تولیت آستان قدس رضوی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور: جشن‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود
سرخط خبرها

برنامه های شهر مشهد و حرم امام رضا(ع) برای روز عرفه و عید قربان + محدودیت های ترافیکی

  • کد خبر: ۷۴۹۲۷
  • ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
برنامه های شهر مشهد و حرم امام رضا(ع) برای روز عرفه و عید قربان + محدودیت های ترافیکی
هم زمان با نهم ذی‌الحجه، حال و هوای شهر مشهد برای برگزاری دو آیین مذهبی پیش رو، رنگ و بوی نیایش و معنویت گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امروز در روز قرب و اثبات بندگی به درگاه معبود، حاجیان در سرزمین وحی به سرمنزل بندگی نزدیک‌تر می‌شوند و مریدان سیدالشهدا (ع) دعای پرفیض عرفه می‌خوانند و نوای «اَلْحَمْدُ لله الَّذى لَیْسَ لِقَضآئِهِ» سر می‌دهند.


هم زمان با نهم ذی القعده و روز عرفه، امروز ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به صورت مستقیم از شبکه‌های مختلف رسانه ملی به صورت زنده پخش می‌شود. مراسم دعای پرفیض عرفه از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۲۰ در شبکه‌های یک سیما، خراسان رضوی و رادیو زیارت، به صورت مستقیم پوشش داده می‌شود. در این مراسم که با محوریت صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود، سخنرانی، قرائت دعای روحبخش عرفه و مداحی و مرثیه خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از جمله برنامه هاست.


فردا نماز با شکوه عید سعید قربان نیز به امامت آیت‌ا... سیداحمد علم الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی اقامه می‌شود. این مراسم معنوی از ساعت ۵:۳۰ صبح در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی آغاز خواهد شد.


اعلام محدودیت‌های ترافیکی

سرهنگ حسنعلی امامی، رئیس پلیس راهور مشهد، نیز اعلام کرد: امروز از ساعت ۱۳ تا پایان مراسم عرفه و فردا در روز عید قربان، پیش از شروع مراسم نماز تا پایان این برنامه، محدودیت تردد خودرو‌ها در خیابان‌های منتهی به حرم در صورت نیاز اجرا خواهد شد.


مدیریت شهری مشهد نیز امروز و فردا، برای سهولت تردد زائران و مجاوران به بارگاه منور رضوی، ارائه خدماتی را در دستور کار قرار داده است. سرویس دهی ویژه ۲۲۰ دستگاه اتوبوس برای امروز و ۱۷۰ دستگاه اتوبوس در روز عید قربان در ۶ پایانه موقت اطراف حرم مطهر رضوی، افزایش زمان خدمت رسانی خطوط یک و دو قطار شهری در روز عید قربان به مدت یک ساعت، تقویت خطوط ورودی تاکسی رانی با ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی و آماده باش ناوگان بیسیم تاکسی رانی با ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی، صورت خواهد گرفت. در حوزه اقدامات فرهنگی نیز نورافشانی ویژه در ۸ منطقه شهر هم زمان با شب و شام عید قربان برگزار می‌شود.


از سوی دیگر سرویس‌دهی خطوط قطارشهری فردا و هم‌زمان با روز عید قربان یک ساعت افزایش خواهد یافت و از ساعت ۶ تا ۲۲ ادامه خواهد یافت؛ ضمن اینکه امروز نیز سرفاصله زمانی ایستگاه‌ها از ۶ دقیقه به ۵ دقیقه کاهش می‌یابد.


آمادگی بهزیستی برای دریافت نذورات عید قربان

مسعود فیروزی، مدیرکل بهزیستی استان، نیز از آمادگی کامل بهزیستی خراسان‌رضوی، برای دریافت نذورات عید قربان، حتی به‌صورت غیر‌حضوری خبر داد و اعلام کرد: ۳۰۰ پایگاه دریافت نذورات مردمی در استان آماده دریافت گوشت قربانی مردم عزیز استان است.


