کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

طرح صیانت از فضای مجازی چیست؟ + متن طرح

  • کد خبر: ۷۵۵۸۱
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
  • ۹۷
طرح صیانت از فضای مجازی چیست؟ + متن طرح
یکی از ماده‌هایی که نگرانی عمومی رادر خصوص طرح صیانت از فضای مجازی به همراه داشت، ماده۱۱ این طرح بود که تقریبا بدون هیچ تغییری در محتوا، شماره آن به ۱۲ تغییر یافته است. این ماده تصریح می‌کند که عرضه و فعالیت خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی منوط به رعایت قوانین کشور، اخذ مجوز فعالیت خدمات اثرگذار پایه کاربردی داخلی و خارجی است.

به گزارش شهرآرانیوز - بخش‌هایی از طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» که نگرانی بسیاری از مردم و کارشناسان را طی هفته‌های گذشته به همراه داشته، به تازگی اصلاح شده است.


بیشتر بخوانید: کلیات طرح صیانت از فضای مجازی به تصویب رسید


هر چند حامیان این طرح تلاش کرده‌اند با تغییرات ایجاد شده فشار انتقادهای موجود درباره آن را کاهش دهند اما مواد اصلی و اساسی که باعث نگرانی عمومی شده بود به قوت خود باقی است. این نگرانی به حدی جدی است که کمیسیون فرهنگی مجلس، جلسه روز گذشته و امروز خود را به‌طور کامل برای «تبیین پیش‌نویس طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی با حضور مسئولان و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها» اختصاص داده است.

نسخه‌ کامل و به‌روزشده این طرح را در لینک زیر بخوانید

دانلود PDF

 


بیشتر بخوانید: موافقت مجلس با بررسی طرح فضای مجازی + جزئیات


تغییر یک مسئولیت

یکی از ماده‌هایی که نگرانی عمومی را به همراه داشت، ماده۱۱ این طرح بود که تقریبا بدون هیچ تغییری در محتوا، شماره آن به ۱۲ تغییر یافته است. این ماده تصریح می‌کند که عرضه و فعالیت خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی منوط به رعایت قوانین کشور، ثبت در درگاه خدمات پایه کاربردی و اخذ مجوز فعالیت خدمات اثرگذار پایه کاربردی داخلی و خارجی است.

اما تبصره یک آن همچنان به قوت خود باقی است که عنوان می‌کند «عرضه و فعالیت خدمات پایه کاربردی خارجی اثرگذار مستلزم معرفی نماینده قانونی و پذیرش تعهدات ابلاغی کمیسیون است».

بنابراین، مسئله چگونگی تاسیس نمایندگی از سوی شرکت‌های فناوری دنیا باوجود تحریم و نپیوستن به FATF هنوز به قوت خود باقی است. این در حالی است که در تبصره۲ این ماده، مسئولیتی که به‌عهده «سازمان فناوری اطلاعات» گذاشته شده بود، اکنون در حیطه مسئولیت‌های «سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» تعریف شده است.

فیلترینگ با تأخیر

در طرح قبلی، اگر خدمات پایه کاربردی خارجی (پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جست‌وجو و مرورگرها، سرویس‌های ایمیل، نقشه‌ها و مسیریاب‌ها، سرویس‌های ابری و...) شرایط اعلام شده را رعایت نمی‌کردند، براساس ماده۲۷ طرح قبلی فیلتر می‌شدند. این در حالی است که اکنون براساس تبصره۲ ماده۲۸ این اصلاحیه، خدمات پایه کاربردی خارجی که پیش از تصویب این قانون با تشخیص کمیسیون از مصادیق خدمات پایه کاربردی اثرگذار بوده‌اند، موظفند ظرف ۴‌ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، نسبت به انجام تعهدات مندرج در ماده۱۲ اقدام کنند.

در غیراین صورت، اعمال بند «ج» این ماده (فیلترینگ) برای آنها تا زمان تأمین جایگزین مناسب داخلی یا خارجی (با تشخیص کمیسیون) یا یک سال پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون لازم نیست. درصورت عدم‌انجام تعهدات توسط خدمات پایه کاربردی مزبور در زمان معین شده، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است ظرف مدت ۸‌ماه نسبت به ایجاد خدمات پایه کاربردی جایگزین برای آنها اقدام کند.

اما نکته‌ای که در این بخش وجود دارد این است که اگرچه به‌نظر می‌رسد تا زمان عرضه پلتفرم‌های جایگزین براساس مدت زمان تعیین شده در این تبصره، خدمات پایه کاربردی خارجی مانند اینستاگرام فیلتر نمی‌شوند، اما همین الان، حامیان طرح عنوان می‌کنند که «ما ۵جایگزین داریم که یکی از آنها روبینو با ۳۲میلیون کاربر فعال روزانه» است. بنابراین به‌نظر می‌رسد زمان درنظر گرفته شده در تغییرات جدید فرمالیته بوده و با معرفی هر نوع جایگزینی برای اینستاگرام، واتساپ یا حتی جست‌وجوگر گوگل، این سرویس‌ها می‌توانند سریعا پس از گذشت ۴‌ماه از تصویب این طرح به‌طور کامل فیلتر شوند. ضمن اینکه محدودیت یکساله عنوان شده در این تبصره، فیلتر شدن پلتفرم‌های خارجی پس از یک‌سال از تصویب این طرح را محرز کرده است.

در این تبصره به این موضوع اشاره نشده که درصورت ارائه جایگزین‌ها و فیلترینگ مثلا اینستاگرام، کسب‌وکارها چگونه می‌توانند مشتریان خارجی خود را قانع کنند که از پلتفرم‌های ایرانی استفاده کنند و چه‌کسی مسئول ضرر و زیان آنها با اجرای فیلترینگ گسترده است.

