کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

معرفی کتاب «اخلاق؛ فصل نخست اصلاح»

  • کد خبر: ۷۶۰۱۳
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
معرفی کتاب «اخلاق؛ فصل نخست اصلاح»
اصغر زارع کهنمویی، پژوهشگر اخلاق در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، در مجموعه «اخلاق، فصل نخست اصلاح» پرسش‌های مهمی را درباره اخلاق و جامعه ما در برابر متخصصان رشته‌های حقوق، فلسفه، جامعه‌شناسی، هنر، دین‌پژوهشی و ... قرار می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد درباره موانع بنیادی تحقق جامعه اخلاقی سخن بگویند.

به گزارش شهرآرانیوز - مجموعه «اخلاق، فصل نخست اصلاح» ازجمله آثاری است که در جست‌وجوی پاسخ به پرسش‌های اساسی یکی از وجوه انسانی توسعه، یعنی اخلاق است.


اصغر زارع کهنمویی، پژوهشگر اخلاق در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، در این کتاب پرسش‌های مهمی را درباره اخلاق و جامعه ما در برابر متخصصان رشته‌های حقوق، فلسفه، جامعه‌شناسی، هنر، دین‌پژوهشی و ... قرار می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد درباره موانع بنیادی تحقق جامعه اخلاقی سخن بگویند. این گفتگو‌های عمیق و طولانی بر بستر مطالعات پژوهشی شکل گرفته است. تلاش محقق بر این است که عطف به تخصص هریک از صاحب‌نظران، سهم هریک از نهاد‌ها و رشته‌های علوم انسانی را در شکل‌گیری وضعیت اخلاقی جامعه آشکار کند و راه‌حل‌های پیشنهادی آن‌ها را برای حل بحران اخلاقی (اگر به بحران معتقد باشیم) یا برای ارتقای وضعیت اخلاقی (اگر به بحران یا مشکل معتقد نباشیم) جست‌وجو کند. این اثر که پس از ارزیابی‌های علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی چاپ شده، در ۵ فصل سامان یافته است:


فصل اول، تبیین جامعی از مسائل مرتبط میان نهاد اخلاق و ۲ نهاد دین و حقوق در قالب ۴ گفت‌وگوی بلند با مصطفی ملکیان، ابوالقاسم فنایی، ناصر کاتوزیان و محمد راسخ به دست می‌دهد. در فصل دوم، وضعیت اخلاقی جامعه ایرانی در گفتگو با تقی آزادارمکی، ابراهیم حاجیانی، عباس عبدی و قدیر نصری بررسی شده است. فصل سوم به نسبت اخلاق و سیاست و قدرت اختصاص دارد و شامل ۴ گفت‌وگوی عمیق با سیدعلی محمودی، محمدرضا تاجیک، سعید حجاریان و سروش دباغ است. فصل چهارم درباره اهمیت و نحوه اخلاقی‌بودن ساحت رسانه، هنر و تاریخ با کاظم معتمدنژاد، حسن نمک‌دوست، آیدین آغداشلو و سیدصادق سجادی گفتگو شده است. فصل پنجم نیز در قالب ۴ گفت‌وگوی راهبردی با محسن رنانی، بخشعلی قنبری، محمود عباسی و حسین راغفر به بررسی نسبت اخلاق با اقتصاد و نظام صنفی می‌پردازد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->