تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

کدام خوراکی‌ها به افزایش قد کودکان کمک می‌کند؟

  • کد خبر: ۷۴۹۴۴
  • ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
کدام خوراکی‌ها به افزایش قد کودکان کمک می‌کند؟
۵ خوراکی که می‌توانند به رشد کودک شما کمک کنند، را در ادامه مشاهده می‌کنید.

شهرآرانیوز - بسیاری از والدین آرزو دارند بچه‌های خود  را با رنگ و روی سالم، بدن قوی و قدی بلند ببینند. تغذیه سالم و ورزش دو ستون سلامت کودک هستند. گاهی اوقات به دلیل کمبود دانش، والدین نمی‌دانند کدام خوراکی‌ها به افزایش قد کودکان کمک می‌کنند.

تخم مرغ

پروتئین عنصر سازنده رشد جسمی کودک است و تخم مرغ‌ها پر از پروتئین هستند. می‌توانید گاهی به جای  شیر و غلات یا مربا و نان در صبحانه، یک املت دلچسب برای کودک خود تهیه کنید و با یک تکه نان سبوس‌دار  و یک لیوان شیر، یک دوز سالم پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده و کلسیم به او بدهید. کودک شما نیز برای مدت بیشتری سیر خواهد ماند.

ماست

ماست یا کشک را باید به عنوان بخشی از ناهار کودک خود قرار دهید. ماست، روده کودک شما را سالم نگه می‌دارد و از اینجاست که سلامت کامل شروع می‌شود. ماست غنی از ویتامین D و کلسیم است و بنابراین برای استحکام استخوان‌ها و داشتن قد بلند ضروری است.

شیر

شیر یک قسمت اساسی از رژیم غذایی کودک شماست. اطمینان حاصل کنید که روزانه حداقل دو لیوان شیر دریافت می‌کنید تا میزان کلسیم مورد نیاز، ویتامین D و پروتئین مورد نیازتان را تأمین کند. برای تغذیه بهتر و آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی، لیوان شیر را با بادام و زعفران غنی کنید یا به جای دریافت هر نوع پودر شکلات، به دنبال پودرهای پروتئینی مانند پروتئینکس و ... باشید.

سویا

سویا سرشار از پروتئین گیاهی است و به رشد عضلات در بچه‌ها کمک می‌کند. اگر کودک شما لاکتوز تحمل نمی‌کند و قادر به هضم شیر لبنیات نیست، پس شیر سویا را برای جبران ویتامین D، کلسیم و پروتئین در رژیم غذایی خود انتخاب کنید.

میوه‌ها

میوه‌های تازه و فصلی مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سنتز پروتئین در بدن هستند. هر روز حداقل ۲-۳ میوه به کودک خود بدهید. به این ترتیب وی به طبیعی‌ترین روش یک منبع بی دردسر از مولتی‌ویتامین‌ها به دست می‌آورد، سیر می‌ماند و از غذاهای فرآوری‌شده که رشد او را مختل می‌کنند اجتناب می‌کند.

منبع: انتخاب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->