حذف عنوان کالای قاچاق

در طرح قبلی ماده‌ای دیده می‌شد (ماده۲۳) که براساس آن، واردات تجهیزات الکترونیک و هوشمند که خدمات پایه کاربردی خارجی فاقد مجوز را به‌صورت پیش‌فرض نصب کرده‌اند یا امکان نصب پیش‌فرض خدمات پایه کاربردی اثرگذار داخلی دارای مجوز را نداشته باشند، ممنوع بود و مشمول مقررات قاچاق کالاهای مجاز مشروط موضوع ماده۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شد.

این در حالی است که براساس ماده۲۴ این اصلاحیه، «کمیسیون می‌تواند عوارض ورودی تجهیزات الکترونیکی هوشمندی که خدمات پایه کاربردی خارجی فاقد مجوز را به‌صورت پیش فرض نصب کرده‌اند، تا ۳۵درصد افزایش دهد. همچنین می‌تواند عوارض مزبور را برای تجهیزات الکترونیک هوشمندی که خدمات پایه کاربردی مجاز را به‌صورت پیش فرض نصب کرده‌اند، تا همان سقف کاهش دهد.»

این ماده در واقع، به‌معنای افزایش قیمت گوشی، تبلت و لپ‌تاپ‌هایی است که به‌عنوان مثال، گوگل(درصورت رعایت نکردن شرایط ماده۱۲) به‌طور پیش‌فرض روی آنها نصب شده است. (منبع: روزنامه همشهری)

اعتراض سازمان‌ها و کسب‌وکارها به طرح صیانت از فضای مجاری

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از رئیس جمهور منتخب، خواستار توقف طرح و بررسی همه جانبه‌ی آن «در فضایی کارشناسانه و مصلحت‌خواهانه» شد.

اعضای هیأت مدیره‌ سازمان نصر خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب اذعان کردند که طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» فضا را برای کاربران و کسب‌وکارهای فضای مجازی مخدوش خواهد کرد و اکنون اصرار عجیبی برای تصویب عجولانه آن پیش از آغاز به کار دولت جدید وجود دارد.

سازمان نصر در نامه خود تأکید می‌کند که تاکنون نگرانی‌های گسترده‌ای ازسوی «فعالان و دلسوزان نظام اعم از متخصصان بخش خصوصی، مدیران دولتی، نمایندگان مجلس و قوه قضائیه و صاحب‌نظران عرصه فناوری اطلاعات در خصوص ایرادات بزرگ طرح» ابراز شده و  چالش‌های پیش رو و آسیب‌های پیدا و پنهان آن از جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هم مطرح شده است؛ بااین‌حال، اصلاحات بسیار کمی در طرح داده شده که خود به «افزایش تصدی­‌گری و تحمیل هزینه­‌های بی‌مورد به بیت­‌المال» منجر می‌شوند.

به‌علاوه سازمان نصر یادآور شده که برخی نمایندگان مجلس قصد دارند به‌جای ارائه طرح مذکور در صحن علنی مجلس (که امکان پیگیری آن برای عموم مردم ازطریق رادیو به‌راحتی وجود دارد)، آن را مبتنی بر اصل ۸۵ قانون اساسی به‌صورت آزمایشی اجرا کنند.

اعضای هیات مدیره انجمن تجارت الکترونیک تهران شامل مدیران عامل شرکت‌های علی بابا، دیجیکالا، کافه بازار، دیوار، بلد، آپارات، فیلیمو، اسنپ و لیان طی نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، به شرح اشکالات طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» پرداختند.

کسب‌وکارهای داخلی با انتشار متنی، مخالفت خود با طرح صیانت از حقوق کاربران مجلس را اعلام کردند. این بیانیه با همکاری بازار، آپارات، ابر آروان، دیوار،  فیلیمو، بلد،ستون، ایوند، زرین پال، ترگمان، تیزلند، پاکت، کاموا،  پیاده، بیدبرگ، ویرگول، الوفود، یکتانت، کرفس، شیپور، سینماتیکت، صباویژن، تیوال، فلایتیو، سازیتو، علی‌بابا ، جاباما، دیجیاتو، نشان، اخبار رسمی، آیتول، رسمیو، آدرس، آیو،شاتل، نماوا، پادرو، کوییز آو کینگز، ای‌سی مانیتور، تیست‌ایران، اسپارد، شنوتو، زیتل، سیمیاروم، دیجی‌کالا، شنوتو ، پی‌پینگ و اسنپ نوشته شده است.

