سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد
سرخط خبرها

خون‌ریزی و تب علائم اصلی تب کریمه کنگو | مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

  • کد خبر: ۷۵۰۰۲
  • ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
خون‌ریزی و تب علائم اصلی تب کریمه کنگو | مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری علوم‌پزشکی مشهد با بیان اینکه خون‌ریزی از نقاط مختلف بدن و تب علائم اصلی ابتلا به تب کریمه کنگوست، گفت: آماری از ابتلا در استان گزارش نشده است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، دکتر محمدجعفر صادقی در آستانه عید قربان که ذبح دام افزایش می‌یابد با تأکید برای رعایت بهداشت اظهار کرد: تب کریمه کنگو به‌عنوان بیماری مشترک دام و انسان، که این روزها شیوعش به‌واسطه ذبح دام افزایش می‌یابد، تاکنون آماری از ابتلا و فوتی در پی نداشته است و خوشبختانه آخرین فوتی ما مربوط به سال۹۵ است. از آن سال تاکنون با افزایش رعایت بهداشت، ابتلای این بیماری سیر نزولی داشته و امسال هم تا این لحظه به صفر رسیده است.

 

رئیس کنترل و پیشگیری بیماری علوم‌پزشکی مشهد توصیه کرد: از خرید دام از مراکز غیربهداشتی و کشتار آن در منازل و معابر عمومی خودداری کنید. حیوان اگر آلوده باشد، تمام احشا و خون آن ممکن است آلودگی داشته باشد.
وی ادامه داد: این بیماری عمدتا از طریق کنه منتقل می‌شود؛ فعالیت کنه هم در فصل گرم بیشتر می‌شود. در نتیجه فصل گرم تابستان فرصت خوبی برای فعالیت کنه‌هاست.


به گفته وی عمده علائم فردی که به این بیماری مبتلا می‌شود تب و خون‌ریزی است. معمولا مرحله خون‌ریزی بین ۳ تا ۵روز است و بعد از شروع علائم بیماری خودش را نشان می‌‌دهد و این علامت که فرد تب و خون‌ریزی داشته باشد، 2 شاخصه عمده این بیماری است.

دکتر صادقی ادامه داد: توصیه‌مان این است که نه‌تنها در عید قربان، بلکه در کل سال نیز قربانی‌کردن با عنوان مراسم مختلف در منازل و اماکن عمومی انجام نشود. نکته مهم اینکه گوشتی که ذبح می‌شود باید ۲۴ساعت مرحله پیش‌سرد در دمای صفر تا ۴درجه را در محیطی یخچالی بگذراند تا اگر گوشتش آلوده بود، مرحله پیش‌سرد آلودگی‌اش را از بین ببرد. همچنین مردم برای قربانی‌کردن در عید قربان به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند. کشتارگاه‌ها عمدتا دعای عید قربان را هم می‌خوانند و بعد از ۲۴ساعت گوشت قربانی را تحویل می‌دهند. این فرصت خوبی است که از انتشار این بیماری جلوگیری شود. همچنین باید در نظر داشت که جگر گوسفند هم مانند گوشت به مرحله پیش‌سرد به‌مدت ۴۸ساعت نیاز دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->