نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پارک علم و فناوری خواستار توسعه زیرساختی در این مرکز است

  • کد خبر: ۷۴۷۷۴
  • ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
پارک علم و فناوری خواستار توسعه زیرساختی در این مرکز است
در بازدید استاندار خراسان‌رضوی از شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی خواستار توسعه زیرساختی در حوزه برق، گاز و آب‌وفاضلاب شد.

طنین همتی|شهرآرانیوز، ظهر امروز ۲۷تیرماه، مهندس معتمدیان برای شناسایی و تلاش برای رفع چالش‌های شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری مشهد حضور داشت. عمده‌ترین خواسته این شرکت‌ها ایجاد زمینه برای توسعه صادرات، کمک به رفع مشکلات زیرساختی به‌ویژه در حوزه برق و تخصیص ارز دولتی به این بخش بود.


یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در بازدید استاندار گفت: تحریم‌ها در این ۸ سال به‌واقع بخش تولید را خسته کرده و همه راه‌های ارتباطی این بخش را بسته است، به‌طوری‌که کارخانجات ما حتی برای واردکردن یک پیچ هم مشکل داشتند. به‌واسطه این تحریم‌ها ما برای تأمین قطعات، درخواست‌کنندگان داخلی زیادی داریم. کارخانه‌ای را سراغ داریم که به‌دلیل اینکه نمی‌تواند یک قطعه را وارد کند، تعطیل شده است. اگر زیرساخت فراهم شود، ما می‌توانیم با مهندسی معکوس این قطعات وارداتی را تولید کنیم. اولویت ما مناسب‌سازی برای توسعه صادرات است.


یکی‌دیگر از تولیدکنندگان با اشاره به مشکل برق به‌عنوان حوزه زیرساختی که باید به آن رسیدگی شود، ادامه داد: برق پارک علم و فناوری ۳۰ سال است با ظرفیت ۱/۷ مگاوات است که به‌تازگی به ۵/۲ مگاوات ارتقا یافت. این درحالی است که پارک علم و فناوری پردیسان تهران ۵۰ مگاوات ظرفیت برق دارد، به‌طوری‌که ظرفیت اشتغال ما با آن‌ها برابری می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی دراین‌باره گفت: مشکل پارک این است که بودجه عمرانی‌اش در سال ۹۳ بسته شده است و اکنون بودجه مناسب با هزینه‌ها ندارد. اگر نگاه ما به میزان ظرفیت استان باشد، مسلما نیاز حل مشکلات زیرساختی در زمینه برق، گاز و آب‌وفاضلاب باید در اولویت قرار بگیرد. اگر ظرفیت برق ۲ آزمایشگاه و مرکز تست قطعات ما افزایش پیدا کند، امکان فعالیت دارند.


به‌گزارش شهرآرانیوز، معتمدیان، استاندار خراسان‌رضوی، با تماس با جمشیدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان‌رضوی، خواستار رسیدگی به تخصیص ردیف بودجه عمرانی از طریق ماده ۲۳ برای پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی شد و قرار شد که به این موضوع رسیدگی شود.


رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: بازدید استاندار و سایر مسئولان بیشتر برای شناسایی مشکلات و چالش‌های پیش‌روی این مرکز است. حضور مسئولان در این مرکز باعث می‌شود مشکل خیلی از شرکت‌های ما که در ارگان‌ها درگیر بروکراسی شده‌اند، حل شود.

اگر زمینه برای صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم نشود، متوقف می‌شوند

قنبری یادآور شد: بزرگ‌ترین مشکلاتی که شرکت‌های دانش‌بنیان دارند، قصه مطالبات دولتی و سستی دولت در انجام پروژه‌ها یا وصول مطالبات شرکت‌هاست. خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان در همین شرایط موجود در مسیر توسعه قرار دارند و دغدغه توسعه صادرات دارند؛ از بزرگ‌ترین مشکلاتشان هم این است که نمی‌توانند صادرات کنند. مسلما اگر ما نتوانیم این مشکل را رفع کنیم، رشد شرکت‌های دانش‌بنیان متوقف می‌شود.


وی ادامه داد: مشکلات زیرساختی و توسعه آن در پارک علم و فناوری از دغدغه‌های ما در این مجموعه است. این مکان به‌هرحال محل رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است و این زیرساخت‌ها برای این نهاد‌ها در نظر گرفته می‌شود؛ دراصل زیرساخت‌ها به‌طور مستقیم در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد. امیدواریم بتوانیم این زیرساخت‌ها را با مشارکت همه دستگاه‌ها افزایش دهیم. همچنین امید داریم میزان اشتغال دانش‌بنیان یا میزان تولید محصولات فناوری را در استان توسعه بدهیم و بتوانیم از دانش به ثروت برسیم.


وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان باارزش پول ۲ سال پیش، حدود یک‌ونیم‌میلیارد تومان از دولت مطالبه دارند. در کنار این موضوع متأسفانه بانک‌ها هم مطالبه‌شان را از شرکت‌ها می‌خواهند.


قنبری در پاسخ به اینکه پارک علم و فناوری چقدر با مشکلات اقتصادی روز جامعه همراه است، ابراز کرد: پارک به‌عنوان یک شخصیت حقوقی حل مسئله نمی‌کند؛ به‌عبارتی ما یک اکوسیستم هستیم که سعی می‌کنیم حل‌کننده مسئله‌مان را پرورش دهیم. ما برخلاف دانشگاه‌ها خودمان اجازه پژوهش نداریم، ولی شرکت‌هایمان می‌توانند این کار را بکنند. پارک علم و فناوری در تلاش است که در عرضه و تقاضا باهم آگاه‌سازی کند؛ به‌عبارتی ما باید بتوانیم این پل ارتباطی باشیم. شرکت دانش‌بنیان درحقیقت علم را استخدام می‌کند تا بتواند نیازی را حل کند و به‌ازای آن رشد اقتصاد به وجود بیاورد.


رئیس پارک علم و فناوری تصریح کرد: بزرگ‌ترین کاری که پارک می‌تواند بکند، این است که بروکراسی‌های سر راه این شرکت را بردارد. ما در حوزه کرونا سعی کردیم حمایت‌هایمان را در این بخش متمرکز کنیم و بر حوزه امنیت غذایی که اولویت و خواسته دولت از پارک‌های علم و فناوری است، تمرکز کنیم. بخشی از هیئت‌امنای پارک را در این راستا به صنعتگران برجسته استان اختصاص دادیم تا بتوانیم این نوع مشکلات را رفع کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->