وزیر ارتباطات طی نامه‌هایی به رئیس مجلس و رئیس‌جمهور آینده خواستار اصلاح طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی شد و آن را باعث حذف محتوایی وزارت ارتباطات دانست.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
1
1
سازمان نصر به رئيسي نامه داده است. الان رئيسي چه كاره است؟ بايد به قاليباف نامه بدهد. اين طرح دست خود رئيسي را هم مي بندد
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
0
3
اتفاقا خیلی خوبه این کارو بکنید . تا تمام اپراتورها و شرکتهای خدماتی اینترنتی همه نابود بشن کسی دیگه اینترنت نمیخره باید بره اینترانت بخره که هیچ ارزشی ندارد و هیچ اعتمادی به پلتفرم‌های ارتباطی نیست. و نخواهد بود. با این کار اینترنت ماهواره آیی هر کی تو خونش راه میندازه بدون اینکه هیچ کسی متوجه بشه فکر کردید تجهیزاتش سخت گیر نمیاد برادران قاچاقچی خودشون وارد میکنم برای به جیب زدن پولش همین الانش مدیر عامل تسلا این طرح پیاده کرده و اینترنت ماهواره آیی بدون فیلتر فیلتر شکن با سرعت بالا میرسم حالشو می‌بریم . این طرح های دولت همشون به شکست میخورن . مردم ایران معتاد اینترنت هستن نه اینترانت . بازار کسب کار گوشی افت می‌کنه و کلا خیلی از زیرساختها نابود و کلی بیکار الاف به جامعه اضافه میشه این کار دودش تو چشم خودتون می‌ره اونم در شرایطی که اکثر مردم برانداز این رژیم هستن. خود دانید .
Hosein
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
4
ای خدا ب کدامین گناه آخه.از زمینو زمان داریم میخوریم.جیباشون پر میشینن تز میدن واسه خودشون حال میکنن.هرچیزی ک لازمه گرون میکنن ب جای اینکه ارزون کنن.مواد شوینده ۴۰درصد گرون شده چرا چون لازمه توی کرونا شستشو بشه گرون کردن ک مجبوری بخرن مردم بدبخت.روغن هاگرون.روغن موتور ۶۰تومن منه پیک موتوری از کجا بیارم؟؟قشنگ ی جنگ در پیش داریم با این گرونی با این بدبختی.دارم میبینم مردم قشنگ میریزن بیرون باز شعار و آتش سوزی اموال مردم بدبخت بعد ب ریش ما میخندن دنیا.ای خدا خودت کمک کن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
5
طرح هاشون اکثرا بی برنامه بدون ملاحضه و به درد نخور هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
3
خود شما میگی نظراتی که حاوی توهین و افترا باشه منتشر نمیشه، در برابر کاری که امروز مجلس کرد جز فحش و ناسزا چی میشه نوشت؟
رها رحیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
3
این طرح از اول 3 مشکل اساسی داره
1- ما زیرساخت کافی رو برای انجام این طرح را حدودا 15 سال دیگه شاید داشته باشیم.
2- الان تمام دنیا داره به یک تجارت واحد شده که با این طرح ما منزوی تر خواهیم شد ( البته با وجود بند 1 میگم)
3- مشکل اصلی اینه که اگر ما بخواهیم با بستن راه های ارتباطی با دنیا خارج بار و سطح علمی خودمون را ب اصلاح بالا و یا حمایت کنیم، نمونش میشه محصولاتی مشابه شرکت های ایران خوردو و سایپا که الان 40 ساله با راند دارن به مردم خوردو میدن
نتیجه گیری: این طرح صد در صد ب ضرر مردم عادی و به نفع سران محترم چند درصدی میباشد.... البته جا داره ک اعلام کنم ما کلا عادت داریم اول خراب کنیم بعد به بفکر وصله کردن باشیم
پارسا کیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
4
2
آقا اول بصورت صادقانه متن کامل طرحرو منتشر یا فایل pdfاون رو بذارید، بعد شروع کنید نقد وهیاهو و غوغا سالاری، بسه دیگه تاکی میخواهید مخاطبانتان را از مرجع اصلی و متن اصلی محدود کنید
عطیه مولوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
2
این طرح محدود کننده ست، و تنها کاری که میکنه اینه که نارضایتی میاره
محمد صادق عادلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
1
خانه از پای بست ویران است خواجه درفکر نقش ایوان است!
اعتراضات مردمی را نباید نادیده بگیرید احتمال گشترش اعتزاضات زیاد است و احتمال سقوط نظام زیاد افزای یافته است ! باید به فکر حفظ نظام باشید نه در فکر فیلترینگ بیشتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
1
0
لطفا اگر قراره به درس خوندن لطمه بزنه درب دانشگاهها رو تخته کنید. آقا بسیاری از کتابها برای نوشتن مقاله علمی پژوهشی رو از طریق اپلیکیشن ها دانلود میکنیم. دیگه خودمون هم داریم به خودمون پشت پا میزنیم.
سمانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
0
این طرح مشکلات خیلی زیادی داره و مردم واقعا دیگه نمیتونن تحمل کنن چرا انقدر مردم رو محدود میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
0
الان مثلا گوگل فیلتر بشه، فقط موتور جستجو و ایمیل و مپ که نیست، اندروید هم به هرحال مال گوگله اگه رایت میگین اونم تعطیل کنید. شما که اپ هاتون و همون بازارتون هم برپایه اندروید نوشته شده یعنی سیستم عامل جایگزین و گوشی که اون سیستم عامل بهش بخوره هم درست شده؟ به جای اندروید و آی او اس هم چیزی دارند ارائه بدید؟ یه کاری رو شروع میکنن یه بودجه ای از بغلش حیف و میا و گم و گور بشه و تهش هم که نمیتونن جمعش کنن. فقط مردم بینوا به فنا میرن.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
1
تا الان کرونا بود میگوفتید برید انلاین خرید کنید حالا همون هارو هم میخواید ببندید،؟؟ خدایی تلگرام کجا سروش گپ کجا.چرا ما نباید یه لحظه آرامش داشته باشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
1
سلام بر مسدود کننده اینترنت سلام بر حامیان ان سلام بر قحطی بزرگ
Fred
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
1
