پورتقی با این عبارات تکمیل می‌شود که: «ورزشکاران ما با رقم‌های زیاد به تیم‌های متمول رفتند و ما هم گفتیم اگر پول می‌دهند، بروید. این در توان ما نیست که در این اوضاع کرونایی و بحران اقتصادی بخواهیم به عنوان مثال برای یک پرتاب دیسک یا نیزه فلان قدر پول بدهیم. اما هستند باشگاه‌های متمول در لیگ که برای امر تبلیغات اسپانسرینگ خود به میدان می‌آیند و این پول را به ورزشکاران ما می‌دهند. الان شاهین مهردلان برای پلیمر اصفهان کار می‌کند و وقتی ما از او پرسیدیم که آیا حاضر است برای مشهد پرتاب کند، گفت فلان قدر پول می‌گیرد و خب این در توان ما نیست.»


وقتی باشگاه‌ها باشگاه نیستند

امیرعلی سعادتمند، رئیس قبلی هیئت دوومیدانی که خود از اهالی این رشته است، درباره اهمیت رقابت‌های باشگاه‌های کشور می‌گوید: «نمی توان گفت این مسابقات خروجی ندارد، اما واقعیت این است که باشگاه‌های ما هم باشگاه نیستند و بیشتر تیم هستند. یک ماهه دور هم جمع می‌شوند و در مسابقات شرکت می‌کنند و بعد هم به‌امان‌خدا رها می‌شوند.» وی می‌افزاید: «باید هرچه زودتر تکلیف هیئت مشخص شود. زیرا امروز پورتقی به عنوان سرپرست نمی‌تواند تصمیم خاصی بگیرد. به نظر من باید این مطالبه مدیرکل ورزش استان از استاندار و شهردار باشد که به رشته دوومیدانی که رشته مادر است، کمک کنند.»


اسپانسری که هیچ وقت نیست

حالا سال هاست که ورزش خراسان با مشکل قهر صنعت و نبود اسپانسرینگ جدی روبه روست. نمونه آخرش همین دوومیدانی که سال هاست در بخش آقایان نتوانسته است در لیگ برتر تیم داری کند. کارشناسان دوومیدانی معتقدند برای نجات این رشته باید باشگاه‌ها تقویت شوند. این اتفاق فقط با حضور اسپانسر‌ها و کمک اقتصادی آن‌ها میسر است، اما این مسئله هم رقم نمی‌خورد. چون سال هاست خراسان در لیگ دوومیدانی نمی‌تواند تیم داری کند. البته آخرین بار سال ۱۳۹۷ تیم بانوان شهر با حمایت شهرداری در مسابقات لیگ باشگاه‌های کشور حاضر شد، ولی در بخش آقایان آخرین حضور‌ها به دوران حیات مجموعه ثامن الحجج (ع) در ورزش خراسان برمی گردد.


۹ تیم متمول و حضور المپین‌ها

بیست وپنجمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور با حضور ۹ تیم در حال برگزاری است. در این مسابقات باشگاه‌های فولاد مبارکه اصفهان، پلیمر خلیج فارس، ذوب آهن اصفهان، سایپا تهران، سلکتور، عماد، عقاب نیروی هوایی، مقاومت تهران و فولاد هرمزگان با یکدیگر رقابت می‌کنند و بر اساس اعلام فدراسیون، المپین‌های ایرانی هم در این مسابقات به میدان می‌روند. احسان حدادی، حسن تفتیان و مهدی پیرجهان در این پیکار‌ها حضور دارند. حضور المپین‌ها در این مسابقات هم واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته است. بسیاری از کارشناسان دوومیدانی معتقدند این حضور ریسک مصدومیت یا ناکامی و پایین آمدن روحیه ورزشکار در فاصله یک هفته مانده تا المپیک را به همراه دارد. با وجود این، فدراسیون از این مسابقات به عنوان فرصتی برای ورزشکاران یاد می‌کند.

 

حسن تفتیان، دونده خراسانی، ماه هاست که در فرانسه زیر نظر مربی خارجی اش کار می‌کند و در آخرین مسابقات تدارکاتی بین المللی رکورد‌های بدی از خود به جا گذاشته است. او در آخرین مسابقاتی که در ایران به میدان رفت، دوم شد و حتی کفش هایش را گم کرد! مسائلی که حالا نگرانی‌هایی را درباره این دونده المپینی ایران به وجود آورده است. از آن طرف، احسان حدادی و پیرجهان هم مدت هاست با مصدومیت دست وپنجه نرم می‌کنند و باید خیلی مراقب باشند تا دوباره گرفتار مصدومیت نشوند و در آستانه المپیک این رویداد بزرگ را از دست ندهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->