نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

۱۰ دختر المپیکی ایران در توکیو را بشناسید| بانوان ورزشکار در سرزمین آفتاب

  • کد خبر: ۷۴۸۳۷
  • ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
۱۰ دختر المپیکی ایران در توکیو را بشناسید| بانوان ورزشکار در سرزمین آفتاب
در المپیک توکیو شاهد حضور بیشترین تعداد زنان ایران در ادوار مختلف این بازی‌ها خواهیم بود که بیشتر آن‌ها اولین حضورشان را تجربه می‌کنند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ در المپیک توکیو شاهد حضور بیشترین تعداد زنان ایران در ادوار مختلف این بازی‌ها خواهیم بود که بیشتر آن‌ها اولین حضورشان را تجربه می‌کنند. ۱۰زن ورزشکار ایرانی موفق شده اند سهمیه المپیک توکیو را به دست بیاورند و ۵ چهره دیگر نیز به عنوان مربی و داور از ۵ روز دیگر پا به این میدان بزرگ می‌گذارند. این تعداد، بیشترین حضور زنان ایران در ادوار مختلف بازی‌های المپیک است که باید آن را به فال نیک گرفت.

 

به جز ورزشکاران، فریبا جلالیان سرپرست و مربی تیم ملی بدمینتون، سیمین رضایی داور تنیس روی میز، مهرو کمرانی مربی تکواندو، الهام هاشمی مربی تفنگ و سمانه خوشقدم مربی کاراته نیز نماینده‌های ورزش زنان ایران در توکیو هستند. در ادامه به معرفی ورزشکاران و زمان برگزاری رقابت‌ها در توکیو پرداخته شده است.


شروع کننده در توکیو

نازنین ملایی/ این ورزشکار آغازکننده رقابت‌های کاروان ایران در توکیو است. این قایقران ۲۹ساله از بندرانزلی همراه با بهمن نصیری در مسابقات روئینگ انتخابی المپیک دوم شدند و درنهایت سهمیه به ملایی رسید. او اولین حضورش در المپیک را تجربه می‌کند و ازجمله مدال هایش می‌توان به طلای قهرمانی آسیا و نقره بازی‌های آسیایی جاکارتا اشاره کرد. هدایت او را افشین فرزام برعهده دارد.
ملایی روز جمعه اول مرداد از ساعت ۴ صبح رقابتش را آغاز خواهد کرد و روز شنبه دوم مرداد نیز دوباره از ساعت ۴ صبح در شانس مجدد روئینگ تک نفره حضور خواهد داشت. ساعت ۴:۳۰ یکشنبه نیز نیمه نهایی روئینگ یک نفره است. دوشنبه، سه شنبه، پنجشنبه و جمعه نیز از ساعت ۴ صبح، دیگر رقابت‌های قایقرانی ملایی پیگیری می‌شود.


تاریخ ساز در بدمینتون زنان

ثریا آقایی/ این بدمینتون باز در المپیک ریو تلاش کرد که سهمیه بگیرد، اما مصدوم شد و ادامه مسابقات و کسب سهمیه را از دست داد. او در راه کسب سهمیه المپیک توکیو هم مصدوم شد، اما انصراف ورزشکار هلند و اینکه مصر به جای بخش انفرادی، بخش دوبل و میکس را انتخاب کرد، آقایی توانست به عنوان نفر دوم لیست رزرو به المپیک برسد. این ورزشکار اولین المپیک خود را تجربه می‌کند. نکته درخور توجه این است که او اولین زن بدمینتون باز ایرانی حاضر در المپیک است.
او شنبه ۲ مرداد از ساعت ۴:۳۰ صبح تا ظهر این روز در مرحله گروهی و انفرادی به میدان می‌رود. دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه ۶ مرداد نیز رقابت‌های بدمینتون در همین ساعت پیگیری خواهد شد و باید دید ثریا آقایی تا کجا می‌تواند در مسابقات بماند.


سهمیه غافل گیرکننده

فرزانه فصیحی/ این دونده اصفهانی با پیگیری کمیته ملی المپیک و از طریق اعطای سهمیه یونیورسالیتی راهی بازی‌های توکیو شد. ماده تخصصی فصیحی دوی ۶۰متر است. او در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا۲۰۱۶ مدال نقره تیمی دوی ۴در۴۰۰متر امدادی را کسب کرد و مدال برنز دوی ۶۰متر داخل سالن قهرمانی آسیا۲۰۱۸ را هم در کارنامه دارد. این دونده موفق شد سهمیه دوی ۶۰متر قهرمانی داخل سالن جهان را هم کسب کند. فصیحی روز جمعه ۸ مرداد از ساعت ۴:۳۰ در مرحله نخست دوی ۱۰۰ متر زنان به میدان می‌رود.