بعد میان میگن مغایر با قوانین اسلامی یا اسلام یعنی دیکتاتوری یا شما مسلمان نیستین ما که همچین قوانینی رو توی اسلام ندیدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
1
من در تعجب هستم! اینقدر که مردم مخالف هستند، چرا «نماینده‌های این مردم» هیچ کاری نمی‌کنند؟
مگر اینا نماینده نیستند؟ مجلس دیکتاتوری شده! اگر مدعی هستند که نماینده ملت هستند، باید به درخواست‌های ملت گوش کنند و «عمل» کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
2
0
طرح خوبیه که!
شرکتای خارجی باید نمایندگی داشته باشن. همینطور که گوگل وکیل رسمی داره تو ایران.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
1
ای وای بر این مملکت
لاو
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
1
1
با سلام کسی که این طرح را مطرح کرده متناسب با این ایده آی کیوی خاص خودشو داره و بدتر از آن تصویب کنندگان که دارای درک مشابه هستند
سیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
1
اونوقت پلیس فتا باید جمع کنه بره دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
4
0
این خیلی خوبه.
یه دور کامل طرحو بخونید.
یه اخلاق بدی که ما داریم غریبه پرستیم.
Arash
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
1
اگر ینه فقط ایخن کشور خراب کنن مردم پیشرفت ایکنن ما پس رفت یع چه وعضی دیه ما گیمرا چه کنیم
مسعود
Poland
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
1
فقط دوست دارم زود تر از ایران برم
از این همه آشفتگی واقعا خسته شدم
کاش هیچ موقع تو ایران بدنیا نمیومدم...
سمانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
2
اینا بااین کاراشون فقط مردم رو خشمگین تر میکنن
سالارخان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
3
0
میشه بفرماییدنظرمون روراجع به چی بگیم ؟؟
لطف کن اول حداقل طرح روبصورت کامل بزاربعدش نظرمردم روبخواه
به جزمخالفت چیزی نذاشتی ،چراسعی میکنیداذهان عمومی تشویش کنید؟؟؟
سالارخان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
2
0
میشه بفرماییدنظرمون روراجع به چی بگیم ؟؟
لطف کن اول حداقل طرح روبصورت کامل بزاربعدش نظرمردم روبخواه
به جزمخالفت چیزی نذاشتی ،چراسعی میکنیداذهان عمومی تشویش کنید؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
1
مخالف
اهورا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
1
0
فقط این نا نماینده ها به منو تمام ایرانی ها بگین با ایلان ماسک چ میکنند اینتر اماده بالا سرمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
0
شما کاراتون سروته نداره. اعتماد ملت به شماها از دست رفته. واقعا اگه مجلس نباشین اتفاقی برا کشور می افته. جدی شما برا مردم جامعه جز هزینه چیزی دیگری ندارین و بهتره که نباشین.
محمد سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
1
0
با سلام بنده به نوبه با اجرای این طرح مخالفم زیرا خیلی از کسب و کارهای داخلی بامرور گر های خارجی و برنامه های خارجی مثل اینستاگرام و تلگرام در حال کار می باشند را مورد هدف قرار خواهد داد و هنوز با اینکه برنامه هایی مثل بلد و نشان که داخلی محسوب می شود و مردم از آن استفاده می کنند هنوز هم تعداد زیادی از کاربران از گوگل گوگل کروم م و امثال اینها به عنوان مرورگر استفاده می کنند و اگر این طرح به این معنا باشد که که بخواهد اینستاگرام تلگرام گوگل واتساپ و توییتر فیسبوک و امثال اینها را مسدود و یا محدود و یا فیلتر کند در کار خیلی از کسب و کارهای داخلی و خیلی کارهای دیگر ایجاد می کنند من خواهشمندم که مسئولین محترم در مورد این طرح به خوبی فکر کنند و اگر دیدند که جوی این طرح برای کشور ضروری است اون موقع انجام دهند زیرا این طرح اونقدری که برای کشور ما ضرر دارد منفعت است ندارد و لطفاً اگر در این طرحی که قرار است اجرا شود مرورگر های مثل گوگل کروم گوگل و برنامه هایی مثل اینستاگرام و تلگرام را محدود و یا فیلتر نکنید زیرا مردم به اینها عادت کردند و اینکه بخواهند از این برنامه‌ها و مرورگر ها به مرورگرها و برنامه دیگری بروند سخت خواهد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
1
0
اول متن رو منتشر کنین بعد نقد کنین با تقطیع نمیشه نقد کرد
مریم محسنی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
1
سلام...بنده دبیر هستم و از اپلیکیشنها در حیطه یاددهی و یادگیری استفاده میکنم...با این تصمیم دیگه نمیشه به راحتی مطالب آموزشی را فرا گرفت... اصلا حالمون خوب نیست...واقعا چرا اینقدر بی تدبیر و بدون برنامه ریزی کارشناسانه؟!!! چرا برای حل مشکل صورت مسئله را پاک میکنند؟!!!
سی‌سی
Switzerland
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
2
اونایی که گفتن اول طرح رو کامل بذار: شما هنوز نمی دونین توی یه صفحه وب چطور باید یه پی دی اف رو دانلود کرد یا اصلا نسخه کامل چی هست بعد درباره محدودیت اینترنت چی می خواین بگین؟
Pdf رو گذاشتن دیگه برید بخونید همون اول صفحه...
آرمین
United States of America
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
1
این طرح صرفاً برای اینه که صدای مردم‌ به خارج کشور نرسه....تا مسئولین محترم دزدی ها و فسادهاشون دیده نشه
ایران شده به کره شمالی
هوشنگ
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
1
چطور مو قع انتخابات با تمام مردم مصاحبه میکنید و نظرشونو می خوایید و حالا میگید برید خودتون بخونید. ما نخواییم از ما صیانت نشه کیرو باید ببینیم
ناشناس
United States of America
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
تا .....نشود..این وطن وطن نشود

