نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

خشاب استقلال بعد از جدایی قایدی و دیاباته چگونه پر می‌شود؟

  • کد خبر: ۷۵۸۴۸
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
خشاب استقلال بعد از جدایی قایدی و دیاباته چگونه پر می‌شود؟
زوج طلایی سال‌های اخیر استقلال به احتمال بسیار زیاد فصل بعد از هم خواهد پاشید. جدایی دیاباته چند روزی است قطعی شده و مهدی قایدی نیز درآستانه ترانسفر قرار دارد. آیا استقلالی‌ها می‌توانند جانشین‌های خوبی برای این دو بازیکن بیابند؟

گروه ورزش|شهرآرانیوز، اگر شواهد را مبنا بگذاريم، بعيد است که استقلال بتواند مهدي قايدي و شيخ دياباته را براي فصل بعدي هم حفظ کند و در آن صورت بايد پرسيد خط حمله‌اي که بخواهد فقط روي کاکل ارسلان مطهري بچرخد، چقدر بخت براي توفيق خواهد داشت، قايدي چنان گران قيمت و پرخواستار است که استقلال مي‌تواند با فروش وي در پايان ليگ بيستم کاسبي مفصلي کند و با آن بخشي از ديون عظيم خود را بازپرداخت نمايد و دياباته آن قدر با مربيان اخير استقلال اصطحکاک داشته که شايد فرهاد مجيدي اصراري بر حفظ وي نکند.

 

در آن صورت بار اصلي خط حمله به روي دوش مطهري منتقل خواهد شد و چون وي به تنهايي جوابگو نيست، آبي‌ها بايد براي فصل بعدي دست به خريدهاي تازه بزنند. درست است که استقلال در اين منطقه آرمان رمضاني و سبحان خاقاني را هم دارد اما آنها به تنهايي حلال مشکلات نيستند. يکي از آنها هنوز به سطح و کلاسي نرسيده که بايد در يک مهاجم باشگاه معتبر استقلال جست‌وجو و يافت کرد و ديگري به‌رغم گلزني در مسابقه اخير استقلال با نفت مسجد‌سليمان هنوز کم تجربه و ناپخته است و به‌همين سبب بين حضورهاي قبلي موفق وي و حضور اخيرش مقابل تيم محمود فکري فاصله‌اي طولاني افتاده بود. با اين اوصاف است که بايد پذيرفت مجيدي در انتهاي فصل به‌خريدهاي تازه‌اي نياز دارد و اگر در اين زمينه حساس اقدام مؤثر نکند، آبي‌ها در فصل بعد متحمل ضررهاي زيادي خواهند شد.

يک فرض البته نه چندان محتمل اين است که به‌دلايل هم رفتن قايدي به يک تيم خارجي (به‌احتمال قوي عربي) منتفي شود و هم دياباته با سازش‌پذيري بيشتري نسبت به گذشته در استقلال بماند و در آن صورت نياز اين تيم به تحرکات تازه در بازار نقل‌و انتقال‌ها تا حد زيادي فروکش خواهد کرد و شايد هم فقط يکي از اين دو نفر ماندني شوند اما تحت هر شرايطي احتياج استقلال به حداقل يک مهاجم جديد و اضافي براي فصل طولاني بعدي يک نياز قطعي و بدون ترديد است. هم تعدد بازي‌هاي استقلال در سه جام حل فصل جديد چنين نيازي را موجب مي‌شود و هم آسيب‌پذيري و سه اخطاره شدن‌هاي گاه و بيگاه مهاجمان کنون استقلال تأکيدي روشن بر اين نياز تلقي مي‌گردد.

سوابق به ما مي‌گويند بالا و پايين آمدن‌هاي مکرر کار قايدي و دياباته در طول فصل نيز عاملي استکه بايد روي آن کار و براي آن چاره‌جويي کرد. قايدي که کليدي‌ترين بازيکن تهاجمي استقلال است. در عين داشتن روزهاي روشني که در آن به تنهايي سرنوشت تيمش را تعيين مي‌کند، روزهايي را هم دارد که طي آن بدون دليلي مشخص بسيار پايين‌تر از سطح‌اش ظاهر مي‌شود و اميدها را زايل مي‌کند. اشکال اصلي دياباته مصدوميت‌ها و ناآمادگي‌هاي جسماين متعدد و البته راه نيامدن او با مربيان تيمش در دفعات متعدد در طول فصل است و اگر پيشتر گفتيم که در‌صورت ابقاي اين دو در تيم نيز نگاه مجيدي بايد به يک مهاجم قوي‌تازه باشد، هيمن قبيل مسائل است. رفتن هر دوي آنها چنان احتياجي را چند برابر مي‌کند و در آن صورت نمي‌توان با مطهري به‌رغم تيز‌هوشي و سرعت عمل‌اش و آرمان رمضاني با وجود برخي گلزني‌ها حساس اخيرش به جاها و مقاصدي رسيد که استقلال حق خود مي‌داندو با وجود قايدي بسيار قابل اکتساب‌تر است تا در صورت نبود وي.

با‌توجه به اين که مقرر شده مجيدي صرفنظر از هر نتيجه‌اي که در جام حذفي ايران و ليگ قهرمانان اسيا کسب مي‌کند، در استقلال ماندني شود، او بايد از همين حالا به خريدهاي تازه‌اش در خط حمله فکر کندو در پايان دهه دوم مردادماه که تکليف جام حذفي مشخص شد، ايده‌هايش را در اين زمينه به اجرا بگذارد و منتظر بازگشايي جام باشگاه‌هاي اسيا در شهريورماه نماند. اگر قايدي و دياباته رفتند، استقلال در سايه نگرش فوق و خريدهاي برخاسته از آن به آن چه که نياز دارد، خواهد رسيد و در مقابل کار انجام شده قرار نخواهد گرفت و اگر هم برخلاف شواهد اخير قايدي و دياباته نرفتند، مجيدي باز با حداقل يک خريد تازه خشاب پر و پيمان‌تري براي مبارزات فصل بعد خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->