به گفته جواد اعلمی، مدیرکل دام‌پزشکی خراسان‌رضوی، برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام و همچنین شیوع بیشتر کرونا، سفارش غیرحضوری قربانی دام در مشهد افزایش یافته است و بر‌اساس اعلام مجتمع صنعتی گوشت مشهد، شهروندان می‌توانند برای سفارش دام قربانی با شماره تلفن ۳۱۳۰۱، نرم‌افزار کاربردی «مارلیک» (موجود در کافه بازار) و نیز تارنمای ثبت سفارش دام به نشانی www.mashadmeat.ir اقدام کنند.


در‌همین‌راستا و در معاونت خدمات شهری نیز هم‌زمان با روز عید قربان بیش از ۶۰ اکیپ در نقاط مختلف شهر، از عرضه و کشتار غیرمجاز دام جلوگیری می‌کنند.


میزبانی شهر از دهه ولایت

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز از آمادگی کامل مدیریت شهری برای آراستگی، فضا آرایی، نورپردازی و خدمت رسانی ویژه به زائران و مجاوران بارگاه امام رضا (ع)، در کلان شهر مشهد هم زمان با دهه پر خیر و برکت ولایت خبر داد.


مهدی یعقوبی افزود: در زمینه گل آرایی، گل کاری و زیباسازی فضای سبز شهری، بیش از ۵۰۰ هزار بوته گل فصلی تابستانه در مناطق ۱۳ گانه توزیع شده است و در این ایام، ۵ نماد ویژه گل نوشته در میدان‌های شریعتی، بسیج، فلسطین، بیت المقدس و غدیر جانمایی می‌شود.

 

۱۰ نماد گل مناسبتی نیز در عرصه میدان شهدا، لچکی‌های میدان شهدا و میدان‌های شریعتی، توحید و جانباز نصب می‌شود. وی افزود: بیش از ۳۰۰ متر مربع از فلاورباکس‌های شهر تعویض و واکاری شده است و ۱۰ نماد نوشتاری نیز در میدان‌های بسیج، امام خمینی (ره)، فرودگاه، فردوسی، لچکی‌های میدان جانباز و آیلند میانی بولوار احمدآباد در میان فضای سبز این نقاط، نصب می‌شود.


معاون شهردار مشهد افزود: در حوزه آذین بندی و نورپردازی شهری نیز اقدامات مختلفی نظیر اکران ۳۴ نماد شمسه ویژه تبریک دهه ولایت، آذین بندی ویژه میدان فجر و میدان امام علی (ع)، تعویض ۱۲۵۷ پرچم روی عرشه پل‌ها و میدان ها، اکران تبریک دهه ولایت با استفاده از ۱۵۰ نماد نوری خورشیدی، اکران ۴۰ عدد نماد نوری «یا علی (ع)» در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی و اکران ویژه تبریک دهه ولایت با استفاده از ۱۰۶ چراغ گوبو در دستورکار قرار دارد.


معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز اعلام کرد که به مناسبت دهه ولایت امسال سه عنوان برنامه به رسم علی (ع)، پلاک ۱۱۰ و اختتامیه جشنواره به رسم میزبانی برگزار می‌شود.

 

عقیل قدرتی افزود: این‌برنامه به ارائه خدمات متنوع اجتماعی، فرهنگی، خدماتی، درمانی و ورزشی با جلب مشارکت مجموعه‌های مختلف شهر به کودکان بی‌سرپرست تحت پوشش مراکز اجتماعی شبانه‌روزی شهر و همچنین رفع مشکلات مراکز مذکور می‌پردازد.


وی افزود: برگزاری جشنواره محله زیبای من در ایام دهه کرامت (اختتامیه در ایام دهه ولایت) با موضوع ارسال تصاویر موبایلی شهروندان از پویش‌های خدمت کریمانه، رویداد‌ها و تعاملات اجتماعی، زیبایی‌های هویتی و کالبدی محله نیز ذیل این‌برنامه صورت می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->