همراه شو عزیز کین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمیشود
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
اقایان مثلا نماینده شما کار خوب که بلد نیستین لااقل ساکت بمونید و هیچ کاری نکنید کاری نکردن بهتر از کار بد کردنه حیف فوش دادنو منتشر نمیکنید و الا هزاران فوش لایق تک به تک شماهاس
علیرضا مقصودی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
خیلی عجیبه.وزیر ارتباطات..اکثر نمایندگان..خیلی از وزرا..مجمع تشخیص مصلحت..و میلیونها نفر مخالف این طرح هستند. پس واقعا چه کسانی پشت این قضیه هستند؟کاش میشد ببینیم چه شکلی هستند.اگه مثل بیشتر مردم با حقوق و درآمد کم زندگی بکنند به این چیزها فکر نمیکنند. نماینده مردم!!!!!!به خدا چیزهای مهم تری هستند که باید بررسی شود. تو یک مسابقه تلویزیون افغانستان!سوال این بود:بی ارزش ترین واحد پول کدام کشور است. جواب داد:ایران. من به ایرانی بودنم افتخار کنم. فقط افتخار ما شهدا هستند و دیگه هیچی. به خدا اینها ایرانی نیستند.بعضی وقتا فکر میکنم اینها فقط تصمیم دارند ایران و ایرانی را نابود کنند. خدا خودش رحم کنه. مردم خسته شدند.
ارسلان کامیار
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
مجلسی‌ها قطعی آب‌و برق را دیدند و یا سکوت کردند یا وقتی حرف زدند که دیگه مردم خوزستان‌و کمآبیش استان‌های دیگه بی‌آب و گرمازده شده بودند- امروز هم که در مصیبت بیکاری‌و معیشت عده‌ای از طریق اینترنت کسب درآمد می‌کنند یا امیدوارند به این‌مورد مجلس طرح محدود کننده می‌گذارد.. اگه آمریکا تحریم می‌کند شما دیگه نکنید. دولت و نمایندگان چقدر فقیر و بی دست‌و پا شده‌که از دست در جیب مردم کردن‌و محدود کردنشان سیر نمی‌شود؟ رأی مردم می‌تواند انتخاب اصلح کند اما بیدار کردن غیرت‌و نگاه مردمی در دویست یا هرچندتا نماینده‌و مسئول دیگه با مردم نیست واله انقلابی‌گری حرکت به‌سمت قدرتمند شدنه نه محدود شدن در جمیع جهات..
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
این طرح خیلی خوب نیست مخصوصا برای کشور ما چون همه ی جمعیت های جهان از برنامه های پرطرفداری همچون واتساپ،تلگرام،گوگل و..... و این خیلی به ظرر میشه
درکل میخوام بگم این طرح به نظره من نباید اجرا بشود
رضا
United States of America
۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
باسلام اگرواقعا نظرمن به عنوان یک فردایرانی بحساب میاریدمن میگم این طرح خوب نیس ومخالف ان هستم شمامیخاییدبهترکنیدولی نمیدونیدداریدبدترمیشه بهترنمیشه لطفا کنسل کنیدوتصویب نرسه واقعا ما هزارمشکل مهمترداریم بایدبه اونابپردازین اوناروحل کنین بعددرست وحسابی و زیرساخت وبه هیچ ارگان وکسی ضررنرسه یه طرح خوب انجام بشه که همه راضی باشن.اینجوری همه عصبی ترمیشن بدتروبدترمیشه لطفا دست بکشید.باتشکر.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
2
0
سلام

