جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها

روز سرنوشت برای عنایتی| هوادار لیگ برتری می‌شود؟

  • کد خبر: ۷۴۸۴۷
  • ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
روز سرنوشت برای عنایتی| هوادار لیگ برتری می‌شود؟
تیم هوادار امروز با صعود به لیگ‌برتر سرمربی مشهدی خود را در تاریخ جاودانه می‌کند یا اینکه با توقف بدموقع راه را برای بادران و فجر باز خواهدکرد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ همه‌چیز برای آقای گل تاریخ ادوار لیگ‌برتر فوتبال ایران از یک جاه‌طلبی بزرگ شروع شد؛ شروعی که حالا دارد به خلق یک رکورد و صعود رؤیایی تیمی کم‌نام‌ونشان به لیگ‌برتر فوتبال می‌انجامد. غلامرضا عنایتی از کارخانه آدنیس تا سطح اول فوتبال ایران شتابان مسیر پیمود و بعد خداحافظی از دنیای فوتبال، در لباس سرمربی زودتر از حد تصور توانست به قله برسد. عنایتی در قامت سرمربی و مالک هوادار فقط ۹۰ دقیقه دست‌نخورده و چنددقیقه وقت‌اضافه تا صعود رؤیایی به لیگ‌برتر فاصله دارد. تیم او حالا دیگر فقط یک مدعی نیست و از دید کارشناسان گزینه شایسته صعود به لیگ‌برتر است.

 

تیمی که با رضای آقای‌گل در نیم‌فصل دوم فصل قبل توانست به قهرمانی برسد، اما جبر قانون فوتبال و نتایج بد کادر قبلی و باشگاه سرخ‌پوشان پاکدشت سبب شد تا هوادار میهمان لیگ یک بماند. میهمانی که خیلی زود، با افتخار و سربلند حالا بساطش را به مقصد میزبانی در لیگ‌برتر بیست‌ویکم فوتبال جمع می‌کند. هوادار امروز برای صعود فقط به خود تکیه دارد؛ به ۳ امتیازی که باید در زمین خانگی از دهان شیر بیرون بکشد. نبردی که از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه کارگران تهران میان هوادار و شهرداری آستارا برقرار است.


همه رقیبان عنایتی در مسیر تاریخ سازی

هوادار غلامرضا عنایتی با فجرسپاسی علی اصغر کلانتری و بادران امید روان خواه برای رسیدن به لیگ برتر در رقابت مستقیم است. ۳ تیمی که اسب قدرتشان را با ۵۷ امتیاز مشترک و تفاضل متفاوت زین کرده اند تا در این ایستگاه آخر به مقصد سرنوشت بتازند. فجر تفاضل مثبت ۱۷ دارد. هوادار با تفاضل مثبت ۱۵ در رتبه دوم است و بادران با تفاضل گل مثبت ۱۲، از این نظر در رتبه پایین تری قرار دارد. شاگردان عنایتی در گام آخر میزبان شهرداری آستارا بی انگیزه هستند که نه در فکر صعودند و نه نگرانی سقوط دارند.

 

مردان کلانتری هم با گل ریحان سقوط کرده بازی دارند که حتی زمزمه‌هایی درباره غیبتشان در بازی امشب به گوش می‌رسد. در این بین فقط بادران امیدرضا روان خواه است که در انزلی مقابل ملوانان کاری به مراتب دشوار دارد و در صورت فرض پیروزی ۲ رقیب، به برد پرگل و تقریبا محال مقابل شاگردان مازیار زارع نیاز دارد. مسیر هفته پایانی لیگ دسته یک فوتبال کشور نشان می‌دهد اگر اتفاق عجیب وغریبی رخ ندهد، فجرسپاسی و هوادار تیم‌های لیگ برتری فصل آینده هستند.


پرواز ۵ مشهدی به مقصد لیگ برتر

فجرسپاسی امسال با سرمربی بومی و ناصرالجوهری طور خود توانست خیلی چراغ خاموش خودش را به صدر جدول لیگ دسته یک برساند و حالا بخت اول قهرمانی باشد. تیمی که در ترکیب اصلی خود از ۳ بازیکن مشهدی یعنی علی نبی زاده، دانیال کردستانی و امیرحسین صدقی بهره می‌برد. ۳ بازیکن کلیدی که همواره در ترکیب اصلی کلانتری هستند و به خوبی از پس وظایفشان برآمده اند. در مقابل، غلامرضا عنایتی هم تنها سرمربی مشهدی است که می‌تواند بعد از اکبر میثاقیان با تیمی غیرمشهدی لیگ برتری شود. این سرمربی یک مدافع راست مشهدی شش دانگ هم در ترکیبش دارد. سجاد دانایی دیگر مشهدی این فهرست است که اگر هوادار لیگ برتری شود، فرصت حضور در لیگ آرزو‌ها را به دست می‌آورد.


سرنوشت نامعلوم «هوادار»

نکته ناامیدکننده‌ای که این روز‌ها درباره آینده هوادار به گوش می‌رسد، وضعیت مالکیت آن است. تیم عنایتی که شروعی رؤیایی داشت، در میانه‌های فصل با افتی چشمگیر روبه رو شد و همان موقع دلیلش مشکلات مالی قلمداد شد. نیم فصل زمزمه‌های قهر حامی مالی پنهان هوادار به گوش رسید، اما عنایتی سفت وسخت پشت تیمش ایستاد و ادعا کرد این‌ها شیطنت کسانی است که نمی‌خواهند هوادار لیگ برتری شود. حالا با نزدیک شدن به ایستگاه آخر لیگ دسته یک گویا این شایعات رنگ حقیقت به خود گرفته است. گفته می‌شود هوادار در صورت لیگ برتری شدن به علت هزینه‌های سرسام آور لیگ برتر و نداشتن تمکن مالی کامل حامیان مالی این باشگاه، امتیازش فروخته می‌شود.

 

امتیازی که از همین حالا بسیاری از باشگاه‌های ناکام، اما متمول لیگ یکی و حتی لیگ برتری به آن چشم دوخته اند. باشگاه مس کرمان یکی از این باشگاه هاست که گفته می‌شود بعد از ناکامی در مسیر صعود به لیگ برتر، حالا دندان تیز کرده است تا بعد از صعود هوادار، پیشنهاد خرید امتیاز لیگ برتری این باشگاه را به عنایتی بدهد. البته طبق قانون امتیاز یک تیم لیگ برتری نمی‌تواند به خارج از استان برود و شاید به همین دلیل فرضیه خرید امتیاز هوادار توسط مس کرمان رد شود. اما یکی دیگر از گزینه‌هایی که نامش برای خرید امتیاز هوادار مطرح است، تیم سایپاست.

 

سایپا در خطر سقوط از لیگ برتر قرار دارد و به تازگی سرمربی اش، فراز کمالوند، هم استعفا کرده است. تیم ریشه دار و قدیمی فوتبال ایران این فصل، سالی بحرانی داشت و احتمال سقوطش زیاد است. شاید به همین دلیل نام این باشگاه هم از همین حالا به عنوان نامزد خرید امتیاز هوادار عنایتی مطرح است. با همه این تفاسیر، باید منتظر نشست و دید در صورت صعود احتمالی هوادار، عنایتی درباره فروش امتیاز تیم اقدام می‌کند یا با لیگ برتری شدن هوادار سروکله اسپانسر‌های جدید برای حمایت از این تیم پیدا می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->