رویارویی با هم تیمی سابق

ناهید کیانی / این ورزشکار نیز اصفهانی است و اولین حضورش در المپیک توکیو را تجربه می‌کند. این تکواندوکار با پیروزی در نیمه نهایی رقابت‌های گزینشی المپیک در آسیا سهمیه المپیک را به دست آورد. کیانی که تکواندو را از هشت سالگی شروع کرده است، مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا، مدال نقره قهرمانی آسیا و همچنین چندین مدال رنگارنگ دیگر در مسابقات بین المللی را در کارنامه دارد و تنها نماینده بانوان در المپیک است. در اولین رقابت او باید به مصاف هم تیمی سابقش، یعنی کیمیا علیزاده برود. شنبه ۳مرداد مرحله یک هشتم و یک چهارم نهایی وزن ۵۷کیلوگرم زنان از ساعت ۵:۳۰ صبح و مرحله شانس مجدد، رده بندی و فینال از ساعت۱۴:۳۰ پیگیری خواهد شد.


دختران خط آتش

نجمه خدمتی/ تیرانداز ۲۵ساله بیرجندی است که دومین دوره المپیک را تجربه می‌کند. او در فینال تفنگ بادی ۱۰متر جام جهانی چین پنجم شد و اولین سهمیه کاروان ایران را برای المپیک توکیو به ارمغان آورد. او در تفنگ بادی ۱۰متر المپیک ریو در رده یازدهم ایستاد و به فینال نرسید، اما در مقدماتی تفنگ سه وضعیت ششم شد و درنهایت نیز با قرارگیری در رده هشتم به کار خود در المپیک ریو پایان داد.


آرمینا صادقیان/ او در هفده سالگی و در تفنگ بادی ۱۰متر جام جهانی ریو در سال۱۳۹۸ دومین سهمیه المپیک توکیو را در رشته تیراندازی کسب کرد. صادقیان کوچک‌ترین عضو کاروان ایران در المپیک توکیو است. او طلای میکس و نقره تیمی دانشجویان جهان، برنز تیمی قهرمانی زنان آسیا و برنز میکس قهرمانی جوانان آسیا را در کارنامه دارد.


هانیه رستمیان/ او پرچم دار زن کاروان ایران در المپیک توکیو است و سومین سهمیه المپیک را در مسابقات قهرمانی آسیا در تپانچه بادی ۱۰متر کسب کرد. هانیه در تپانچه رکورددار نوجوانان جهان و نوجوانان و جوانان ایران است. این جوان ۲۳ساله مازندرانی در مسابقات قهرمانی جهان۲۰۱۹ با کسب مدال برنز تپانچه ۲۵متر، اولین مدال تاریخ زنان در این ماده را گرفت و تاریخ ساز شد.


فاطمه کرم زاده/ ۲۳ساله و اهل خرمشهر است. او نیز در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا در دوحه قطر در آبان۱۳۹۸ توانست چهارمین سهمیه المپیک توکیو را در تفنگ سه وضعیت ۵۰متر زنان برای ایران به ارمغان بیاورد. کرم زاده در آخرین جام جهانی قبل از المپیک توکیو در مقدماتی تفنگ بادی رکورد فوق العاده‌ای ثبت کرد و در رنکینگ جهانی به رده دوازدهم صعود کرد. او در صورت تکرار این رکورد می‌تواند در المپیک روی سکو قرار گیرد.
از روز شنبه ۲ مرداد تا شنبه ۹ مرداد رقابت‌های تیراندازی پیگیری خواهد شد.


آخرین مدال‌های کاروان

سارا بهمنیار/ کاراته کای ۲۲ ساله اهل آستانه اشرفیه برای المپیکی شدن در ۱۶ رویداد لیگ‌های جهانی و سری آ کاراته وان، به اضافه مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ و قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ شرکت کرد. سمانه خوشقدم نیز هدایت تیم ملی کاراته بانوان را برعهده دارد.


حمیده عباسعلی/ کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان در ۳۱ سالگی در المپیک توکیو حاضر خواهد شد. او با کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز در مسابقات جهانی، یک مدال طلا و یک مدال برنز در بازی‌های آسیایی و ۵ مدال طلا و یک مدال نقره در قهرمانی آسیا، پرافتخارترین کاراته کای تاریخ بانوان ایران است. نکته مهم درباره عباسعلی، مصدومیت شدید او در اسفند سال ۱۳۹۸ در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان سالزبورگ بود. او بلافاصله بعد از این مسابقات در آلمان تحت عمل جراحی سنگینی قرار گرفت و اگر کرونا نبود، او طعم المپیک را دیگر نمی‌چشید. کاراته اولین بار در این دوره از المیپک حضور دارد و بعد از پایان دوره ۲۰۲۰ دوباره از المپیک خارج خواهد شد و می‌توان گفت این ورزشکاران خوش شانس‌ترین‌ها بودند که المپیک را تجربه کردند.


سارا بهمنیار روز پنجشنبه ۱۴ مرداد از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران در سالن نیپون بودوکان در مرحله مقدماتی به روی تاتامی خواهد رفت. حمیده عباسعلی نیز از ساعت ۹:۳۰ شنبه ۱۶ مرداد به رقابت با حریفان خواهد پرداخت و در صورت صعود به دیدار نهایی، ساعت ۱۶:۰۵ برای کسب مدال طلا تلاش خواهد کرد. احتمالا عباسعلی آخرین ورزشکار کاروان ایران در این دوره باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->