طرح خوبیه

کسی که تو خونه با اینترنت خرید و فروش داره اگه مجوز بگیره باید حداقل مالیات بده

علی بابا و اسنپ و... هم باید تابع قوانین خاصی بشن و هر کی هر کی نباشه .

عذر میخوام از حضور استادان حاضر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
1
طرح مزخرفی هشتش
جوادرئیس میرزایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
1
کاملا با این طرح مخالفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
2
0
بنظر من طرح خیلی خوبیه ...چرا؟ چون تمام دنیا به این نتیجه رسیدن که فضای مجازی نباید در دست دشمن باشه ... بنظرم مجلس دست گذاشته روی ناموس دشمن که اینهمه هیاهو می کنه ...
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
والا من خیالم راحته که رئیسی نمیزاره همچین چیزی بشه .... طرف خودش دو میلیون فالور داره .اینکارست
مهدی
Netherlands
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
واقعا متاسفم واسه همه مسوولان. همه کشور ها دارن از طریق اینترنت و اینستاگرام و ... پیشرفت میکنن ، بعد کشور ما میخواد محدودیت ایجاد کنه و فیلتر کنه و ... آخه مسوولان عزیز ، شما که عُرضه اشتغال زایی واسه جوان ها رو ندارید ، حداقل اونایی رو که از راه اینترنتی دارن کسب و کار میکنن رو از نون خوردن نندازید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
2
0
اقا خیلی هم عالی چیه دیگه شورشودراوردن فضای مجازی همه مردم روبدبخت کرده توخیابونم همه کله هاتوگوشی اینجوری یکم بیشتر همومیبینیم اصلن خدالعنت کنه اونی که اینستاگرام رو درست کرد کسی که فیسفوک وتلگرام رو درست کرد چه همه سراتوزندگی این و اون کاش همش جم بشه بره به درک تماااااااام
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
2
0
همینی که هست هرکی دوس نداره میتونه از ایران بره بره هرجایی که راحت تره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
1
بیخود میکنید اینکارو بکنید،دیگه چیزی برای ملت نمونده که نه آب نه برق نه هیچ چیزی اینترنت رو هم که براش نقشه چیدید،این طرح عوارض بسیار بسیار بد وخطرناکی برای خودتون خواهد داشت،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
مزخرفه واقعا داریم رو ب نابودی میریم
همش هم مقصر خودمونیم ک با انتخاب های
اشتباه افراد نالایق رو میفرستیم
بالا تا اینجوری تفکرات مزخرفشون رو
بهمون تحمیل کنن بعد هم میگن هیییس اجازه حرف زدن نیست
امیرحسن
Canada
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
این طرح باعث میشه کلش آف کلنز هم کنسل بشه تو ایران ؟!
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
اول اینکه ممنون از اطلاع رسانی خوبتون ، دوم این موضوع چیز جدیدی نیس و متاسفانه همیشه ب جای آموزش صحیح و پایه سعی ب گرفتن و حذف اون مسئله میشه ، متأسفم ک هنوز حتی سواد استفاده از چیزی رو نداریم ولی ازش انتقاد میکنیم ، ب کسی بی احترامی نمیکنم ولی واقعا بیشتر از پنجاه درصد از مردم کشورمون نمیتونن از اینترنت استفاده کنن بعد ب جای آموزش درست استفاده کردن بیایم اونو از دستشون بگیریم ، از کدوم سمت بگیریم ک پیشرفت داریم اون شاخه رشد کرده ، اقتصاد ، آموزش ، بهداشت و پزشکی و ... ، همه از عرضه تا مصرف ، چ اونی ک داره می فروشه چ اونی ک میخره ، موضوع ی خورده بزرگتر از این حرفاست بازم میگم بی احترامی نمی کنم ب کسی ، تو همه چیز ب جای استفاده درست صورت مسئله رو پاک میکنن ، اینم همونه و فرقی نکرده ، منو خیلیای دیگه ک آی تی خوندیم و شغلمون تو اینترنت تکلیف مون چیه ؟؟ قبل از این 15 سال دفتر کامپیوتری داشتم ، با قرض و وام اولش شروع کردم نصف سال خونوادمو نمیدیدم تا یکم پیشرفت کنم ولی با شروع تحریما خیلیامون مجبور شدیم تعطیل کنیم و ب اجبار داریم تو اینترنت کار میکنیم و حالا همینم باید تعطیل کنیم ، خب کدوم مسئول قراره جواب اینو بده مگه درس وقتی درس میخوندیم پول کمتری نسبت ب بقیه دادیم یا امتحان کمتر و نمره کمتری ک بعد از این همه زحمت ب هر دری بزنیم اونو ببندن ، واقعا متاسفم ولی مسئولین هیچ کدوم از دل مردمشون خبر ندارن ، هیچکدومشون از این قضیه مستثنا نیستن ، متأسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
بسمه تعالی با سلام و وقت به خیر و خداقوت! با توجه به کارآفرین نمونه بودن مسئول مسئول سایت صرافی ایرانی کریپتولند کاربر مجموعه شدم و متاسفانه مسئول آن دستگیر و سایت بسته شد. با تحسنات مختلف به مدت محدود احراز هویت کاربران انجام و قرار شد در عرض یک هفته حسابرسی ها انجام شود، یک ماه گذشته و هنوز خبری نیست. آن هم در این وضعیت اقتصادی. با این طرح مخالفم. نخبه ایرانی اگر سایتی طراحی کند که مانند بازار و غیره دسترسی به آن آسان و کاربردی باشد، خیلی زود سرزبانها می افتد و مورد استفاده واقع می شود. این طرح شتابزده احتمالا" مربوط به چند نفر سودجو است، در غیر این صورت شتاب معنایی ندارد. بنده در سروش هستم ولی اصلا" راضی نیستم. سایت به سختی و ناقص باز می شود و کلی وقت گیر است. سایتهای ایرانی دیگر هم همین طور. ابتدا مشکل با سایتهای ایرانی حل شود و سپس اقدام به مطرح چنین طرحهایی شود. ممنونم.
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
وقتی در کشوری مسئولین اقلیت سر کار هستند با قانونهای دیکتاتوری بر خلاف جریان مردم و صیانت از دیکتاتور و پیشبرد برنامه های جاه طلبانه ، چنین قانونهای تو کشور نیاز دارند
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
1
0
امیدارم که واتساپ و اینستاگرام بسته بشه
من به عنوان یه دختر امروزی که خودم توی همه‌ی این برنامه اکانت دارم موافق این قانون هستم
چون شوهر من با برنامه ی واتساپ با یه خانوم دیگه دوساله الان دوست شده و حالا من ک 21 سالمه میخواد طلاق بده
جامعه داره به بد جایی کشیده میشه هرکسی ظرفیت استفاده از اینترنت را نداره....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
واقعا شما خجالت نمی‌کشید تو ایران الان آب ، برق ، گاز و تلفن قطعه الان اومدید اینترنت روهم قطع کنید؟ به جای اینکه مسخره بازی در بیارید مشکلات مردم رو حل کنید شما حق ندارید اینترنت مردم رو قطع کنید اگر این کارو بکنید باید کلا مجلس رو هم تعطیل کنید الان کشور های خارجی سال به سال پیشرفت می کنند ولی تو ایران هیچی پیشرفت نمی کنید
