زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درباره مجریان اشتباهی صداوسیما | ما هم در جریان نیستیم!

  • کد خبر: ۷۵۶۶۳
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
درباره مجریان اشتباهی صداوسیما | ما هم در جریان نیستیم!
 ‏هنوز چهلم درگذشت یکی از دقیق‌ترین و شریف‌ترین تحلیلگران فوتبال کشور یعنی حمیدرضا صدر نگذشته است که حرف عجیبی وسط بازی‌های پرالتهاب و پر از حاشیه المپیک از زبان یکی از مجریان ورزشی همه را می‌خشکاند.

نجفی | شهرآرانیوز - ‏هنوز چهلم درگذشت یکی از دقیق‌ترین و شریف‌ترین تحلیلگران فوتبال کشور یعنی حمیدرضا صدر نگذشته است که حرف عجیبی وسط بازی‌های پرالتهاب و پر از حاشیه المپیک از زبان یکی از مجریان ورزشی همه را می‌خشکاند. روز یکشنبه محمدرضا یکتامرام، مجری شبکه ورزش صداوسیما که این روز‌ها اجرای مسابقات المپیک توکیو را بر عهده دارد، در اظهارات عجیبی مدعی شد: «تیم ملی فوتبال کشورمان در دور آخر حضور در رقابت‌های فوتبال المپیک با حشمت مهاجرانی عنوان قهرمانی را کسب کرده است!»

 


سوتی جدید صداوسیما: فوتبال ایران قهرمان المپیک شد!+ ویدئو


 

مجری برنامه هم بعد از چندبار شاخ درآوردن و چشم گردکردن و من من کردن فقط توانست در پاسخ به او می‌گوید: «من در جریان نیستم!» درصورتی که مجری موظف بود اطلاعات نادرستش را تصحیح کند و این قدر روی آن پافشاری نکند. اما این پافشاری باعث شد کاربران فضای مجازی وسط دعوا‌های المپیکی شان، شوخی هایشان را از سر بگیرند.

 

مثلا یکی از کاربران نوشته بود: «خداراشکر بعد از مدت‌ها فهمیدیم که در صداوسیما فوتبالمان قهرمان المپیک شده است. باید بیشتر از این‌ها تلویزیون را دنبال کنم.» یا کاربر دیگری نوشته بود: «افتخارات ما در صداوسیما به مراتب از دنیای بیرون بیشتر است.»، اما محض اطلاع این مجری عزیز باید بگوییم فقط در ‏المپیک لندن بود که ایران ۷مدال طلا گرفت و این بهترین نتیجه تاریخ ورزش ایران بود.

 

تحلیلگران دلایل این نتایج را حاصل سرمایه گذاری‌های زیاد مادی و معنوی سیاست گذاران وقت ورزش کشور می‌دانند. البته این یعنی ورزش قهرمانی در کنار استعداد به پول هم احتیاج دارد. قبل از هرچیز تیم ملی فوتبال ایران در ۳دوره به المپیک (۱۹۶۴توکیو، ۱۹۷۲مونیخ و ۱۹۷۶مونترال) صعود کرده و حضور داشته است. از آن طرف، تیم فوتبال امید ایران ۳بار در المپیک‌های آسیایی (۱۹۷۴تهران، ۱۹۹۰پکن و ۱۹۹۸بانکوک) قهرمان شده است. به نظر می‌رسد مجری برنامه قهرمانی در المپیک آسیایی را با المپیک جهانی اشتباه کرده است!


