معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

روحانی: فضای مجازی یک واقعیت است و نمی‌توان از آن فاصله گرفت

  • کد خبر: ۷۵۴۷۶
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
روحانی: فضای مجازی یک واقعیت است و نمی‌توان از آن فاصله گرفت
رئیس جمهور در آخرین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم گفت که فضای مجازی، فضای سایبری، اقتصاد دیجیتال و انقلاب اطلاعات در دنیای امروز یک واقعیت هستند و نمی‌توان از آن‌ها فاصله گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «حسن روحانی» در این اجلاس به اهمیت فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: «اگر می‌خواهیم در این مسیر با سرعت حرکت کنیم، بدون استفاده از فناوری اطلاعات امکان‌پذیر نیست و چنانچه این فناوری کنار گذاشته شود دریافت و ارایه خدمات از طرف دولت به سرعت امکان‌ نخواهد داشت.»

 

رئیس جمهور با بیان این که راه مبارزه با فساد و رانت، باز هم استفاده از فناوری اطلاعات و فضای مجازی است، ادامه داد: «با ایجاد شفافیت می‌توان در مسیر مبارزه با فساد گام برداشت و شفافیت بدون دسترسی به فناوری اطلاعات تقریباً ناممکن است.»

 

روحانی با بیان اینکه سلامت الکترونیک از بخش‌های مهمی بود که در بستر فناوری اطلاعات ایجاد شد، اظهار داشت: «امروز سلامت مردم به نوعی در بستر فضای مجازی انجام می‌شود و مردم با کارت سلامت و بهداشت می‌توانند به راحتی امور خود را انجام دهند و با استفاده از فضای مجازی می‌توانند خدمات سریع‌تر و دقیق‌تری دریافت کنند.» روحانی در ادامه افزود که با استفاده از فناوری اطلاعات می‌توان مواد اولیه، دارو، تجهیزات و حتی تخت‌های بیمارستانی و نیروی انسانی متخصص مورد نیاز را به موقع تأمین کرد.

 

رئیس جمهور اظهار داشت: «امروز ارائه خدمات مجازی از طریق دستگاه‌های دولتی به بیش از ۷۰ درصد رسیده است و می‌توان سرعت این خدمات را افزایش داد و براساس گزارشی که در جلسه ارائه شد، سازمان تأمین اجتماعی ۳۰ نوع خدمت را از طریق فضای مجازی ارائه می‌دهد و ۷۰ میلیون جمعیت بدون اینکه نیاز باشد از خانه خارج شوند می‌توانند با موبایل خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.»

 

روحانی با اشاره به دوران همه‌گیری کرونا و مشکلاتی که برای مردم پدید آورد، گفت: «در موضوع کرونا با وجود همه مشکلات و غم‌ها، گرفتاری‌ها و فشارهایی که به مردم، کسب و کار و مدافعان سلامت وارد شد با استفاده از فناوری اطلاعات، اقدامات بسیار مثبت و ارزشمندی نیز انجام گرفت، به‌گونه‌ای که بیش از ۲۰ میلیون خانوار توانستند بدون مراجعه حضوری وام بانکی دریافت کنند و برای سهام عدالت و پرداخت اقساط آن و بهره‌مندی مردم از بورس خدمات قابل توجهی از طریق فضای مجازی ارائه گردید.»

 

رئیس جمهور در ادامه اضافه کرد: «بی‌تردید می‌توان در آینده کاری کرد که همه خدمات مهم از مالیات تا عوارض شهرداری و دریافت مجوزهای گوناگون از دستگاه‌های مختلف، از طریق فضای مجازی با کمترین زمان و پایین‌ترین قیمت انجام شود و اساساً یکی از قواعد فضای مجازی دریافت سریع‌تر خدمات با قیمت ارزان و البته با اطمینان بیشتر است.»

 

گفتنی است در آخرین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم، از سامانه‌های یکپارچه خدمات دستگاه‌های اجرایی چندین خدمت الکترونیکی دیگر دولتی نیز رونمایی به عمل آمد.

 

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->