عزیز
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
طرح خوبیست اگر خوب اجرا شود
kave
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
اونایی که موافقید خودتون جمع کنید برید شما ها غار نشینید با اون مجالسیا
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
سلام وقتتان بخیر.
من مشکلی با فیلتر شدن تلگرام و واتساپ اینستا ندارم.
اما من که لیسانس برقم دنبال کارم کار واسم پیدا نشده. ی پیکان داشتم فروختم با پولش توی بازار مال کریپتو کارنسی دارم فعالیت میکنم... تازه قلق کار اومده دستم خرج خانواده میدم.هنوز ازدواج نکردم ..تنها راه کسب درامدم شده.. واقعا اگه اینترنت بین الملل ببندید اونوقت دوباره باید برگردم مسافرکشی ...به این فکر کردید؟
خانم همیشه تنها
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
1
0
دستتون درد نکنه بهترین کار رو کردید زودتر قطع کنید شورشو دراوردن همش دنیای مجازی سرها توی گوشی شوهر من همش توی اینستا با زن هاست چت می‌کنه من تنها شهر غریب دنیای واقعی چیه که دنبال مجازی باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
بسمه تعالی با سلام و وقت به خیر و عرض خداقوت! چرا پیامم رو به اشتراک نگذاشتین؟ وقتی سرعت سایت ایرانی پایینه یا کارایی نداره، نباید انتظار داشته باشه به هر قیمتی کاربر داشته باشه، سایتی هم که کاربردی باشه نیاز به تبلیغ نداره، سریع جا باز می کنه. با فیلتر شکن به سایت ها زودتر از سایتهای داخلی می شه وارد شو. این معنیش چیه؟ لطف کنبن همه نظرها رو به اشتراک بگذارین، با پاک کردن صورت مساله چیزی درست نمی شه. شاید مسئولی بود و اصلاح کرد. متشکرم.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
شما یه برنامه شاد دارین برین برسی کنید ببینید تو این مدتی که اجرا شده چند نفر تونستن ازش استفاده کنن.و کدوم دانش آموزی ازش راضی بوده موقعی که مدارس آنلاین بوده.اگه واتساپ نبود همه دانش آموزان به مشکل برمیخوردند
محمد محمودآبادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
0
0
با سلام
واقعا دیگه مشکلی مردم نداشتند که روی اون مشکل طرح بدند دمتون گرم بجایی اینکه یک مشکل ازمردم کم کنندده هزار تا مشکل بهشون اضافه میکنند سیر هستند خودشون بهترین امکانات ودارند هیچ وقت هم که ایران نیستند ازاینطرف مرگ بر آمریکا و اسرائیل سرمیدهند ازاونطرف بچه‌ها و خودشون تو آمریکا و اسرائیل زندگی میکنند از اینطرف میگن ماهیچی نداریم خانه اجاره ای داریم از اونطرف بانک های خارجی پولشون و دیگه قبول نمیکنند
اهای نمایندگان مجلس یک خواهش داریم نمی‌خواهیم مشکل مون وحل کنید خواهشاً دیگه مشکلی هم اضافه نکنید خسته شدیم دیگه به مردم یک دلخوشی نگذاشتید همه مردم وکشته اید خداوکیلی خودتون ببینید چقدر قیمت کالاها و بقیه افزایش داشته اند ولی دمتون گرم هنوز یارانه تون 45500تومان هست
کمیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
0
0
#خوزستان رادریابید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
0
0
با چاقو هم می تونیم آدم بکشیم هم می تونیم ازش استفاده مفید بکنیم .هر کسی خودش باید ظرفیت استفاده از هر چیزی رو داشته باشه.حالا اینترنت هم دقیقا مثل چاقو هم می تونه زندگی خیلی ها رو نابود کنه واز هم بپاشه هم می تونه نان ببره سر سفره مردم.ولی درست نیست یه طرفه قضاوت کرد واز روزگار حذفش کرد هر کسی خودش باید حد و اندازش رو بدونه .حالا خیلی ها با این چاقو کشته میشن باید همه چاقو ها رو از کل دنیا حذف کرد؟؟؟
tak. tirandaz
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
0
0
چطوری مخ بزنیم ای بابام روحانی همه رو ریدی اینو درستش کن چند روز دیگه وقت داری
الله
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
1
0
سلام خدا خیرتون بده جمع کنید ما 18 سالمون بود نمیدونستیم گوشی چیه الان یه بچه گوشی دستش گرفته.ما امنیت نداریم از دست این برنامه های مبتذل وهنجار شکن .فساد زیاد شده از وقتی این گوشی ها وبرنامه ها دراومده درست استفاده نشد بی جنبه ایم .یاعلی
آروشا
United States of America
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
0
0
واقعا این چه کاریه به جای اینکه اینترنت برامون جهانی بشه و آزادانه بتونیم از پیام رسانای خارجی استفاده کنیم فیلترشون کردین حالام میخواین کلا استفاده ازشو قط کنید خیلی از کسب و کارای جهانی به همین فضای مجازی وابسته‌س لطفا نون مردمو آجر نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
1
0
بسیار طرح خوبیه ان شاءالله شاهد تصویبش باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
0
مخالفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
ابا این طرح صیانت دیگه چه فیلمی هست تا دیدین مردم یکم از فضای مجازی دارن کسب درآمد میکنن جلوش رو گرفتن آقای مسئول محترم الان مردم برای لوله بازکنی هم اینترنتی درخواست میدن بعد شما به فکر مسدود کردنش هستی ؟ دوست دارین برگریدم به زمان قدیم و برای همه چی مثل لوله بازکنی برچسب درست کنیم و به درو دیوار بزنیم اینجوری بهتر هم هست :(
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
0
بعد چهار سال کار تو مجازی تازه رسیدم به نون با این طرح زندگیم نابود میشه سی سالم شد و ناامید از زندگی شدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
0
باسلام
اولاً طرح را کاملاً مطالعه کنید بعدنظر بدهید
نینا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
0
0
به نظرم کار بسیار پسندیده ای است چون این فضای مجازی هیچی نداره جز نا هنجاری مخصوصا برای نسل جوان انشالله اجرا بشه راه های دیگری هم برای کسب درآمد هست
امیر ناصحی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
0
0
نمایندگان محترم ودولت آقای رییسی میدانید چرا مردم این همه گرانی وحشتناک وفاجعه رو تحمل کردن والان هم تحمل میکنندمنبع درامد درفضای مجازی پیداکردند ومعشیت زنگیشون رو یک کمی فراهم کردنداگراین روهم ازشون بگیریددیگرنمیتوانندتحمل کنند آدم گرسنه ایمان ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