آرزوی سلامتی برای استاد موسیقی درگذشته و ادامه ماجرا‌ها

گویا این رویه مرسوم مجریان صداوسیماست که به قول معروف مرغ یک پا دارد و حاضر نیستند از مواضع نامطمئن و متزلزلشان عقب نشینی کنند. محمد اسکندری را خاطرتان هست؟ مجری برنامه «ترانه باران» که تنها برنامه پخش موسیقی در صداوسیماست و مخاطبان زیادی هم دارد و از قضا مدت هاست که اجرای این برنامه پرطرف دار را برعهده دارد. این یعنی او دست کم در حوزه موسیقی تا حالا باید اطلاعات زیادی داشته باشد و تاجایی که امکان دارد، از خطا و اشتباه مصون باشد و فراتر از یک مجری ساده عمل کند، اما در این مدت اشتباهاتی مرتکب شده که از مجری یک برنامه تخصصی در حوزه موسیقی بسیار بعید است.

 


 

محمد اسکندری مجری برنامه «ترانه باران» باز هم اشتباه کرد | گاف باران

 


بار اول وقتی برنامه اش یک روز پس از سالروز تولد استاد پرویز مشکاتیان پخش می‌شد، ضمن تبریک روز تولد این آهنگ ساز بزرگ، برای او آرزوی سلامتی و طول عمر کرد؛ درحالی ‎که پرویز مشکاتیان در شهریور۱۳۸۸ درگذشته است. او، اما عذرخواهی نکرد و شروع کرد به توجیه. اما اسکندری دوباره هم اشتباه کرد؛ این بار نه در زنده بودن یک خواننده یا نوازنده، بلکه در اصلیت نوازنده‌ای که دیگر کودک و نوجوان او را می‌شناسند.

 


 

گاف جدید مجری جنجالی درباره کیهان کلهر⁩ + فیلم

 


 

او کیهان کلهر کردستانی را اهل لرستان نامید و البته به این بسنده نکرد و در خلال پوشش اطلاعاتی اش درباره جغرافیای کلهر، از رضا سقایی هم نام برد که همشهری استاد است و گفت که «همچنان دارد هنرنمایی می‌کند.» درصورتی که مرحوم رضا سقایی هم چیزی حدود ۱۱سال پیش از دنیا رفته است. کاربران شبکه اجتماعی بعد از این اشتباه با کنایه نوشتند که معلوم نیست اسکندری این بار می‌خواهد از چه توجیهی برای سرپوش گذاشتن روی اشتباهش استفاده کند.


سوتی جنجالی صداوسیما؛ دعا برای سلامتی زنده‌یاد پرویز مشکاتیان! + فیلم


 

بعضی‌ها دوست دارند اشتباه بشنوند!

مدتی پیش هم جمله عجیب یکی از کارشناس برنامه «طبیب» حاشیه ساز شد و آنجا هم مجری برنامه تا جایی که می‌توانست به منتقدان حمله کرد. عباراتی که با زبان سلیس فارسی بیان شده، تقطیع نشده و همه عالم و آدم هم آن را شنیده بودند. اما پیمان طالبی، دیگر مجری همین برنامه، سعی کرد برای دفاع از همکارش حمله کند و روی آنتن زنده تلویزیونی گفت: «کارشناس ما یک عبارتی رو به کار برده که یا اشتباه شنیده شده یا خیلی‌ها دوست دارن اشتباه بشنون. این موضوع کاملا کارشناسی شد، دقیق گوش داده شد، آروم گوش کردن و مشخصه که کارشناس ما چه عبارتی رو به کار می‌بره. متأسفانه کانال‌ها و خبرگزاری‌های داخلی خود ما هم برداشتن از اون صفحات شبکه‌ها و گذاشتن توی صفحات خودشون.»

 

درواقع ما هرلحظه داریم اشتباه می‌بینیم، اشتباه می‌شنویم و حتی اشتباه می‌زنیم. راستش را بخواهید، باورمان نمی‌شود شبکه‌های تلویزیونی و برنامه‌های فوق العاده باکیفیت و مجریان پراطلاع و پربارش این قدر مسلط و دقیق حرف می‌زنند که از ظرفیت ما فراتر است و برای همین قطع به یقین هر لحظه داریم درباره شان اشتباه می‌کنیم و در جریان خیلی چیز‌ها نیستیم.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->