نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

تغییرات اساسی غول‌های فرمول یک برای جذابیت

  • کد خبر: ۷۴۸۴۳
  • ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
تغییرات اساسی غول‌های فرمول یک برای جذابیت
فرمول یک مدت هاست که به دنبال افزودن بر جذابیت مسابقات و رقابت نزدیک‌تر بین تیم هاست و به همین منظور تغییرات گسترده‌ای را در قوانین و همچنین ماشین‌ها از فصل ۲۰۲۲ اعمال خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پیشاپیش گرندپری انگلیس فرمول یک از یک مدل ماشین‌های فصل بعد در اندازه‌های واقعی رونمایی کرد. اما ماشین‌های نسل جدید چه تفاوتی با ماشین‌های این فصل خواهند داشت؟


بال جلو

اولین تفاوتی که بین ماشین‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ مشاهده می‌شود، این است که بال جلو آن‌ها کاملا با یکدیگر متفاوت است؛ از ترازبندی کلی گرفته تا شکل اندپلیت ها. نسخه ۲۰۲۲ بسیار خنثی‌تر از نسل کنونی با طراحی‌های بسیار پیچیده طراحی شده است. به این معنی که وقتی راننده‌ای از عقب به اتومبیل دیگری نزدیک می‌شود، از نظر آیرودینامیکی کمتر تحت تأثیر جریان هوای کثیف قرار خواهد گرفت.

 

به یاد داشته باشید که هوای کثیف، جریان هوای به شدت به هم ریخته‌ای که ماشین در پشت سر خود به جا می‌گذارد، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که رانندگان تلاش می‌کنند که خیلی از نزدیک یکدیگر را دنبال نکنند و این چالش اصلی است که طراحان ماشین ۲۰۲۲ سعی کرده اند با آن مقابله کنند تا پس از این شاهد مسابقات نزدیک تری باشیم. موضوع دیگری که به این امر کمک خواهد کرد، ناپدیدشدن جریان گردابی است که از گوشه‌های داخلی فلپ‌های بال جلو نسل کنونی ماشین هاست. این جریان به اصطلاح Y۲۵۰ vortex خوانده می‌شود و تقریبا همه چیز را در پشت سر خود تحت تأثیر قرار می‌دهد. با توجه به اینکه گوشه‌های داخلی در طراحی این ماشین‌ها به طور مؤثر از بین رفته است، چالش کنترل این گرداب، به ویژه هنگام دنبال کردن یک اتومبیل دیگر، وجود نخواهد داشت.


چرخ‌ها و لاستیک‌ها

تشخیص تفاوت در اینجا آسان است. از زمانی که بیشتر طرف داران به یاد دارند، اتومبیل‌های F۱ از چرخ‌های ۱۳ اینچی استفاده کرده اند، اما در سال ۲۰۲۲ فرمول یک به استفاده از چرخ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌هایی به ضخامت کمتر رو می‌آورد و ظاهری مدرن‌تر و تهاجمی به اتومبیل‌ها خواهد بخشید. تفاوت دیگر وجود قالپاق است که پیش از این در F۱ استفاده می‌شد، اما اکنون برای تمیز نگه داشتن جریان هوا و محدودکردن آنچه تیم‌ها می‌توانند در زمینه آیرودینامیکی در اطراف لاستیک انجام دهند، اجباری شده است. همچنین اولین بار از باله‌های چرخ استفاده خواهد شد که راه حل دیگری برای کمک به حفظ جریان هوای تمیز است.


بال عقب

از نظر ظاهری شباهت‌های بسیار کمی بین بال عقب ماشین ۲۰۲۱ و نسخه ۲۰۲۲ وجود دارد. درواقع نگه داشتن فلپ متحرک (DRS) در بال عقب ماشین ۲۰۲۱ تنها شباهت آن با اتومبیل کنونی است. از نظر ظاهری بال عقب ماشین ۲۰۲۲ بسیار متفاوت است؛ با گوشه‌های گردشده بالایی آن، به جای صفحات اندپلیت‌های نوک تیز و المنت‌های مضاعفی که در پایین داشت. طراحی جدید به طور خاص برای هدایت موج آیرودینامیکی (جریان هوایی که در پشت ماشین ایجاد می‌شود) به سمت بالا و عبوردادنش از بالای سر اتومبیل عقبی است، به جای اینکه مستقیم به آن وارد شود؛ عاملی که تعقیب نزدیک را برای رانندگان در ماشین‌های نسل کنونی دشوار کرده است.


کف ماشین

زیر ماشین ۲۰۲۲ که دیده نمی‌شود، به جای کف پله‌ای که اکنون استفاده می‌شود، دارای تونل‌های کف کاملا مشخصی است. این تغییر در شکل کف ماشین به تیم‌ها امکان می‌دهد تا مقدار زیادی داون فورس را از طریق اثر زمین (نیروی رو به پایین که هنگام دنبال کردن ماشین دیگر کمتر تحت تأثیر قرار می‌گیرد) ایجاد کنند و در عین حال جریان هوای مختل کننده کمتری را برای ماشین پشت سر خود تولید می‌کند.


شکل بدنه

با نگاهی به مشخصات ۲ اتومبیل، مشخص است که ماشین ۲۰۲۲ تراشیده‌تر و‌تر و تمیزتر است، به ویژه در اطراف ۲ طرف کاک پیت که در آن بارجبورد‌های کنونی و دیگر تشکیلات آیرودینامیکی دیده شده در ماشین ۲۰۲۱ که برای تأثیرگذاشتن بر جریان هوا در امتداد ماشین طراحی شده اند، دیگر وجود ندارند. همچنین آماده بازگشت خروجی‌های خنک کننده روی بدنه ماشین‌ها باشید. این خروجی‌ها بعد از سال ۲۰۰۸ ممنوع شده بود، اما در سال ۲۰۲۲ بار دیگر مجاز شده اند و منطقه‌ای کلیدی در آزادی عمل تیم‌ها برای بهره برداری بهینه از طراحی جدید خواهند بود.


وزن

با وجود اینکه به نظر نمی‌رسد، اما وزن اتومبیل‌ها ۵ درصد افزایش می‌یابد و از ۷۵۲ کیلوگرم به ۷۹۰ کیلوگرم می‌رسد. چرا؟ اول از همه اینکه چرخ‌های جدید سنگین‌تر هستند. به طور کلی وزن ۴ چرخ و لاستیک‌ها حدود ۱۴ کیلوگرم سنگین‌تر از سال ۲۰۲۱ است. با این حال، با توجه به اینکه لاستیک‌های جدید در کنار دیگر مزایایی که دارند، طوری طراحی شده اند که کمتر در معرض گرم شدن و خوردگی هستند، بیشتر طرف داران موافق خواهند بود که این سنگین ترشدن بهایی است که ارزش پرداخت را دارد. عامل دیگری که بر وزن خودرو تأثیر گذاشته است، افزایش الزامات ایمنی است. با توجه به اینکه سخت گیری‌ها در آزمایش‌های تصادفات افزوده شده است، این الزامات ایمنی جدید بیش از هر زمان دیگری از سلامت راننده‌ها محافظت خواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->