سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مهلت بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان تا دوم مردادماه۱۴۰۰

  • کد خبر: ۷۵۱۳۵
  • ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
مهلت بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان تا دوم مردادماه۱۴۰۰
کارفرمایان برای استفاده از بخشودگی جرائم بیمه‌ای تامین اجتماعی در استان ها تا شنبه دوم مرداد ۱۴۰۰ فرصت دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی، مهلت استفاده از بخشنامه بخشودگی جرایم کارفرمایان، ۳۱ تیرماه بود و کارفرمایان و صاحبان مشاغل تنها تا پایان این هفته فرصت داشتند که با ارسال درخواست خود، از مزایای بخشودگی جرایم استفاده کنند که با توجه به مصوبات هیئت وزیران و ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی روزهای پنج شنبه تا پایان مرداد ماه در سراسر کشور و همچنین تعطیلی ادارات در استان‌های تهران و البرز - از روز سه شنبه ۲۹ تیر تا روز یکشنبه سوم مرداد ۱۴۰۰ آخرین مهلت ارسال لیست و پرداخت حق بیمه و ثبت درخواست بخشودگی جرایم برای استان‌های تهران و البرز روز دوشنبه، چهارم مرداد ماه و برای سایر استان‌ها، روز شنبه، دوم مرداد ماه خواهد بود.

کارفرمایان کارگاه‌های تحت پوشش تأمین اجتماعی که در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات مالی موفق به پرداخت حق بیمه نشده‌اند می‌توانند با ثبت درخواست خود به صورت غیرحضوری، از مزایای قانون بخشودگی جرایم بهره‌مند شوند.

بر اساس بخشنامه اعمال بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان، آن دسته از کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف اعم از حقیقی یا حقوقی دولتی و غیردولتی که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست بهمن سال ۱۳۹۸ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کنند، مشمول مزایای بخشودگی جرایم هستند.

شرایط و نحوه ثبت درخواست بخشودگی جرایم

کارفرمایان دارای بدهی به شرطی مشمول بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌شوند که از بهمن ۹۸ تعدیل نیروی انسانی نداشته باشند و یا تعدیل نیرویی که از آن زمان انجام داده‌اند را جایگزین کنند و کارگران جدیدی را به کار بگیرند و البته سطح اشتغال کارگاه را حداقل تا زمان اتمام پرداخت اقساط حفظ کنند.

همچنین کارگاه‌های ورشکسته، در حال‌تصفیه، منحله و فاقد فعالیت، رانندگان، کارگران ساختمانی (سهم بیمه شده و کارفرما) و همچنین کارگاه‌هایی که بدهی آنان صرفاً شامل جریمه است، مشمول این بخشنامه نخواهند بود.

کارفرمایان مشمول می‌توانند به‌منظور تعیین تکلیف بدهی‌هایی که تا اسفند سال ۱۳۹۹ به مرحله قطعیت رسیده است برای برخورداری از این تسهیلات نسبت به ثبت درخواست از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir یا es.tamin.ir اقدام کنند.

در زمان ثبت درخواست ملاک فعال بودن وضعیت کارگاه، ارسال لیست کارکنان در ماه قبل و پرداخت کامل حق بیمه وفق ماده ۳۹ قانون تأمین اجتماعی (کسری حداکثر تا ۱۰ درصد مجاز خواهد بود) و حفظ سطح اشتغال و یا افزایش تعداد بیمه شدگان نسبت به لیست بهمن ۱۳۹۸ کارگاه یا دفتر مرکزی است.

کارگاه‌هایی که در بهمن ماه ۱۳۹۸ فاقد لیست و پرداخت حق بیمه هستند و یا کارگاه‌هایی که در سال ۱۳۹۹ ایجاد شده باشند، لیست ماهی که بیشترین تعداد بیمه شدگان تا اسفند ۱۳۹۹ را دارا باشد مبنای تعیین نیروی انسانی کارگاه قرار می‌گیرند.

کارگاه‌هایی که در سنوات قبل ایجاد و فاقد فعالیت بوده و در سال ۱۳۹۹ به بعد مجدداً شروع به فعالیت کرده و لیست و حق بیمه کامل کارکنان شاغل خود را ارسال و پرداخت کنند، بیشترین تعداد بیمه شدگان لیست ارسالی در یکسال منتهی به قبل از آخرین لیست پیش از تعطیلی کارگاه، مبنای احتساب سطح اشتغال خواهد بود.

امکان تقسیط بدهی‌های قطعی شده

واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی سراسر کشور پس از ثبت درخواست کارفرما، ضمن بررسی موضوع، مراتب پذیرش یا عدم پذیرش درخواست مطروحه را از طریق صندوق شخصی سامانه خدمات غیر حضوری به متقاضی اعلام می‌کنند و کارفرما نیز باید حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ اعلام پذیرش درخواست، نسبت به پرداخت یکجای بدهی و یا تقسیط آن به‌همراه ارائه وثایق متناسب با میزان بدهی اقدام کنند.

با توجه به ضوابط تبیین شده کارفرمایان حائز شرایط می‌توانند بدهی‌های قطعی شده تا ۱۳۹۹ کارگاه را حداکثر طی ۳۶ قسط و با رعایت سررسید اقساط پرداخت کنند. امکان تقسیط از ۱۲ تا ۳۶ ماه وجود دارد.

در صورتی که کارفرما اصل بدهی خود را به صورت یکجا پرداخت کند و یا اصل بدهی را برای ۱۲ ماه به صورت اقساطی پرداخت کند، مشمول بخشودگی کامل و ۱۰۰ درصد جرایم است و چنانچه اصل بدهی را در اقساط ۱۸ ماهه پرداخت کند، ۸۵ درصد جرایم مربوطه مشمول بخشودگی خواهد شد. همچنین درصورتی که اصل بدهی را در اقساط ۲۴ ماهه پرداخت کند ۷۵ درصد جرایم؛ درصورتی که اصل بدهی را در اقساط ۳۰ ماهه پرداخت کند ۶۰ درصد جرایم و در نهایت درصورتی که اصل بدهی را در اقساط ۳۶ ماهه پرداخت کند ۵۰ درصد جرایم مربوطه مشمول بخشودگی خواهد شد.

در صورت تقسیط بدهی با اعمال بخشودگی جرایم، حفظ سطح اشتغال، ارسال و پرداخت لیست و حق بیمه ماهانه وفق ماده ۳۹ قانون تأمین اجتماعی در دوره پرداخت اقساط و یا افزایش کارکنان ضروری خواهد بود، در غیر این صورت اقساط باقیمانده با احتساب جرایم متعلقه پرداخت و مراتب طی پیامک و همچنین از طریق صندوق شخصی وی در سامانه خدمات جهت اطلاع کارفرما ارسال می‌شود.

با عدم رعایت مهلت پرداخت اقساط، تقسیط پس از ۴۸ ساعت به صورت اتوماتیک تبدیل به حال شده و مراتب طی پیامک و همچنین از طریق صندوق شخصی وی در سامانه خدمات غیرحضوری جهت اطلاع کارفرما ارسال می‌شود. همچنین ارسال لیست ماهانه کارکنان از طریق دفتر مرکزی یا کارگاه ثابت و احراز سایر شرایط، ملاک عمل برای برخورداری پیمانکاران از بخشودگی جرایم است.

 

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->