0
0
لطفا طرح را کامل ضمیمه فرمایید.
رها
United States of America
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
0
غلط اضافی کردن. خیلی مشکلات اقتصادی و سیاسی کم داریم رفتین سراغ این طرح؟ خدایا ما رو نجات بده از دست این جاهلایی که تو قرن 21 فکرشون هنوز تو فیلترینگه. نابود شید همتون
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
0
قابل توجه ارائه دهندگان محترم طرح:
عقل که نیست جان در عذاب است ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
0
0
بابا این طرح صیانت دیگه چه فیلمی هست تا دیدین مردم یکم از فضای مجازی دارن کسب درآمد میکنن جلوش رو گرفتن آقای مسئول محترم الان مردم برای لوله بازکنی هم اینترنتی درخواست میدن بعد شما به فکر مسدود کردنش هستی ؟ دوست دارین برگردیم به زمان قدیم و برای همه چی مثل لوله بازکنی برچسب درست کنیم و به درو دیوار بزنیم اینجوری بهتر هم هست :(
جاوید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
0
0
مجلسی که با کمتر از 25درصد رای واجدین شرایط تشکیل شده هیچ رسمیت و اعتباری نداره و نماینده مردم بحساب نمیاد.مردم موقع انتخابات نظرشونو گفتن
یوسف رادمرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
0
0
سلام به رئیس جمهور محترم
رئیس جمهور محترم بنده به عنوان یک دانشجو که درسم تموم شده باید اول به اجبار برم سربازی بعد باید برم سرکار حرفه ی بنده با فضای مجازی از نظیر گوگل واینستاگرام واتساپ سرکار دارم حالا شما طرح صیانت را اجرا کنید بنده و چند میلیارد کار اینترنتی با فضای مجازی با ضرر مواجه می‌شوند بنده یک درخواست داشتم از شما رئیس جمهور محترم لطفا برین پیج های آقازاده‌های اختلاس گر دزد را ببندید نه همه ی فضای مجازی را آقای رئیس‌جمهور محترم لطفا بزارین دعای خیر مردم پشت سرتون باشد #نه_به_صیانت_فضای_مجازی_ایران
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
0
سلام: فرهیختگان عزیزصیانت از جوانان در کشورها اروپا وآمریکا مثل قانون کوپا وقانون کوپ پا(Child Online Privacy Protection Act) مصوب 1988 کهدر 21 آوریل 2000 اجرایی شد.اگرچه برخی کشورها مایلند جمعیت خصوصا جوانان سرگرم وغرق در این فضا وغافل از تفکروتحلیل مسائل کشورشان باشند. پس کمک ناخواسته نکنیم
Zbkl
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
0
0
بچه کوچولو هم می‌دونه که این طرح منجر به مسدود کردن تمام اینترنت جهانی خواهد شد و تمام فیلترشکن ها ... شبکه های اجتماعی واتساپ اینستا تلگرام هم شامل اینترنت جهانی هست ...و چه بد مملکتی خواهیم داشت بدون اینترنت جهانی...حدس می‌زنم مخابراتی ها میخان کارت های تلفن بین الملل رو مجدد به مردم بفروشن چون تماس های تصویری وایبر و واتساپ برای مردم ارزان درمیاد ... درضمن مسدود شدن نت خارجی طبعات سنگین اقتصادی هم خواهد داشت...یادتون باشه تاجران حرفه ای فارکس و ارز دیجیتال و باینری و بطور کلی تاجران جهانی بعد از مسدود شدن نت از ایران فرار میکنن...اونها نقش بسزایی در ارز آوری دارن ...این فقط یک بخش از هزاران بخشی هست که متحمل ضرر میشه.... متاسفانه افراد بی تدبیری در ارگانهای دولتی داریم که بعلت بی‌سوادی طرحی مانند صیانت که همون مسدود شدن نت خارجی در قالب اسم زیبای صیانت هست رو میخان اجرا کنن... باید جلوشون گرفته شه...هر چه سریعتر
ناشناس
Poland
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
دیگه خاکو ریختن تو سرمون چ نظری بدیم هااا
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
1
0
بنظرم عالی هست فیلتر کنن. فقط گوگل بذارن با واتساپ کافیه
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
انشالله اجرا بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
دولتمون میگرده ببینه مردمو از چه راهی میتونه عذاب بده که همونو اجرا کنه. مرسی واقعا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
جهان سوم یعنی این
مخالفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
طرح بسیارعالی هستش ازشراین اینترنت کوفتی واینستافسادراحت میشیم حتما اقدام کنید
اسرائیل
United States of America
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
خداهم دروغ است که ظلم وجنایت این حکومت رانمی بیند دین دروغ گویان ادامه خواهدداشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
0
0
ب نظر من این یک طرح کودتایی است ک دشمنان حکومت بر علیه حکومت بطور غیر مستقيم است و نباید انجام بشه و باعث اختلاف شدید بین مردم و دولت میشه، لطفاً توجه کنید،
ناشناس
Netherlands
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
0
0
اگه قرارباشه کثافت کاریهای فضای مجازی جمع بشه چه اشکال داره مردم درقدیم ترکه انترنت نبوده زندگی نمیکردن العانم اتفاق بدی نمیوفته انشالاه اجازه بدین اجرابشه کمکم خودش راهشو بازمیکنه ازالعانم بهترمیشه ممنون
سیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
0
0
فقط اون تعدادی که شوهرشون بهشون خیانت کرده و میگن فضای مجازی باید محدود بشه رو درک نمیکنم، بی سواد اگر از همین فضای مجازی چهار تا نکته ی همسر داری یاد گرفته بودی الان حال و روزت این نبود، فضای مجازی هم بسته بشه توی خیابون کم زن خراب نیست شوهرتون میرن با اونها،فقط امثال مثل شما موافق این طرح هستند
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
0
0
من به عنوان یک ایرانی با طرح مخالفم نابود کردن دنیای مجازی ما نابود کردن خود ماست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
0
0
بخدا قسم هر کی این طرح رو داده من دست شو می بوسم
میدونی چقدر از زندگی هارو همین شبکه های کثیف اجتماعی خراب کرده.میرن کثافت بازیهاشون رو میزارن اینیستا.
صمد دهقانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
0
0
فقط نابود کردن مردم است وکار زار مردم ریس جمهور قول داد که مخالف نیست تااونجا یی که تعریف شنیدیم همه میگن این طرح خط قرمز ماست اونایی که موافق هستند از شغل شریفشون میترسند یا از گنده کاریاشون خدارو درنظر بگیرید ظلم نکنید تاکی بیشتریا درآمدشون اینه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->