خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

نجات معجزه‌آسای ۳ گرفتار از زیر آوار در مشهد

  • کد خبر: ۷۴۹۵۷
  • ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
نجات معجزه‌آسای ۳ گرفتار از زیر آوار در مشهد
حادثه‌هایی که سال ۹۷ و ۹۸ در خیابان پورسینا مشهد شهروندان زیادی را خانه خراب کرد، این‌بار در فاطمیه تکرار شد.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ از تابستان ۱۳۹۷ و زمستان ۱۳۹۸ که حادثه‌های مرگ بار انفجار، ده‌ها منزل مسکونی در خیابان پورسینای مشهد را ویران کرد و ۱۰ کشته به جا گذاشت، تا حادثه‌ای که شامگاه یکشنبه در خیابان فاطمیه مشهد رخ داد، اگرچه ۴ سال فاصله وجود دارد، اما با توجه به اظهارات شاهدان عینی این ماجرا و اظهارات مسئولان در پی آن ماجراها، نشت گاز عامل وقوع هر ۲ حادثه بوده است.

 

به عبارتی پس از گذشت این همه سال مشهدی‌ها همچنان از یک سوراخ چندباره گزیده می‌شوند و هیچ مسئولی نمی‌تواند مدعی شود که بستر این گونه حوادث را در مشهد خشکانده و دیگر تکرار نمی‌شود. به خصوص با وجود ساخت وساز‌های بی ضابطه‌ای که در دهه‌های گذشته پیرامون مشهد را همچون یک بمب ساعتی در برگرفته است احتمال بروز حوادث مهیب و جانکاه دیگری دور از ذهن نیست.


یکشنبه شب در فاطمیه چه گذشت؟

به گفته یکی از شاهدان ماجرا، انفجار سهمگین در بولوار فاطمیه به حدی بوده که از کیلومتر‌ها دورتر دیده می‌شده است. با این تصور که حادثه‌ای در ایستگاه راه آهن مشهد رخ داده، خود را به آنجا می‌رساند و با دنبال کردن خودرو‌های آتش نشانی در محل حادثه در میان صد‌ها شهروندی که بدون ترس از تشدید ماجرا، به تماشای این حادثه ایستاده بودند، خود را جا می‌دهد.


انگار بمبی در محله ترکیده باشد، شیشه‌های آرایشگاه روبه روی محل انفجار و دیگر خانه‌ها همه شکسته و کف خیابان ریخته بود. درِ خانه‌ای که انفجار درآن رخ داده بود، از شدت انفجار به دیوار روبه رو در آن سوی خیابان خورده بود و کنتور برق یکی از منازل تخریبی وسط خیابان روی آسفالت افتاده بود که از سوی کارشناسان شرکت برق جمع آوری شد.


شایعه مرگ ۲ کودک و تخریب یک آپارتمان سه طبقه

تحلیل‌های کوچه بازاری تماشاچیان این حادثه خیلی زود دهان به دهان چرخید و به شکل شایعه حتی از فضای مجازی نیز سردرآورد. برخی می‌گفتند که یک خانه سه طبقه منفجر شده و فروریخته است و دیگری قسم می‌خورد که خودش جسد ۲ کودک را دیده است.


اما برخی روایت‌ها از این حادثه چنان قوی بودند که نمی‌توان به راحتی از کنار آن‌ها گذشت، مانند روایت همسایه‌ای که از سر خیرخواهی عامل این انفجار می‌شود. براساس آنچه شاهدان گفته اند یکی از همسایه‌های این واحد‌های تخریب شده با استشمام بوی گاز شهری به سراغ خانه همسایه می‌رود و هنوز دستش را از روی زنگ برنداشته که انفجار، زنگ، همسایه و خانه را با هم غافل گیر می‌کند.


روایتی از آتش نشانان

اما آتش نشانان که از برخی زودتر به محل رسیده بودند، شاهدان اصلی این حادثه هستند. همان‌ها که تا صبح خروس خوان با آواربرداری در جست و جوی مصدومان احتمالی بودند.
مهدی رضایی، معاون عملیات آتش نشانی مشهد جزئیات این حادثه را این گونه تشریح کرد: بامداد دوشنبه با اعلام وقوع انفجاری سهمگین در خیابان فاطمیه، بلافاصله ۵ گروه امداد و نجات و پشتیبانی از ایستگاه‌های مختلف راهی محل حادثه شدند.


با حضور آتش نشانان و نجاتگران آتش نشانی در محل مشخص شد، حجم انفجار توأم با آوار به حدی بوده که ۲ ساختمان مسکونی ویلایی کامل تخریب شده است. احتمال گرفتاری افراد زیادی زیر آوار متصور بود، اما بررسی‌های میدانی با توجه به اظهارات افراد محلی و حادثه دیده نشان داد که تنها ۳ نفر زیر آوار گرفتار شده اند.


به گفته رضایی، آتش نشانان بلافاصله اقدامات فنی خود را با آواربرداری آغاز کردند و این عملیات خیلی زود به نتیجه رسید و همکاران او در آتش نشانی توانستند ۳ فرد گرفتار در محل که یک زن و ۲ مرد بودند را از آوار این حادثه نجات دهند. در بررسی‌های اولیه احتمال مرگ این ۳ شهروند حادثه دیده پررنگ بود، اما خوشبختانه این افراد زنده ماندند.
بر اساس اعلام آتش نشانی مشهد، در این حادثه به ۴ واحد مسکونی دیگر که در مجاورت خانه حادثه دیده قرار داشتند نیز خساراتی وارد آمده است. علت دقیق بروز این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی مشهد در دست بررسی است.

 

 

انتقال ۴ مصدوم به بیمارستان

محمد علیشاهی، مدیر روابط عمومی اورژانس مشهد نیز با اشاره به امدادرسانی به مصدومان این حادثه بیان کرد که ۴ مصدوم این انفجار با ۴ دستگاه آمبولانس به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->