استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
سرخط خبرها

رایزنی منطقه‌ای «بایدن» و شاه اردن در واشنگتن

  • کد خبر: ۷۴۹۶۲
  • ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
رایزنی منطقه‌ای «بایدن» و شاه اردن در واشنگتن
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه میزبان پادشاه اردن، عبدا... دوم، یکی از متحدان اصلی آمریکا در منطقه خاورمیانه بود.

عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه میزبان پادشاه اردن، عبدا... دوم، یکی از متحدان اصلی آمریکا در منطقه خاورمیانه بود. پس از برگزاری نشست الکاظمی، نخست وزیر عراق، و بایدن، این دیدار دومین ملاقات حضوری بایدن با یکی از رهبران کشور‌های خاورمیانه به شمار می‌آید. به گزارش «رویترز»، عبدا... دوم، که در ماه آوریل، قدرتش در کشور از سوی برادر ناتنی وی، شاهزاده حمزه، به چالش کشیده شد، برای نخستین بار روز دوشنبه با بایدن دیدار کرد و پس از آن قرار است روز سه شنبه با معاون رئیس جمهور، کاملا هریس، و وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، ملاقات کند.

 

یکی از مقامات ارشد دولت بایدن درباره این دیدار‌ها گفته است که انتظار می‌رود مذاکرات مقامات ارشد آمریکایی با پادشاه اردن درباره حل مسائل میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان باشد؛ زیرا از دیدگاه آمریکا عبدا... دوم نقشی منحصر به فرد در خاورمیانه ایفا می‌کند و می‌تواند واسطه‌ای میان دولت‌های مختلف منطقه باشد. علاوه بر این، موقعیت عبدا... در کشور خودش نیز ممکن است یکی دیگر از موضوعات این گفتگو‌ها باشد. پیش‌تر بایدن حمایت کامل خود را از عبدا... دوم اعلام کرده بود. این مقام ارشد می‌گوید که سایر موضوعاتی که احتمالا در این دیدار‌ها مطرح خواهد شد، آینده توافقنامه‌های عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و چهار کشور عربی، مذاکرات با ایران درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز این کشور و بحران انسانی در سوریه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->